iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterijverbruik iPhone 6 in de nacht (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/159192-batterijverbruik-iphone-6-de-nacht.html)

Joshoon 12-10-14 12:46

Batterijverbruik iPhone 6 in de nacht
 
Hey allemaal :)

Ik ben afgelopen woensdag dan eindelijk de trotse eigenaar geworden van mijn eerste iPhone 6.
Ik heb jaren lang met Android gewerkt, en vond het nu wel eens tijd om de simplicity van Apple te gaan ervaren, en dat bevalt me goed! Op 1 puntje na...

In het weekend voordat ik ga slapen gebruik ik mijn iPhone nog wel eens, en dan leg ik hem naast mijn bed neer, waar geen stopcontact aanwezig is, dus dan laad ik hem ook niet op in de nacht. (Alleen doordeweeks als ik volle batterij nodig heb voor de dag).
Ik heb mijn iPhone dan voor het slapen gaan volledig opgeladen, en leg hem dan naast mijn bed neer, en ga ik slapen.

De volgende ochtend merk ik dan dat mijn batterij z'n 18% minder is geworden, wat ik toch wel vrij veel vind, want mijn HTC One gebruikte maximaal 8% in de nacht.

Bij batterijverbruik geeft hij aan dat Facebook het meeste gebruikt, en heb daarvan ook al de locatievoorzieningen uitgezet, maar dat lijkt ook geen baat te hebben.


Ervaren anderen dit ook? Of heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt! :D

Guest-20180925190238 12-10-14 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joshoon (Bericht 979428)
Of heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijder de Feesboek app. Dat crapappje verbruikt tot 90% CPU-capaciteit (en dus energie) en 100 MB werkgeheugen. Als je niet zonder Feesboek kan leven dan gebruik Friendly+ for Facebook. Succes gewenst. :)

Joshoon 12-10-14 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 979429)
Verwijder de Feesboek app. Dat crapappje verbruikt tot 90% CPU-capaciteit (en dus energie) en 100 MB werkgeheugen. Als je niet zonder Feesboek kan leven dan gebruik Friendly+ for Facebook. Succes gewenst. :)

Ja ik gebruik inderdaad Facebook veel, en kan eigenlijk niet zonder hahaha.
Ik zal eens kijken naar die Friendly+ app, bedankt!

EDIT: Ik vind de Friendly+ app eerlijk gezegd maar niks, maar dat is ieder zijn ding denk ik hahaha.
Als ik de Facebook app afsluit (doormiddel van dubbel klik op homeknop en wegschuiven), zal ik er dan ook nog last van kunnen hebben?

JaytB 12-10-14 15:53

Ga naar instellingen -> Algemeen -> Ververs apps op achtergrond
Zet vervolgens de schakelaar langs Facebook uit (schuif naar links)

Dit loste het probleem op mijn 5s in het verleden op, en de Facebook app blijft volledig functioneel. Misschien dat dit ook jou probleem verhelpt :)

Joshoon 12-10-14 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JaytB (Bericht 979460)
Ga naar instellingen -> Algemeen -> Ververs apps op achtergrond
Zet vervolgens de schakelaar langs Facebook uit (schuif naar links)

Dit loste het probleem op mijn 5s in het verleden op, en de Facebook app blijft volledig functioneel. Misschien dat dit ook jou probleem verhelpt :)

Ja maar dan krijg je dus geen meldingen meer bij reacties oid, toch?

En wat mij ook opviel, bij batterijverbruik staat er 'Gebruik', en 'Standby'.
Beide geven de zelfde tijden aan, terwijl ik hier mensen op het forum zie bij wie die getallen verschillend zijn.

JaytB 12-10-14 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joshoon (Bericht 979462)
Ja maar dan krijg je dus geen meldingen meer bij reacties oid, toch?

En wat mij ook opviel, bij batterijverbruik staat er 'Gebruik', en 'Standby'.
Beide geven de zelfde tijden aan, terwijl ik hier mensen op het forum zie bij wie die getallen verschillend zijn.

Ik gebruik Facebook bijna nooit dus geen idee wat er precies met je meldingen gebeurd. Als de meldingen via Apple's push servers gaan, zou je deze gewoon verder moeten kunnen ontvangen.

Ik stel voor dat je het zelf eens test, lijkt me niet zo moeilijk. Het zou in ieder geval een oplossing kunnen zijn.

Joshoon 12-10-14 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JaytB (Bericht 979470)
Ik gebruik Facebook bijna nooit dus geen idee wat er precies met je meldingen gebeurd. Als de meldingen via Apple's push servers gaan, zou je deze gewoon verder moeten kunnen ontvangen.

Ik stel voor dat je het zelf eens test, lijkt me niet zo moeilijk. Het zou in ieder geval een oplossing kunnen zijn.

Ik ga het allemaal even uitproberen.
Bedankt :)

stino90 13-10-14 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joshoon (Bericht 979462)
Ja maar dan krijg je dus geen meldingen meer bij reacties oid, toch?

En wat mij ook opviel, bij batterijverbruik staat er 'Gebruik', en 'Standby'.
Beide geven de zelfde tijden aan, terwijl ik hier mensen op het forum zie bij wie die getallen verschillend zijn.

