iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Apple Store zegt dat ik waterschade heb?! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/159359-apple-store-zegt-waterschade.html)

Riekanoniem 16-10-14 13:59

Apple Store zegt dat ik waterschade heb?!
 
Ik heb 1,5 jaar geleden bij Apple mijn iPhone 5 gekocht.
Nou begon laatst het beeldscherm gek te doen, ik kreeg 6 rijen pixels onder erbij, het scherm reageerde niet meer goed en af en toe kwam er een groene waas overheen.
Apple Care gebeld en ik kon naar Amsterdam komen. Daar zouden ze kosteloos mijn iPhone repareren (nieuw scherm).... Totdat ze terugkwamen met de mededeling: waterschade :eek:.... Ik was enorm verbaasd, aangezien mijn telefoon nog nooit in aanraking geweest is met water... Ik heb maar ingestemd met een refurbished model van 250 euro, en claim het verder bij de verzekering...

Maar nu mijn vraag, hoe kunnen zij waterschade constateren?! Ik heb de telefoon wel eens (in een hoesje) in mijn bh gedragen, dus wat zweet zou kunnen. Maar dat zou betekenen dat iedere iPhone waterschade heeft. Denk aan zweethanden, badkamer, tropen etc.
Kan ik nu nog iets doen?!

Guest-20180925190238 16-10-14 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riekanoniem (Bericht 980072)
Maar nu mijn vraag, hoe kunnen zij waterschade constateren?!

Er zitten een aantal indicatoren in een iPhone. Als die verkleuren zijn die in aanraking geweest met een vloeistof. Zweet (= zout en andere mineralen) kan corrosie veroorzaken. Dat is ook makkelijk vast te stellen.

Riekanoniem 16-10-14 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 980074)
Er zitten een aantal indicatoren in een iPhone. Als die verkleuren zijn die in aanraking geweest met een vloeistof. Zweet (= zout en andere mineralen) kan corrosie veroorzaken. Dat is ook makkelijk vast te stellen.

Daar hebben ze niks over gezegd.. Alleen: je iPhone kleurde rood dus er is sprake van waterschade :confused::confused::confused:

Guest-20180925190238 16-10-14 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riekanoniem (Bericht 980078)
Alleen: je iPhone kleurde rood dus er is sprake van waterschade

Dat zijn die verkleurde indicatoren.

Riekanoniem 16-10-14 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 980081)
Dat zijn die verkleurde indicatoren.

Maar die komen daar dus dan van het zweet? Maar dat is dan toch geen waterschade?

Guest-20180925190238 16-10-14 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riekanoniem (Bericht 980083)
Maar die komen daar dus dan van het zweet? Maar dat is dan toch geen waterschade?

Zweet is hoofdzakelijk H20 (zoals alles in een mens). Succes verder. :-)

Bomans 16-10-14 14:22

http://support.apple.com/kb/HT3302?v...L&locale=en_US

RoanNeervoort 16-10-14 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 980084)
Zweet is hoofdzakelijk H20 (zoals alles in een mens). Succes verder. :-)

Hier kan ik van genieten, wederom dank Timosha

Riekanoniem 16-10-14 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 980084)
Zweet is hoofdzakelijk H20 (zoals alles in een mens). Succes verder. :-)

Wat een kinderachtig antwoord!!

debroei 17-10-14 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riekanoniem (Bericht 980171)
Wat een kinderachtig antwoord!!

Aangezien we hier geen helderziende zijn, ben jij de enige die hier antwoord op kan geven.
Als je een regenbui over je heen hebt gehad, of een glas met drinken over je telefoon hebt gehad. Maar ook lezen we hier vaker van mensen met vergelijkbare problemen. Kan me iets voorstellen bij gebruik in vochtige ruimtes, regen over je broekzak. Transpiratie tijdens sport noem maar op.

Maar nogmaals wij zien niet waar je telefoon allemaal mee in aanraking is geweest.
Als Apple zégt dat het de indicator is,dan zal dat zo zijn. Ben je het er niet mee eens neem dan contact met ze op.

Riekanoniem 17-10-14 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 980172)
Aangezien we hier geen helderziende zijn, ben jij de enige die hier antwoord op kan geven.
Als je een regenbui over je heen hebt gehad, of een glas met drinken over je telefoon hebt gehad. Maar ook lezen we hier vaker van mensen met vergelijkbare problemen. Kan me iets voorstellen bij gebruik in vochtige ruimtes, regen over je broekzak. Transpiratie tijdens sport noem maar op.

Maar nogmaals wij zien niet waar je telefoon allemaal mee in aanraking is geweest.
Als Apple zégt dat het de indicator is,dan zal dat zo zijn. Ben je het er niet mee eens neem dan contact met ze op.

Ik weet zeker dat mijn iPhone nooit in contact is geweest met water. Daarom geloof ik Apple absoluut niet. Als ik mijn iPhone ooit in een plas water had laten vallen dat was ik vandaag geen 3,5 uur gaan reizen om naar de Apple store te gaan natuurlijk, want dan wist ik van te voren dat hij niet gemaakt zou worden.

Het maakt me zo boos dat je geen poot hebt om op te staan. Apple zegt waterschade en ook al heb je je telefoon 1 jaar in een droge woestijn gehad, dan nog concluderen ze waterschade!!

iPhoneAlot 17-10-14 00:59

Apple heeft het vast niet over waterschade, maar over vloeistofschade. Die sensoren liegen niet. Ik snap dat het een bittere pil voor je moet zijn, maar Apple is niet het bedrijf dat zomaar iets zal roepen.

Riekanoniem 17-10-14 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 980176)
Apple heeft het vast niet over waterschade, maar over vloeistofschade. Die sensoren liegen niet. Ik snap dat het een bittere pil voor je moet zijn, maar Apple is niet het bedrijf dat zomaar iets zal roepen.

Voor vloeistof geldt hetzelfde, ook daar is mijn iPhone nog nooit mee in aanraking geweest.. Ik sta echt voor een raadsel!!

iPhoneAlot 17-10-14 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riekanoniem (Bericht 980177)
Voor vloeistof geldt hetzelfde, ook daar is mijn iPhone nog nooit mee in aanraking geweest.. Ik sta echt voor een raadsel!!

Dat kun je moeilijk zo stellig beweren. Je bent je er kennelijk niet van bewust geweest, maar die sensoren verkleuren niet vanzelf. Ik heb afgelopen zomer bij 35° C ook wel eens gedacht aan die dingen, met m'n iPhone in m'n borstzak. Dat het een raadsel is geloof ik meteen en ook vervelend. Het is niet anders...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:36.