iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Backup restore vraagt wachtwoord (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/159109-backup-restore-vraagt-wachtwoord.html)

vera01 09-10-14 17:39

Backup restore vraagt wachtwoord
 
Na upgrade van mijn iphone 5s naar ios8 ontstond een error.
Ik kan nu mijn gegevens alleen terughalen via Restore Backup in itunes.
Gelukkig had ik net daarvoor wel een backup gemaakt. De eerste na herinstallatie van mijn hele systeem: OSX 10.9.4
Alleen wordt nu een wachtwoord gevraagd wat ik NIET heb opgegeven. Dat kan ik niet zijn vergeten want ik heb de Back up vandaag gemaakt. Wat kan ik doen?

Vera

Guest-20180925190238 09-10-14 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vera01 (Bericht 978932)
Alleen wordt nu een wachtwoord gevraagd wat ik NIET heb opgegeven.

Dat wordt in de regel alleen gevraagd als het een versleutelde backup is. Kijk eens in iTunes -> Perferences -> Devices of er een slotje achter de backup staat.

vera01 09-10-14 20:12

Ja, er staat een slotje achter

Guest-20180925190238 09-10-14 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vera01 (Bericht 978949)
Ja, er staat een slotje achter

Dan is het inderdaad een versleutelde backup en zal je het paswoord moeten ingeven. Heb je niet jouw Administrator paswoord ingegeven bij het maken van de backup? Probeer dat paswoord eens.

vera01 09-10-14 20:29

Ik heb na het opnieuw installeren van OS X een maand geleden een nieuw password.
Kan het van daarvoor zijn? Of moet ik het vandaag hebben opgegeven, want ik heb de backup vandaag gemaakt. Ik heb nml alles wat ik kan bedenken al geprobeerd... Maar ga opnieuw aan de slag.

Guest-20180925190238 09-10-14 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vera01 (Bericht 978953)
Of moet ik het vandaag hebben opgegeven, want ik heb de backup vandaag gemaakt.

Er is in ieder geval een paswoord ingegeven. iTunes maakt niet uit zichzelf een versleutelde backup. Ten eerste moet men dat expliciet aanvinken. En ten tweede moet men dan een paswoord ingeven. Succes gewenst. :)

stino90 10-10-14 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vera01 (Bericht 978953)
Ik heb na het opnieuw installeren van OS X een maand geleden een nieuw password.
Kan het van daarvoor zijn? Of moet ik het vandaag hebben opgegeven, want ik heb de backup vandaag gemaakt. Ik heb nml alles wat ik kan bedenken al geprobeerd... Maar ga opnieuw aan de slag.

Das niet per se een wachtwoord dat vandaag is ingesteld, waarschijnlijk niet zelfs

Toen ik mijn iPhone instelde heb ik ofwel het passwoord van mijn itunesaccount of mijn code van de iPhone zelf gebruikt, (die code is ondertussen wel veranderd). misschien moet je een van die passwoorden proberen, of een ander dat je vaak gebruikt... Kortom alleen jij weet welk passwoord je indertijd hebt ingesteld....

Byair 10-10-14 15:49

Dat had ik van de week ook met mijn versleutelde 5S itunes backup, ging hier van 5S naar de 6 plus.
Het wachtwoord had ik zelf niet ingegeven maar bleek dus mijn Apple ID wachtwoord te zijn.

Beafftt 11-08-15 10:09

If you want to extract iCloud backup files to recover iPhone lost data. The best way is to download the latest version of itunes from Apple. Open iTunes and turn on iCloud Backup. Next choose iCloud Backup.Enter your Apple ID and password.
How to deal with iTunes backup and restore problem


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:33.