iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SIM-kaart wordt niet ondersteund (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/15945-sim-kaart-wordt-niet-ondersteund.html)

chrisholman 11-07-08 23:36

SIM-kaart wordt niet ondersteund
 
Het zojuist mijn nieuwe iPhone aangesloten maar iTunes geeft de melding 'De SIM-kaart in deze iPhone wordt niet ondersteund'. De verkoper bij TMobile gaf aan dat het meteen zou moeten werken (ik had al een tmobile abo), ik heb de SIM lock verwijderd en iPhone gereboot, mijn powerbook opnieuw gestart, de laatste itunes versie en updates, wat kan ik doen?

Arriolus 12-07-08 01:32

Ik heb hetzelfde probleem! Ik vraag me af of het komt door het feit dat mijn sim kaart nog steeds uit de Ben periode stamt. Is dat bij jou ook het geval?

forum.bericht 12-07-08 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arriolus (Bericht 139659)
Ik heb hetzelfde probleem! Ik vraag me af of het komt door het feit dat mijn sim kaart nog steeds uit de Ben periode stamt. Is dat bij jou ook het geval?

De oude Benkaarten werken inderdaad niet. T-Mobile bellen en een nieuwe vragen.

Redchilly 12-07-08 02:17

Hier met nieuwe (nog geen 2 jaar oude) SIM kaart hetzelfde probleem.
Zowel een T-Mobile abbo met "Web&Walk" als het abo wat verlengt naar het iPhone abo (gaat over 3 maanden in, wel op deze SIM) werken niet.
Op de iPhone blijft de melding "No SIM detected" verschijnen :(

Arriolus 12-07-08 03:08

Hmmm ben benieuwd hoe lang dat gaat duren voor ik een nieuwe sim kaart heb dan...iemand enig idee hoe lang dit normaal duurt?

chrisholman 12-07-08 10:20

SIM kaart
 
Mijn kaart is inmiddels wel wat ouder maar wel van origine T-Mobile, hiervoor de Vario twee jaar en daarvoor de MDA, dus een jaar of vier.

Ironis 12-07-08 11:19

Het lijkt me raar dat een gemiddelde T-Mobile kaart niet werkt, vooral in het geval van Redchilly zou deze moeten werken lijkt me.

Jullie weten zeker dat je de simkaart op de goede manier in je iPhone hebt gedaan? Iets anders kan ik niet verzinnen :(

chrisholman 12-07-08 11:20

Oplossing door Tmobile
 
Tja, een nieuw SIM-kaartje halen dus, ga vandaag maar eens proberen, per post duurt natuurlijk te lang! Ze probeerde nog geld af te troggelen dat ik de nieuwe SIM kaart moet kopen.... gelukkig gaan ze dat crediteren op mijn rekening!

Redchilly 12-07-08 11:31

Ik sta nu in de wacht bij de klantenservice, maar eens advies vragen.
Aangezien de SIM kaart er maar op 1 manier in kan, lijkt dat me wel goed te zitten.
(Zo lomp ben ik nu ook weer niet ;) )

Wat mij wel opviel is dat de sim juist andersom in de tray moet t.o.v. de oude iPhone.
Over 6 minuten zal ik het weten :)

Ironis 12-07-08 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly (Bericht 139775)
Wat mij wel opviel is dat de sim juist andersom in de tray moet t.o.v. de oude iPhone.

Aha! Dat is het dus :)

Maargoed, succes met de klantenservice. Ik hoop dat ze je kunnen helpen..

Redchilly 12-07-08 11:52

update:

Ik heb nu de T-mobile helpdesk (2e lijn inmiddels) aan de lijn i.v.m. het sim-kaart probleem. Het eerste wat ze vertelde is dat ze nog steeds veel activerings problemen hebben. Ze "hopen" dat maandag alle iPhone abo's geactiveerd zullen zijn. Dus ook de mensen die het toestel uit thuis hebben kunnen in somige gevallen nog niet activeren en het toestel gebruiken, omdat de sim-kaart nog niet is vrijgegeven. Deze info werdt overigens door de eerste lijn verteld, de 2e lijn medewerker wil er geen tijd aan besteden om dit te bevestigen.
Deze medewerker verteld mij overigens dat alleen sim kaarten waar een i-abo op geregstreerd staat bij hun worden herkend door de iPhone.

Halve info losgekregen want ze hebben het waanzinnig druk, maar wat ik er uit begreep is dat ze eerst alle speciale i-abonnementen activeren en daarna de flex en relax abonnementen aanpassen om met de iPhone te gebruiken, maar dat gaat dus nog even duren.

