//

iCloud drive

iCloud drive discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Iphoners, Kan iemand mij uitleggen in Jip & Janneke taal hoe de iCloud drive werkt. Kan geen app vinden en heb in de Iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-10-14, 12:18
Yongone Yongone is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Texel
Berichten: 14
Standaard iCloud drive

Hallo Iphoners,

Kan iemand mij uitleggen in Jip & Janneke taal hoe de iCloud drive werkt. Kan geen app vinden en heb in de Iphone wel de iCloud drive aangevinkt. Heb een 4s met laatste software update.

Zelfde vraag geld ook voor mn Ipad. Hoe kan ik bestanden vanuit de iphone of ipad in de iCloud krijgen of bewerken ??

Groet, Robert
__________________
Groet, Robert
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-10-14, 12:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yongone Bekijk bericht
Hoe kan ik bestanden vanuit de iphone of ipad in de iCloud krijgen of bewerken ??
Dat kan met alle apps die iCloud Drive ondersteunen. Bijvoorbeeld: Pages, Numbers, Keynote en nog een paar apps van derden. Er is geen officiële app zoals voor Dropbox, OneDrive of Goegel Drive.
  #3  
Oud 19-10-14, 12:29
Yongone Yongone is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Texel
Berichten: 14
Standaard

Okey,

Maar als ik een document in mn iCloud drive plaats, hoe kan ik dan deze bijvoorbeeld inzien via de iphone ?
  #4  
Oud 19-10-14, 12:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yongone Bekijk bericht
Maar als ik een document in mn iCloud drive plaats, hoe kan ik dan deze bijvoorbeeld inzien via de iphone ?
Met een app die de directory kan benaderen waar je het document inzet. Voor iWork is dat Pages, Numbers en Keynote:

  #5  
Oud 19-10-14, 13:04
Yongone Yongone is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Texel
Berichten: 14
Standaard

Dank je wel,

Begin het te snappen. Werkt dus niet zo als dropbox. En nog best prijzig die aps 😊 ga der nog een beetje mee oefenen. Dank je voor je uitleg

Groet, Robert
  #6  
Oud 19-10-14, 13:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yongone Bekijk bericht
Begin het te snappen. Werkt dus niet zo als dropbox.
En ook niet zoals vroeger MobileMe iDisk. Succes verder.
  #7  
Oud 29-10-14, 10:50
MichaelM MichaelM is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 6
Standaard

Er is een onofficiële app Cloud Drive Explorer die je toegang zou moeten geven tot de mappen in iCloud, echter lijkt het erop dat dit niet goed synchroon loopt met bijvoorbeeld de inhoud van iCloud Drive in Finder op de Mac of op de webversie van iCloud. Ook via het oproepen van iCloud via bijvoorbeeld Pages geeft hetzelfde effect, dus het ligt volgens mij niet aan die app Cloud Drive Explorer. Het lijkt erop dat de mappen meestal (er zit geen logica in, soms wel, soms niet) wel gemaakt worden en zichtbaar worden op je iDevice, maar geen inhoud lijken te hebben. Ook hier is het soms wel en soms niet te geval dat de inhoud OF de map zelf zichtbaar is. Het gebruik van iCloud Drive net zoals een Dropbox of het vroegere iDisk lijkt dus (nog?) niet mogelijk. Als je in Finder mappen met inhoud upload, dan lijkt dit wel degelijk de Cloud in te gaan, gezien het feit dat mijn opslagruimte ook bijgewerkt is daarna. Alleen....hoe kom je erbij net als bij Dropbox?

Zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen? Zo ja, kan dit nog een bug zijn of gaat dit gewoon niet zo werken als bijvoorbeeld een Dropbox? Als het laatste het geval is, dan lijkt mij dit een grote gemiste kans waardoor iCloud Drive niet optimaal gebruikt gaat worden.

Documenten via Pages/Numbers e.d. werken wel gewoon goed, maar dat was voor iCloud Drive ook al.
  #8  
Oud 29-10-14, 11:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelM Bekijk bericht
Alleen....hoe kom je erbij net als bij Dropbox?
Niet, want iCloud Drive werkt niet op dezelfde manier als Dropbox. Lees het onderstaande artikel eens en let op de woorden "...app that is compatible with iCloud Drive":

Apple iCloud Drive explained: What is it and how does it work? - Pocket-lint
  #9  
Oud 29-10-14, 11:08
lolsmurf's schermafbeelding
lolsmurf lolsmurf is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: België
Berichten: 117
Standaard

