iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6 Wi-Fi Probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158987-iphone-6-wifi-probleem.html)

mustii 06-10-14 22:17

iPhone 6 Wi-Fi Probleem
 
Allen,

Vandaag eindelijk mijn Iphone 6 gekregen. IOS8.0.2 geinstalleerd alleen wat ik nu merk is dat de Wi-Fi af en toe weg valt.. Dat zie ik dag ik 3G netwerk heb ik meot dan instellingen openen en opnieuw verbinding maken met de Wi-Fi netwerk van huis. Is dit een bekend probleem?

wollie1979 06-10-14 22:36

Dit heb ik ook al gemerkt met mijn 5S. In huis geen probleem met de Wi-Fi verbinding maar zodra ik een eindje naar buiten loop (binnen Wi-Fi bereik) valt de verbinding soms gewoon weg. Dit had ik met iOS7 nooit. Ik denk dat dit een bug is.

Techfreak 06-10-14 22:43

Er zijn idd wat problemen met de stabiliteit van het Wi-Fi signaal sinds iOS 8. We kunnen alleen maar wachten tot het opgelost wordt.

Mustii, als je een iPhone 6 hebt, pas je je profiel dan even aan?

mustii 06-10-14 23:04

Techfreak,

Done zal ik doen.

Tevens is mij iets opgevallen..

Stel als ik bezig bent op mijn iphone en k heb Wi-Fi verbinding dan spring die zomaar op 3G en dan als ik mijn toestel vergrendel en vervolgens ontgrendel heb ik weer Wi-Fi verbinding..

Techfreak 06-10-14 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mustii (Bericht 978221)
Techfreak,

Done zal ik doen.

Tevens is mij iets opgevallen..

Stel als ik bezig bent op mijn iphone en k heb Wi-Fi verbinding dan spring die zomaar op 3G en dan als ik mijn toestel vergrendel en vervolgens ontgrendel heb ik weer Wi-Fi verbinding..

Als je je toestel vergrendeld, schakelt hij idd over op 3G. Dit is altijd al zo geweest hoor.

mustii 07-10-14 09:28

Pff na een lange tijd overgestapt naar Apple.. :) my bad.. Maar wel schakel die over naar 3G terwijl ik op facebook ben en verbonden ben met mijn Wi-Fi netwerk van huis..

Techfreak 07-10-14 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mustii (Bericht 978264)
Pff na een lange tijd overgestapt naar Apple.. :) my bad.. Maar wel schakel die over naar 3G terwijl ik op facebook ben en verbonden ben met mijn Wi-Fi netwerk van huis..

Zoals al eerder gezegd, er zijn stabiliteitsproblemen sinds iOS 8.

Het kan natuurlijk ook aan je router liggen die verouderd is ofzo.

iPhoneAlot 07-10-14 09:55

Ik had dat aanvankelijk ook, maar met wat geëxperimenteer met kanalen in de router is dat nu opgelost. Ik heb de kanalen 1 voor 1 geprobeerd met een snelheidstest en de snelste ingesteld. Sindsdien geen problemen meer. Je zou haast denken dat iOS 8 gevoeliger is voor interferenties.

Dutchy123 07-10-14 12:29

Neem een dualband router

Mijn 6 plus met 8.0.2 met een 90 mb abbo van Ziggo

http://i188.photobucket.com/albums/z...psup21ftmc.png

Amedeevs 09-10-14 22:30

Dit probleem heeft niet zozeer te maken met ios8.. Ik heb ios8 draaien op mijn iphone 5s en ipad air en alles werkt prima. Routers anders instellen is bullshit. Het moet gewoon werken!

Ik heb maandag 6 oktober mijn iphone 6 ontvangen en als nieuwe iphone ingesteld.. De Wi-Fi werkte prima en had toen geen problemen.

Maar toen....

Ik kwam erachter dat niet al mijn contacten in icloud stonden, dus ik dacht ik reset de iphone 6 en zet gewoon een kopie terug van mijn iphone 5s.

Na het terugzetten kampte ik met zeer ernstige Wi-Fi problemen. Ik kon niet meer connecten met de bestaande Wi-Fi netwerken, laat staan dat de iphone6 netwerken uberhaubt nog kon vinden.

Dus ik ben naar een aantal vrienden gegaan en ook daar de iphone6 getest voor Wi-Fi, en ook daar kon ik simpelweg niet connecten.