Het houdt eigenlijk in dat uw homepage van Facebook niet meer "voorbereid" is op openen, m.a.w. Uw startpagina gaat iets trager laden.

Maar met die tijden is er toch iets raar, sluit jij altijd alle apps af? Of heb jij veel apps die verversen op de achtergrond?

Joshoon 13-10-14 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 979550)
Het houdt eigenlijk in dat uw homepage van Facebook niet meer "voorbereid" is op openen, m.a.w. Uw startpagina gaat iets trager laden.

Maar met die tijden is er toch iets raar, sluit jij altijd alle apps af? Of heb jij veel apps die verversen op de achtergrond?

Ah oké, duidelijk!
Het is namelijk mijn eerste iPhone, dus hoe dat allemaal intern werkt weet ik nog niet helemaal haha.

Het is een nieuwe iPhone, en heb wel wat apps op de achtergrond ja, die ook verversen op de achtergrond, maar niet extreem veel.

joost1234 13-10-14 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joshoon (Bericht 979462)
En wat mij ook opviel, bij batterijverbruik staat er 'Gebruik', en 'Standby'.
Beide geven de zelfde tijden aan, terwijl ik hier mensen op het forum zie bij wie die getallen verschillend zijn.

Dan lijkt te iPhone niet in standby te gaan.
Ik heb de mijne gisteravond ook opgeladen:

- Gebruik: 46 minuten
- Standy-by: 10 uur 13 minuten
- Batterijpercentage 98%

Toevallig gisteravond wel via iTunes iOS 8.1 b2 geïnstalleerd en een goede (geen jailbreak-) backup teruggezet.

Joshoon 13-10-14 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 (Bericht 979556)
Dan lijkt te iPhone niet in standby te gaan.
Ik heb de mijne gisteravond ook opgeladen:

- Gebruik: 46 minuten
- Standy-by: 10 uur 13 minuten
- Batterijpercentage 98%

Toevallig gisteravond wel via iTunes iOS 8.1 b2 geïnstalleerd en een goede (geen jailbreak-) backup teruggezet.


Da's knap!
Hopelijk volgt 8.1 dan snel :)

stino90 13-10-14 15:12

Ivm die tijden, eens back up maken, herstellen, pas gemaakte back up terugzetten... Geen beterschap? Herstel dan nog eens maar dan als nieuwe iPhone

Joshoon 13-10-14 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 979610)
Ivm die tijden, eens back up maken, herstellen, pas gemaakte back up terugzetten... Geen beterschap? Herstel dan nog eens maar dan als nieuwe iPhone

Tijden zit nu wel verschil in gelukkig.
Gebruik 3 uur, en standby 6 uur, en dat terwijl ik hooguit een uur tot anderhalf uur heb gebruikt.

iPhoneAlot 18-10-14 10:23

Wat vreemde ervaring hier.
Accu op 's avonds op 100%, dan 's morgens op 98%. Mooi, denk je dan, die gaat lang mee. Maar... 's avonds op 38%, dan 's morgens op 30% en 's avonds op 27%, dan 's morgens in het rood op 17%.
Duidelijk geen lineair verloop.
Is hier een technisch logische reden voor? Of is de 'brandstofmeter' onnauwkeurig?

Guest-20180925190238 18-10-14 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 980315)
Duidelijk geen lineair verloop.
Is hier een technisch logische reden voor?

De ontlaadcurve van elke accu is logaritmisch. Een logische reden is er niet wel een technische. Die technische reden is dan weer strikt gebonden aan de thans bekende natuurwetten.

http://www.imgdumper.nl/uploads8/544...ll600large.gif

ballegooier 18-10-14 11:44

Stanby tijd gelijk aan gebruik tijd is het probleem.

Er kan een proces of app zijn die dit veroorzaakt. Kom je snel genoeg achter door de iPhone mbv iTunes te herstellen en even een dagje te wachten alvorens een backup terug te zetten.

Blijft het probleem zich dan nog steeds voordoen, dan kan er hardwarematig iets mis zijn. Lopen de gebruiks en stand-by tijden wel netjes zoals het hoort, dan kan je proberen een backup terug te zetten en weer te kijken of het goed blijft gaan. Zo niet, dan zit er ergens iets fout in de software en is opnieuw instellen als nieuwe telefoon je enige optie. En die Back-up maar weg te gooien.

Ben benieuwd.

Joshoon 21-10-14 16:25

Even om terug te komen op mijn probleem.
Het lijkt erop dat het nu verholpen is :)
Ik heb van een paar apps, zoals Facebook het achtergrond verversen uitgeschakeld.
Geen idee of dat invloed heeft gehad, maar als ik ga slapen met 100%, wordt ik wakker met 100%. Uitstekend dus!

Lijkt er dus op dat hij nu in de nacht maar een halve procent gebruikt.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een Android toestel, dus ik ben zeer tevreden!

Ik las ergens dat de iPhone soort van leert wanneer je slaapt, en dus de boel op de achtergrond uitzet en of niet meer ververst.
Misschien moest hij dat in het begin nog leren ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.