iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Apps openen niet of sluiten direct weer iOS8, iPhone 6 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/159188-apps-openen-niet-sluiten-direct-weer-ios8-iphone-6-a.html)

mwiekamp 12-10-14 11:14

Apps openen niet of sluiten direct weer iOS8, iPhone 6
 
Ik heb gisteren een iPhone 6 in gebruik genomen maar vrijwel geen enkele app werkt op de iPhone. Ze sluiten direct weer bij het openen.

Ik heb de iPhone in eerste instantie middels een iCloud backup van mijn 5s geconfigureerd. Toen ontstond het probleem dat vrijwel alle apps bij openen, direct weer afsloten of zelfs een harde reset tot gevolg hadden. Alleen de standaard apps werkten.

Vervolgens heb ik de iPhone gewist en geconfigureerd als nieuwe iPhone. Ik heb diverse apps vanaf de app store gedownload en geïnstalleerd met direct hetzelfde probleem als gevolg.

Daarna heb ik de iPhone aan mijn MacBook gehangen en heb deze herstelt middels iTunes. Dus originele software erop en geconfigureerd als nieuwe iPhone en nog een keer een backup teruggezet van iCloud. Helaas blijft het probleem nog steeds...

Ik heb de telefoon gekregen met iOS 8 en deze is geüpgraded naar 8.02. De iCloud backup heeft ook 8.02. het betreft een iPhone 6 128GB.

Guest-20180925190238 12-10-14 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mwiekamp (Bericht 979417)
Dus originele software erop en geconfigureerd als nieuwe iPhone en nog een keer een backup teruggezet van iCloud. Helaas blijft het probleem nog steeds...

Is die iCloud backup een backup van een oude iPhone die ooit een jailbreak had? Indien ja dan kan het zijn dat jailbreak restanten het probleem veroorzaken.

mwiekamp 12-10-14 11:19

Nee, ik heb nooit gebruik gemaakt van Jailbreaks

Guest-20180925190238 12-10-14 11:21

Om een en ander uit te sluiten. Herstel de iPhone met iTunes. Configureer als nieuwe iPhone en zet voorlopig geen backup terug. Installeer dan de apps, met de App Store op de iPhone, die problemen veroorzaken. Als het dan wel werkt is er misschien een probleem met de backup.

Als de problemen er dan nog zijn dan kijk in de Diagnostics wat de reden van de problemen zijn.

mwiekamp 12-10-14 11:29

Zoals je kan lezen heb ik al die stappen al uitgevoerd.

Citaat:

Vervolgens heb ik de iPhone gewist en geconfigureerd als nieuwe iPhone. Ik heb diverse apps vanaf de app store gedownload en geïnstalleerd met direct hetzelfde probleem als gevolg.

Guest-20180925190238 12-10-14 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mwiekamp (Bericht 979423)
Zoals je kan lezen heb ik al die stappen al uitgevoerd.

OK! Dan heb je ook in de Diagnostics gekeken en niets verdacht gevonden. In dat geval kan ik geen reden voor de problemen verzinnen. Succes verder. :)

mwiekamp 12-10-14 11:37

Nee, geen diagnostics. Waar doe ik dit?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:16.