iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SIM-kaart wordt niet ondersteund (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/15945-sim-kaart-wordt-niet-ondersteund.html)

devned 18-09-08 12:02

Ik heb dus een US versie uit de apple store en heb het probleem ook...

Hmmm denk dat ik dan toch maar blijf reboten...

Thnx voor je info in ieder geval!!!

rikfrombelgium 18-09-08 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dien (Bericht 193840)
Omdat op één of andere manier de piggysim's het netwerk niet meer terugvinden als je hem van vliegtuigmodus afhaalt.

Kleine moeite om je toestel even opnieuw op te starten ;) En het kan ook totaal geen kwaad om dit eens te doen.

ja, dat van vliegtuigmodus ok, dat snap ik. Ik vraag me alleen af waarom ze juist in vliegtuigmodus moeten? Kunnen ze dan niet syncen zonder? en zonee, waarom niet?

rikfrombelgium 19-09-08 13:52

geen antwoord? Kan ik daaruit afleiden dat dit een algemene eigenschap is van de iphoneguide-sim?

Dien 19-09-08 19:24

Bij sommige toestellen, moet je hem inderdaad in vliegtuigmodus zetten. Anders krijg je de melding in iTunes "Deze simkaart wordt niet ondersteund"

Waarom het netwerk niet gevonden wordt als hij uit vliegtuigmodus gehaald wordt dat weet ik niet.

Een reboot is de oplossing, kleine handeling extra...of jij moet het veel moeite vinden?

Een reboot is nog altijd beter dan schuren,programmeren, soms nieuwe simtray kopen ;)

Ik hoop dat je je antwoord hebt gekregen nu..

rikfrombelgium 20-09-08 09:55

jeps, dank u. Vreemd, geen enkel probleem met mijn yessim, waar je toch zo vaak vijandig over doet. Zo zie je maar, DE oplossing blijkt toch ook zijn mankementen te hebben.

Dien 20-09-08 12:50

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook nooit ontkent dat de vliegtuigmodus niet werkt, dit staat immers onder aan de installatiehandleiding.

Zullen we het hierbij laten? Of wil je de discussie verder zetten?

Dave2106 24-09-08 17:58

Ik heb hetzelfde probleem. Als je echter op Iphone synchroniseren drukt, werkt het gewoon wel. De melding blijft af en toe staan, maar het werkt wel.

Overigens wel een top optie. Het is een turbo Sim kaartje wat ze op je eigen simkaart leggen, en binnen 5 minuten is je gelockte T-Mobiel Iphone ge-unlockt.

Weg met het k.. bereik van T-mobile, welkom terug KPN. Nu alleen het T-mobile abonnementje nog slijten...

Basil 26-10-08 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dave2106 (Bericht 197831)
Ik heb hetzelfde probleem. Als je echter op Iphone synchroniseren drukt, werkt het gewoon wel. De melding blijft af en toe staan, maar het werkt wel.

Het werkt wel! maar je hebt geen informatie in beeld. :confused:

Met name muziek wil je selecteren, dus het moet zichtbaar zijn.

Ik had er ook last van en heb het opgelost door Itunes 7.7 te installeren en bij deze versie 7.7 wordt de sim kaart wel ondersteund.

funkmee 28-10-08 20:19

Update iphone software 2.1. -> Simkaart in iphone word niet ondersteunt
 
Hallo,

Ik heb net een nieuwe iphone simlock vrij 3G.
Simkaart geplaatst, kwam in het startscherm van de iphone en toen heb ik een update van de iphone software 2.1. uitgevoerd en gedownload.
Daarna kreeg ik meteen de melding dat de simkaart in de Iphone niet wordt ondersteunt en nu kan ik alleen nog een noodoproep maken. Waarschijnlijk dan denk ik vanwege de nieuwe software?
Ik heb er zelf een hi/kpn kaart in.

Ik heb helemaal geen verstand van dit soort dingen weet iemand HOE ik dit kan oplossen, het is echt een probleem :(

Jakiie 28-10-08 20:35

Waar heb je deze iPhone 3G gekocht? :)

Destiny 28-10-08 20:38

Discussie verplaatst.

Dien 28-10-08 21:43

Volg het stappenplan in de eerste post:

https://forum.iculture.nl/f14/i...ws-versie.html

funkmee 28-10-08 22:05

Maar ik weet niet of ik dat kan, ben daar heel onhandig in...

funkmee 28-10-08 22:06

Is dit de enige oplossing en kan iemand me vertellen hoe dit veroorzaakt is?
Want dat jailbraken is toch om er 2.1 op te krijgen? maar ik wil die 2.1 weer kwijt want dan werkt mijn kpn simkaart niet

pascalletje 28-10-08 22:26

Is het wel een simlockvrije?