Fouten waren:
- geen Wi-Fi netwerken herkennen (terwijl met de iphone 5s alles nog wel te zien was)
- als de telefoon wel sporadisch een netwerk herkende, was het onmogelijk om ermee te connecten. Wachtwoord onjuist of ineens was het Wi-Fi netwerk niet meer te vinden.

Ik heb geprobeerd de iphone te herstellen en weer als nieuwe iphone in te stellen. Ik heb netwerkinstellingen hersteld en vrijwel alle andere oplossingen die je kan vinden op verschillende forums, maar niets helpt.

Daarnaast heb ik routers anders ingesteld, met bijvoorbeeld wpa2 in plaats van wep. Dit blijkt soms te werken maar is natuurlijk geen oplossing. Ook is het wel mogelijk te verbinden met 5ghz netwerken en dan is de Wi-Fi zelfs een stuk sneller dan de iphone 5s.

Maar het is absoluut niet de bedoeling dat je je router anders moet instellen. Mensen die dit voorstellen moeten daarmee kappen, want je kan er niet vanuit gaan dat iedereen zijn of haar router gaat aanpassen. Dus dit is GEEN oplossing voor je Wi-Fi problemen.

Na dus alles te hebben geprobeerd heb ik Apple gebeld en zij stelden eigenlijk alle punten voor die ik hier beschrijf. Vervolgens werd ik doorgestuurd naar de after sales afdeling en deze hebben mij direct een nieuwe iphone opgestuurd (waarschijnlijk is dit probleem bekend bij apple en zijn er een aantal iphone 6 telefoons die simpelweg problemen hebben)

Morgen 10 oktober ontvang ik al een nieuwe iphone 6 en ik zal deze zaterdag instellen. Ik durf geen kopie meer te maken van mijn iphone5s, aangezien dit vorige keer fataal mis ging. Ik zal hiervoor een update posten.

Ik raad iedereen die een iphone6 haalt dus ook aan je telefoon in te stellen als een nieuwe iphone Als je alles in icloud hebt staan, zal je na het instellen als nieuwe iphone alsnog beschikking hebben over je gegevens, zoals contacten, foto's e.d. Maak voor de zekerheid wel een backup van je iphone5s en zorg dat je alle vinkjes aan heb staan bij je icloud instellingen.

Kamp je dus met Wi-Fi problemen, bel dan gelijk apple en maak hier een melding van.

XIII 09-10-14 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amedeevs (Bericht 978982)
Daarnaast heb ik routers anders ingesteld, met bijvoorbeeld wpa2 in plaats van wep.

Terzijde: je kunt beter WPA2 dan WEP gebruiken als al je apparaten dat ondersteunen (WEP is lek; WPA2 is veiliger).

ballegooier 09-10-14 23:51

@Amedeevs zal echter niet zijn router anders in willen stellen.... :)

iPhoneAlot 10-10-14 01:32

Ik heb helemaal nog geen iPhone 6 en toch die problemen ervaren met Wi-Fi na iOS8. Arnedeevs leest niet zo goed. Kennelijk bestaan beide problemen naast elkaar en stapelen ze zich (dus) op in iPhone 6.
Mensen postten hier een probleem dat ik herkende en heb de oplossing die voor mij werkte hier gedeeld. Daar ga ik ondanks Arnedeevs niet 'mee kappen'.

Amedeevs 10-10-14 08:23

Vinden jullie routers anders instellen dus een oplossing voor dit probleem?

Dat is toch onzin! Ik gebruik mijn telefoon voor werk en kom op meerdere plekken waar men Wi-Fi gebruikt. Je kan er dan toch niet vanuit gaan dat iedereen hun routers anders gaan instellen zodat ik daar op Wi-Fi kan komen?

@XIII.. Klopt, thuis heb ik ook wpa2, maar ik zit niet alleen thuis op Wi-Fi maar ook bij anderen..

@iphonealot.. Snap dat je een oplossing heb gevonden voor jezelf, maar niet iedereen zit alleen op zijn eigen netwerk.. Als hiervoor geen problemen waren met de bestaande Wi-Finetwerken, dan zou dat nu ook niet zo moeten zijn.. Het klinkt dus als een tijdelijke oplossing en lost niet echt het Wi-Fi probleem op

Nememorel 31-10-14 20:33

Wi-Fi probleem
 
Ik had ook een Wi-Fi die per dag slechter werkte. 1 telefoontje naar T-mobile en de volgende dag kreeg ik een nieuwe.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:50.