En hoe verhoudt iCloud Drive zich tot het syncen via iCloud van bijvoorbeeld de agenda en de contacten? Ik heb zowel een iPhone 4 (waar iCloud Drive niet op kan geactiveerd worden) en een iPhone 6. Als ik iCloud Drive activeer op m'n nieuwe iPhone, worden mijn agenda en mijn contacten nog gesynct met mijn iPhone 4?
  #10  
Oud 29-10-14, 11:10
MichaelM MichaelM is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 6
Standaard

@ Timosha: Bedankt. Een dergelijk vermoeden had ik al. Helaas, gemiste kans van Apple denk ik. Denk dat veel mensen naar een Dropbox-achtig iets uitkeken.
  #11  
Oud 29-10-14, 11:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lolsmurf Bekijk bericht
Als ik iCloud Drive activeer op m'n nieuwe iPhone, worden mijn agenda en mijn contacten nog gesynct met mijn iPhone 4?
Ja, want die synchronisatie verloopt via de iCloud CalDAV en CardDAV servers. Heb hier nog een "oude" iPad 1 met iOS 5.1.1 en die blijft Mail, Agenda, Contacten, Herinneringen en Notities syncen zoals voorheen.

Apps die op die iPad 1 iCloud Documents & Data gebruiken syncen niet meer sinds iCloud Drive geactiveerd werd.
  #12  
Oud 29-10-14, 11:24
lolsmurf's schermafbeelding
lolsmurf lolsmurf is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: België
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, want die synchronisatie verloopt via de iCloud CalDAV en CardDAV servers. Heb hier nog een "oude" iPad 1 met iOS 5.1.1 en die blijft Mail, Agenda, Contacten, Herinneringen en Notities syncen zoals voorheen.

Apps die op die iPad 1 iCloud Documents & Data gebruiken syncen niet meer sinds iCloud Drive geactiveerd werd.
Ok, duidelijk.

Was niet zeker of agenda en contacten wel nog gesynchroniseerd werden door volgend artikel: iCloud Drive activeren in iOS 8: is het verstandig?. Daarin staat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iCulture
Heb je een iPhone 4, iPad 1, iPod touch vierde generatie of eerdere iDevices, en synchroniseer je apps en data via iCloud? Dan kun je hier niet meer mee synchroniseren als je iCloud activeert. Deze iOS-apparaten krijgen geen iCloud Drive-update. Je kunt de oude iCloud blijven gebruiken, of upgraden naar iCloud Drive en deze apparaten niet meer synchroniseren met je nieuwere apparaten.
Maar voor agenda en contacten zou dit dus geen issues mogen opleveren. Wat met gedeelde fotostreams en Safari bookmarks? Andere zaken doe ik (nog) niet via iCloud.
  #13  
Oud 29-10-14, 11:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lolsmurf Bekijk bericht
Maar voor agenda en contacten zou dit dus geen issues mogen opleveren. Wat met gedeelde fotostreams en Safari bookmarks? Andere zaken doe ik (nog) niet via iCloud.
Die tips/artikels van het iCulture blogje lees ik niet meer, sorry. Die zijn blijkbaar in steen gebeiteld en worden niet veranderd als het niet klopt.

Je kan me geloven (of ook niet), data die via de iCloud IMAP, CalDAV en CardDAV servers gesynchroniseerd worden hebben niets te maken met iCloud Drive. Trouwens, Fotostream ook niet. Ook op die oude iPad 1 werkt Fotostream nog zoals voor de activatie van iCloud Drive.
  #14  
Oud 29-10-14, 11:33
lolsmurf's schermafbeelding
lolsmurf lolsmurf is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: België
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je kan me geloven (of ook niet), data die via de iCloud IMAP, CalDAV en CardDAV servers gesynchroniseerd worden hebben niets te maken met iCloud Drive. Trouwens, Fotostream ook niet. Ook op die oude iPad 1 werkt Fotostream nog zoals voor de activatie van iCloud Drive.
Top, ik geloof je
  #15  
Oud 29-10-14, 11:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lolsmurf Bekijk bericht
Top, ik geloof je
Bedankt voor het vertrouwen. Ik heb nog nooit Safari bookmarks gesynct met iDevices (omdat het er zo veel zijn). Omdat jij het bent heb ik de Bookmark sync eens aangezet in de iCloud instellingen van die iPad 1 met iOS 5.1.1. Alle bookmarks worden gesynct met die van de Macs.

Dus, dat is ook geen enkel probleem.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mogelijkheid tot iCloud Drive uitschakelen? Terug naar 'oude' iCloud. Petruss iCloud 7 04-10-15 00:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:08.