Dien 28-10-08 22:47

Ik denk dat je even wat duidelijker moet zijn.

-Waar heb je de iPhone gekocht?
-Zit er een extra simkaartje bij? Een dun simkaartje die je samen met je eigen simkaart moet gebruiken in de iPhone zeg maar...

Hij zou gewoon moeten werken met Firmware 2.1 hoor.

Mister$ 29-10-08 09:30

ok dankje voor je informatie. ik zal t even vragan.
deze gebruik ik overigens YouTube - Unlock iPhone 3G in just 3 min, Do it yourself now!

Mister$ 29-10-08 10:36

Deze sim ondersteund namelijk FW 2.1 dus daar kan het niet aanliggen .maar k heb de telefoon een keer helemaal gereset (duur 2 uren) toen heb ik m gejailbreaked en toen de sim er in maar moet ik de iphone niet eerst activeren ofzo? of doet de simkaart dat?

(gejailbreaked omdat ik allen in noodoproep mode kwam en niet verder)

King1987 29-10-08 11:13

Ik zou zeggen, ga gewoon eens over nieuw beginnen. Ik lees hier dat je sim wel 2.1 ondersteunt (dit had ik al aan je gevraagd in een ander)

Volg deze handleiding en het kan niet mis gaan!
https://forum.iculture.nl/f59/i...1-windows.html

Succes :D

Mister$ 29-10-08 11:48

Bedankt voor je snelle reactie!
volgens de handleiding gedaan maar nog steed zegt de iphone GEEN SIMKAART. kan het ook ergens anders aanliggen? iemand hier ook problemen mee gehad?

Our Product dit is wat ik gebruik
BVD!

King1987 29-10-08 12:07

Hmm, dan ligt het echt aan je unlock sim. Ik zie op de site die je geeft geen faq of forum. Ik zou zeggen, mail de producent eens en leg de vraag voor. Ik weet namelijk dat op de site van Yessim (of Xsim) een heel forum is. Waar inderdaad dit probleem ook voorkomt, maar dat is een ander kaartje.

Maar misschien een idee om daar ook eens te kijken ;)

cracker 01-11-08 20:36

hoi ik heb dit geprobeerd maar zonder succes

renevandergoot 03-11-08 11:26

Tip:
Soms wil het nog wel eens voorkomen dat de unlocksim en de gewone simkaart elkaar niet goed raken in de iphone.
Het ouderwets stuk afknippen van je gewone sim is vaak de oplossing.
Ik weet voor 90% zeker dat dit nu ook het geval is.
Ik weet dat ze verkocht worden als "niet hoeven te knippen" maar in de praktijk is het nog wel eens anders.
Suc6

BertjeDH 19-03-09 21:13

De simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund
 
Hallo,

Ongeveer 3 uur geleden haalde ik mijn gloednieuwe simlockvrije iPhone uit de verpakking (gewoon legaal, gekocht bij neckermann). Ik heb de simkaart (vodafone abo, ong 4 jaar oud) erin gedaan en de iphone ging gewoon aan.

Ik kon bij de opties en dergelijke, alleen kon ik niet bellen. Iphone aan de PC gehangen, waarna itunes vroeg om de firmware te updaten. Ik heb dit gedaan en nu krijg ik dus de melding dat de simkaart in deze iphone niet wordt ondersteund.

Ik ben nu zo'n 3 uur verder en ik krijg het niet opgelost. Heb de iphone al reeds hersteld in de dfu mode en hem met quickpwn geprobeerd te activeren. Deze gaf vervolgens aan dat de ispw versie niet juist was, maar dat ik een andere gebruikte. Heb vervolgens de versie gedownload die ik volgens quickpwn gebruik, maar deze blijft deze melding geven.

Ondertussen heb ik dit forum helemaal afgestruind, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij helpen?

iMario 19-03-09 21:41

Zoekt QuickPwn bij jou niet vanzelf naar de Firmware? Doet hij bij mij eigenlijk altijd.

BertjeDH 19-03-09 21:50

Nee, ik moet browsen naar de ispw file, deze staat standaard hier: C:\Users\*\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates

Dan begint hij te laden en geeft de melding dat de versie niet klopt. Ik heb overigens QuickPwn22-1. Mischien is er een nieuwer versie?