Het blijkt dus te liggen aan wat ik dan zelf maar noem een i-activering.
Ze gaan dit bij mij vanmiddag doorvoeren en bellen me er over terug.
Ik hoop dat dit het is, maar ik heb mijn twijfels ;)
More to come...........

Arriolus 12-07-08 12:02

Hmmm even wachten dus nog. Ondertussen zet ik Itunes weer eens aan ;)

Ironis 12-07-08 12:54

Ik wens iig al die mensen bij TMobile die voor ons allen het weekend doorwerken veel werkplezier :)
Ik hoop dat jullie het apparaatje snel aan de praat krijgen. Ik ben iig al lang blij dat het gisteren ineens lukte (na 2 uur non-stop usb inpluggen, uitpluggen, inpluggen, uitpluggen etc.. tot ik ineens een SMSje ontving, en dus wist dat het eindelijk was gelukt :))

Red_princess 12-07-08 13:01

SIM kaart BEN vervangen
 
Hai,

Had hetzelfde probleem. Ben naar de shop geweest vanochtend.
Snel een nieuwe kaart gekregen en meteen via t systeem geactiveerd op mijn huidige nummer

Nu dot ie 't eindelijk!:)

chrisholman 12-07-08 21:39

Probleem opgelost
 
Heb vanmiddag nieuwe SIM-kaart gehaald, werkt nu probleemloos! Iaw, bij de melding SIM-kaart wordt niet ondersteund, nieuwe kaart halen en de kosten (5 euro) kun je verhalen bij TMobile.

Red_princess 12-07-08 21:54

Ik had die 5 euro aan kosten niet hoor. Kreeg 'm zo mee van de Tmobile shop....

kinkyfella 12-07-08 22:12

Ik heb net mijn nieuwe simkaart in de iphone ingedaan en krijg steeds de foutmelding dat ik een unlocked sim in heb gedaan. In eerste instantie dacht ik dat mijn simkaart niet geactiveerd was, maar heb hem net in een ander telefoon ingedaan en ik kon gelijk bellen..

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik mijn iphone kan activeren?

Foutmelding
Sim Locked
Insert an unlocked and valid sim to activate iphone

ButcherJF 12-07-08 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kinkyfella (Bericht 140258)
Ik heb net mijn nieuwe simkaart in de iphone ingedaan en krijg steeds de foutmelding dat ik een unlocked sim in heb gedaan. In eerste instantie dacht ik dat mijn simkaart niet geactiveerd was, maar heb hem net in een ander telefoon ingedaan en ik kon gelijk bellen..

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik mijn iphone kan activeren?

Foutmelding
Sim Locked
Insert an unlocked and valid sim to activate iphone

Dat is de simpin waar ie om vraagt.
In je T-Mobile pakket waarin die sim zat, zit ook een papiertje/boekje/foldertje waarop je simpin en PUK-code staan (achterop dat boekje staat je 06-nummer). Kras je simpin zichtbaar, geef die pin in en het zou moeten werken. Succes.

ramin 11-09-08 23:38

sim kaart word niet ondersteunt en daardoor werkt mijn iphone niet meer
 
hallo,

ik heb pas en iphone aangeschaft ( 2g) en ik wou er nederlands op zetten. dus had ik dat iemand laten doen. en toen was er gelijk firmware 2.0.1 opgezet.

maar met deze firmware werkt installer niet ( werd ook gezegt op deze site )
dus ik dacht ik zet hem terug naar 1.1.4. dus ik bij wiki gekeken en zag de link staan en downloade die link. toen nog even verder gekeken en ik begreep het volgende.

zet je iphone in de restore mode ( dus dat deed ik ) en klik de shift en herstellen knop in itunes tergelijkertijd in en selecteer dan de firmware die je zojuist gedownload heb.

nou dit deed ik dus allemaal. en toen hij klaar was zette ik hem aan en kon ik alleen noodnummers bellen, en als je hem in itunes plugt geeft hij aan dat de sim kaart niet ondersteunt word.

hoe los ik dit op?

alvast erg bedankt

groeten

ramin

Destiny 11-09-08 23:44

Installer werkt inmiddels met 2.X. Je kunt het beste in DFU restoren naar 2.0.2. Daarna Winpwn gebruiken om hem te activeren. Meer over DFU staat in de wiki en Winpwn staat genoeg beschreven op het forum.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:14.