//

Apple Store zegt dat ik waterschade heb?!

Apple Store zegt dat ik waterschade heb?! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb 1,5 jaar geleden bij Apple mijn iPhone 5 gekocht. Nou begon laatst het beeldscherm gek te doen, ik kreeg 6 rijen pixels onder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-10-14, 13:59
Riekanoniem Riekanoniem is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 6
Unhappy Apple Store zegt dat ik waterschade heb?!

Ik heb 1,5 jaar geleden bij Apple mijn iPhone 5 gekocht.
Nou begon laatst het beeldscherm gek te doen, ik kreeg 6 rijen pixels onder erbij, het scherm reageerde niet meer goed en af en toe kwam er een groene waas overheen.
Apple Care gebeld en ik kon naar Amsterdam komen. Daar zouden ze kosteloos mijn iPhone repareren (nieuw scherm).... Totdat ze terugkwamen met de mededeling: waterschade .... Ik was enorm verbaasd, aangezien mijn telefoon nog nooit in aanraking geweest is met water... Ik heb maar ingestemd met een refurbished model van 250 euro, en claim het verder bij de verzekering...

Maar nu mijn vraag, hoe kunnen zij waterschade constateren?! Ik heb de telefoon wel eens (in een hoesje) in mijn bh gedragen, dus wat zweet zou kunnen. Maar dat zou betekenen dat iedere iPhone waterschade heeft. Denk aan zweethanden, badkamer, tropen etc.
Kan ik nu nog iets doen?!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-10-14, 14:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riekanoniem Bekijk bericht
Maar nu mijn vraag, hoe kunnen zij waterschade constateren?!
Er zitten een aantal indicatoren in een iPhone. Als die verkleuren zijn die in aanraking geweest met een vloeistof. Zweet (= zout en andere mineralen) kan corrosie veroorzaken. Dat is ook makkelijk vast te stellen.
  #3  
Oud 16-10-14, 14:11
Riekanoniem Riekanoniem is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Er zitten een aantal indicatoren in een iPhone. Als die verkleuren zijn die in aanraking geweest met een vloeistof. Zweet (= zout en andere mineralen) kan corrosie veroorzaken. Dat is ook makkelijk vast te stellen.
Daar hebben ze niks over gezegd.. Alleen: je iPhone kleurde rood dus er is sprake van waterschade
  #4  
Oud 16-10-14, 14:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riekanoniem Bekijk bericht
Alleen: je iPhone kleurde rood dus er is sprake van waterschade
Dat zijn die verkleurde indicatoren.
  #5  
Oud 16-10-14, 14:16
Riekanoniem Riekanoniem is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat zijn die verkleurde indicatoren.
Maar die komen daar dus dan van het zweet? Maar dat is dan toch geen waterschade?
  #6  
Oud 16-10-14, 14:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riekanoniem Bekijk bericht
Maar die komen daar dus dan van het zweet? Maar dat is dan toch geen waterschade?
Zweet is hoofdzakelijk H20 (zoals alles in een mens). Succes verder.
  #7  
Oud 16-10-14, 14:22
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

http://support.apple.com/kb/HT3302?v...L&locale=en_US
  #8  
Oud 16-10-14, 17:22
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Zweet is hoofdzakelijk H20 (zoals alles in een mens). Succes verder.
Hier kan ik van genieten, wederom dank Timosha
  #9  
Oud 16-10-14, 23:56
Riekanoniem Riekanoniem is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Zweet is hoofdzakelijk H20 (zoals alles in een mens). Succes verder.
Wat een kinderachtig antwoord!!
  #10  
Oud 17-10-14, 00:30
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riekanoniem Bekijk bericht
Wat een kinderachtig antwoord!!
Aangezien we hier geen helderziende zijn, ben jij de enige die hier antwoord op kan geven.
Als je een regenbui over je heen hebt gehad, of een glas met drinken over je telefoon hebt gehad. Maar ook lezen we hier vaker van mensen met vergelijkbare problemen. Kan me iets voorstellen bij gebruik in vochtige ruimtes, regen over je broekzak. Transpiratie tijdens sport noem maar op.

Maar nogmaals wij zien niet waar je telefoon allemaal mee in aanraking is geweest.
Als Apple zégt dat het de indicator is,dan zal dat zo zijn. Ben je het er niet mee eens neem dan contact met ze op.
  #11  
Oud 17-10-14, 00:44
Riekanoniem Riekanoniem is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Aangezien we hier geen helderziende zijn, ben jij de enige die hier antwoord op kan geven.
Als je een regenbui over je heen hebt gehad, of een glas met drinken over je telefoon hebt gehad. Maar ook lezen we hier vaker van mensen met vergelijkbare problemen. Kan me iets voorstellen bij gebruik in vochtige ruimtes, regen over je broekzak. Transpiratie tijdens sport noem maar op.

Maar nogmaals wij zien niet waar je telefoon allemaal mee in aanraking is geweest.
Als Apple zégt dat het de indicator is,dan zal dat zo zijn. Ben je het er niet mee eens neem dan contact met ze op.
Ik weet zeker dat mijn iPhone nooit in contact is geweest met water. Daarom geloof ik Apple absoluut niet. Als ik mijn iPhone ooit in een plas water had laten vallen dat was ik vandaag geen 3,5 uur gaan reizen om naar de Apple store te gaan natuurlijk, want dan wist ik van te voren dat hij niet gemaakt zou worden.

Het maakt me zo boos dat je geen poot hebt om op te staan. Apple zegt waterschade en ook al heb je je telefoon 1 jaar in een droge woestijn gehad, dan nog concluderen ze waterschade!!
  #12  
Oud 17-10-14, 00:59
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Apple heeft het vast niet over waterschade, maar over vloeistofschade. Die sensoren liegen niet. Ik snap dat het een bittere pil voor je moet zijn, maar Apple is niet het bedrijf dat zomaar iets zal roepen.
  #13  
Oud 17-10-14, 01:02
Riekanoniem Riekanoniem is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Apple heeft het vast niet over waterschade, maar over vloeistofschade. Die sensoren liegen niet. Ik snap dat het een bittere pil voor je moet zijn, maar Apple is niet het bedrijf dat zomaar iets zal roepen.
Voor vloeistof geldt hetzelfde, ook daar is mijn iPhone nog nooit mee in aanraking geweest.. Ik sta echt voor een raadsel!!
  #14  
Oud 17-10-14, 01:10
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riekanoniem Bekijk bericht
Voor vloeistof geldt hetzelfde, ook daar is mijn iPhone nog nooit mee in aanraking geweest.. Ik sta echt voor een raadsel!!
Dat kun je moeilijk zo stellig beweren. Je bent je er kennelijk niet van bewust geweest, maar die sensoren verkleuren niet vanzelf. Ik heb afgelopen zomer bij 35° C ook wel eens gedacht aan die dingen, met m'n iPhone in m'n borstzak. Dat het een raadsel is geloof ik meteen en ook vervelend. Het is niet anders...
Reageren

Labels
apple, iphone, waterschade



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Leverancier KPN zegt dat mijn iPhone 4 simlockvrij is. Echter Tele2 zegt van niet. puck1972 Unlock 7 24-09-14 12:57
iTunes zegt dat ik een nieuwe iPhone heb ArneMaes iTunes 6 28-04-13 17:37
Ik kan me niet aanmelden bij de app store, ondanks dat ik een apple id heb. dounia iPhone Apps 0 16-03-12 09:31
Windows: iTunes zegt dat iphone vol zit, maar dat is niet zo... Guest-20151113171500 iTunes 6 22-12-08 10:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.