BertjeDH 19-03-09 21:56

Updaten naar de nieuwe versie van quickpwn heeft gewerkt, hij is nu bezig.

iMario 19-03-09 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BertjeDH (Bericht 268519)
Updaten naar de nieuwe versie van quickpwn heeft gewerkt, hij is nu bezig.

Mooizo, de oplossing is soms zo makkelijk. :-)

BertjeDH 19-03-09 22:17

Ok het is nu gelukt, ik kan wee op mijn iphone. Ik heb ook yellowsn0w geinstalleerd volgens https://forum.iculture.nl/f14/i...ellowsn0w.html
Kan echter nog steeds niet bellen. De telefoon ziet ook mijn contacten niet, welke op de sim staan. hij geeft aan geen service.

iMario 19-03-09 22:19

Je zij dat je iPhone simlockvrij is. Yellowsn0w werkt niet op de Baseband van Firmware 2.2.1 en hoger. (2.2.1 Baseband: 02.30.00). Je moet Baseband 02.28.00 hebben, dan kan je yellowsn0w gebruiken.

sossienl 19-03-09 22:27

Gaven ze bij Neckermann aan dat hij SIM lock vrij is?
- probeer eens een andere simkaart, lukt dit niet, ff neckermann bellen
- zoals iMario ook al aan gaf. Yellowsn0w gaat sowieso niet werken op 02.30.00, maar dit heb je ook niet nodig als hij origineel al sim lock vrij is.

BertjeDH 19-03-09 23:04

ik heb een andere sim geprobeerd,
Zonder succes. Er stond echt bij dat hij simlock vrij is. Ik zal morgen even bellen.

BertjeDH 20-03-09 16:33

De telefoon is inderdaad simlock vrij en zou gewoon moeten werken. Ik heb het met mijn eigen wat oudere Vodafone sim-kaart geprobeerd en met een 3 maanden oude KPN kaart, zonder succes. Ik heb versie 2.2.1 (5H11)

Heeft iemand nog een idee? Anders stuur ik hem gewoon terug. Bedankt voor de reacties trouwens.

evmw 20-03-09 16:42

Je hebt toch geen quickpwn gebruikt neem ik aan? Dan werkt het namelijk niet meer, in jouw geval althans. Restore van firmware, dan sim erin zou moeten werken zo niet dan terug dat ding ;)

moi5992 24-06-09 17:45

Probleem: De sim-kaart wordt niet ondersteund.
 
hallo,
Ik heb een Iphone 3G, Hij is niet simlock vrij.
Ik heb hem een tijdje gebruikt op versie 2.2.1 gwn als mp3. Ik wou wachten op de 3.0 release voor hem te unlocken.
Ik heb wat gezocht en men zei dat je eerst 3.0 moest downloaden, heb ik gedaan maar als ik de iphone aanzet komt er een melding dat zegt dat de iphone moet die geactiveerd worden door een geldige simkaart.

Kan ik de iphone nu gewoon jailbreaken met redsnow en dan unlocken met ultrasnow, of is dit een probleem omdat de iphone niet geactiveerd is?

DonGuidoCO 24-06-09 20:49

ja dat kan gewoon, ik heb dat ook gedaan en het werkt! Eerst idd met redsnow jailbreaken, zo gebeurt zie anders de tutorial op iclaried.com en dan unlocken;)

moi5992 24-06-09 22:38

Bedankt, alles is gelukt.

hean 04-08-09 00:15

ITunes geeft melding deze sim is niet ondersteund
 
Hallo, Ik wou zojuist mijn iPhone synchroniseren kryg Ik in iTunes de melding "de simkaart in deze iphone word niet ondersteunt plaats de juiste sim" het lijkt dus dat mijn iPhone weer gesimlocked is aangezien hij van at&t afkomt maar ik kan wel gewoon bellen sms'en en internetten, hoe is dit probleem op te lossen?
heb de computer al opnieuw opgestart zelfde met de telefoon lock knop ingehouden samen met de home button, maar wil allemaal niet helpen.

Mvg han

evmw 07-08-09 08:49

Dat je wel kan bellen etc kan ik ook niet verklaren. Maar draai redsnow en ultrasnow gewoon even, genoeg over te vinden.

hean 07-08-09 13:00

heb ultrasnow geupdate (stond een updat in cydia) maar ook dit werkt niet, heb een origineel at&t kaartje erin gedaan ook dit wil niet helpen, dus wat is de volgende optie?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:59.