iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Foto's/Video's opslaan vanaf je iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158958-foto-s-video-s-opslaan-vanaf-iphone.html)

Juanclaro 06-10-14 13:05

Foto's/Video's opslaan vanaf je iPhone
 
Is het mogelijk om foto's/video's direct vanaf je iPhone op te slaan op een een externe HDD via Wi-Fi?

stino90 06-10-14 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juanclaro (Bericht 977975)
Is het mogelijk om foto's/video's direct vanaf je iPhone op te slaan op een een externe HDD via Wi-Fi?

Ik probeer even mee te denken.

Als je iCloud installeert op je pc en iPhone, daarna je HDD aan je computer koppelt, daarna het configuratiescherm van iCloud opent, daar de map waarin my photostream verandert naar je HDD zou het misschien kunnen lukken.

Zelf heb ik het echter nog niet geprobeerd, dus of ik hoop voor jou dat het werkt of ik hoop dat er iemand anders een betere tip heeft

Juanclaro 06-10-14 14:23

De externe HDD is een Time Capsule en hangt in mn netwerk.
Kan ik dan ook foto's onafhankelijk "uploaden"?

stino90 06-10-14 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juanclaro (Bericht 978020)
De externe HDD is een Time Capsule en hangt in mn netwerk.
Kan ik dan ook foto's onafhankelijk "uploaden"?

Oei maateke, daar gaat het al boven mijn pet... Daar kan ik u niet mee helpen...

Hopen op andere helpers... Sorry :confused:

Juanclaro 06-10-14 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 978023)
Oei maateke, daar gaat het al boven mijn pet... Daar kan ik u niet mee helpen...

Hopen op andere helpers... Sorry :confused:

No problem!

rkars 07-10-14 09:53

Kijk eens naar de app PhotoSync. Deze kan out-of-the-box synchroniseren met tal van verschillende services. Computer, andere phone/tablet, maar ook via WebDav, dropbox, flickr, Google Driver, Facebook, 500px, noem maar op...

Dit kan je handmatig doen, maar ook automatisch als je op een bepaalde locatie aankomt.

Ik ben hierbij gekomen toen ik naar een mogelijkheid ging krijgen om de foto's van de iPhone van mijn vrouw, makkelijk en snel in Lightroom te kunnen krijgen. Zoals ik het nu in heb gericht draait de app zowel op mijn iPhone/iPad als de iPhone van mijn vrouw in autosync. Als zij thuis komt zullen al haar foto's worden gekopieerd naar een share op mijn NAS, welke middels WebDAV open staat daarvoor.
's Nachts draait er vervolgens een script dat al die foto's verplaatst naar een single directory, en Lightroom staat geconfigureerd op auto import van die directory. Dus een foto die ik vandaag maak, wordt vanavond bij thuiskomst op mijn NAS gezet, vannacht klaar gezet voor LR, en als ik morgen LR opent dan komt de foto daarin gelijk terecht.

En zo zijn er dus nog heel wat andere scenarios te verzinnen :)

Juanclaro 07-10-14 10:15

Dank! Ik ga eens kijken!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:48.