iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Foutcode 9, nog steeds onopgelost? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/159273-foutcode-9-steeds-onopgelost.html)

Affinity 14-10-14 11:52

Foutcode 9, nog steeds onopgelost?
 
Een collega zit met zijn iPhone 4S volledig vast. Hij vindt zelfs enkel de iPhone nog in 'herstelmodus' (DFU) maar toch tijdens het herstellen krijgt hij foutcode 9...

Op google of eender waar helaas nog geen oplossing gevonden.

Zoals ik op meerdere websites gelezen heb is er geen oplossing voor behalve terugsturen.

Misschien weet alwetende Timosha iets meer hieromtrend?

Affinity 14-10-14 21:46

Nog steeds niet opgelost dus :/

faire4u 14-10-14 22:03

Verwijder alles wat met itunes te maken heeft op je pc, zoals itunes , quick times, Apple update ( je kan het vinden op je c schijf van je pc ) etc etc. . Nadat je alles hebt verwijdert installeer je de laatste versie van itunes op je pc en zet je je iPhone in DFU mode ( niet in recovery mode ! ) en dan in itunes op herstellen klikken. Ik neem aan dat je het verschil weet tussen recovery en DFU MODE ?
Een back-up van je iPhone wat ook op de c schijf te vinden is kan je van tevoren eerst kopiëren uit desbetreffende map en dit bestand op je buro blad zetten, aangezien je alles gaat verwijderen op de c schijf wat Apple gerelateerd is.

Succes.

Techfreak 15-10-14 07:46

Foutcode 9 duid op een probleem met de USB aansluiting. De iPhone is wss de verbinding verloren tijdens het updaten of synchroniseren.

De mogelijke oplossingen die gegeven worden zijn het verwijderen van iTunes en al zijn componenten en het terug installeren. (Zoals hierboven gezegd word) Je kan ook nog eerst een andere USB poort proberen.

Of via een andere computer de iPhone in DFU modus te zetten en hem zo terug aan de praat te krijgen. (Heb ik ooit met de iPhone van mijn vrouw moeten doen)

Veel succes.

Affinity 15-10-14 13:48

USB kan het niet zijn want het is altijd op dezelfde moment dat hij een fout geeft, voor de rest detecteert hij altijd de iPhone, ook met andere kabeltjes hetzelfde probleem.

DFU-mode is toch recovery mode?!?!?!
Als ik op het vraagteken na DFU klik kom ik op een pagina met uitleg en daar staat duidelijk een venstertje dat zegt "recovery mode"...
Het is ook de enige optie die ik heb, de iPhone herstellen. Ook het iTunes logo staat op de iPhone...

Techfreak 15-10-14 15:39

Ok, als jij er zeker van bent dat het niet met de USB te maken heeft.

Hopelijk vind je de oplossing dan nog wel. Succes.

faire4u 15-10-14 21:43

Je vraagt naar een mogelijke oplossing en bent dan best wel eigenwijs.
En nee, Recovery is niet hetzelfde als DFU, heb je volgens mij niet goed het artikel gelezen.
Je ziet op je scherm een itunes logo en usb kabel? dit is de recovery mode, in de DFU mode is je scherm zwart!

Quote:
Het is ook de enige optie die ik heb, de iPhone herstellen. Ook het iTunes logo staat op de iPhone...

Iphone herstellen via itunes zal zeer waarschijnlijk het probleem niet oplossen (je zal wel weer foutcode 9 of 'n andere foutcode krijgen ), je zou bovenstaande suggestie wat Techfreak en ik je al hebben beschreven eens kunnen proberen.

senna22 15-10-14 22:38

Als je googled op errorcode 9, dan zal je een aantal artikelen vinden die melden dat er een chip stuk is.
het gaat uit mijn hoofd om een samsung flash rom chip en het is niet te fixen.

Affinity 16-10-14 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senna22 (Bericht 979983)
Als je googled op errorcode 9, dan zal je een aantal artikelen vinden die melden dat er een chip stuk is.
het gaat uit mijn hoofd om een samsung flash rom chip en het is niet te fixen.

Daar was ik dus bang voor :/


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:40.