//

Ik wil mijn iPhone omruilen voor een iPhone 6

Ik wil mijn iPhone omruilen voor een iPhone 6 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb nu een witte iPhone 5 met 16gb. Ik heb hem nu ongeveer 15 maanden. Maar ik moet mijn iPhone gemiddeld 3 keer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-10-14, 16:32
amberly99 amberly99 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 1
Standaard Ik wil mijn iPhone omruilen voor een iPhone 6

Hallo,
Ik heb nu een witte iPhone 5 met 16gb. Ik heb hem nu ongeveer 15 maanden. Maar ik moet mijn iPhone gemiddeld 3 keer op een dag opladen. Dit komt vaker voor bij de iPhone 5 modellen en Apple liet gratis de accu's vervangen mits je hem tussen een bepaalde tijd had gekocht. Ik val hier helaas net een maand buiten. Dus ik zou wel geld moeten betalen voor een andere accu. Maar onlangs is de iPhone 6 uitgekomen en die wil ik toch wel heel erg graag hebben. Ik heb geen verzekering (ik heb de bon nog wel) en volgens mij is mijn garantie ook verlopen. Een vriend van mij had ook een iPhone en heeft die kapot gemaakt, hij had ook geen verzekering maar heeft toch om een of andere manier geld gekregen (ook had hij gezegd dat hij een iPhone 5 had maar hij had een iPhone 4) en heeft nu een iPhone 6. Ik wil dit graag ook maar hoe kan ik dit doen. Of zou ik naar Apple gaan en dan een nieuwe iPhone vragen en dan met bijbetaling een iPhone 6 vragen (of kan dit niet?)

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-10-14, 16:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij Apple kan je het recyclingprogramma eens proberen. Maar maak je geen illusies, veel ga je niet krijgen voor een iPhone 5:

Apple - Computer Reuse and Recycling - Apple Store (Nederland)
  #3  
Oud 20-10-14, 16:44
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Apple iPhone5 16 GB verkopen bij Verkoop je telefoon.

Ik wil geen reclame maken, maar deze website geeft wel iets meer ervoor. Ik heb het al een keer gebruikt, kreeg toen geld al binnen enkele dagen.
  #4  
Oud 20-10-14, 17:09
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amberly99 Bekijk bericht
Ik heb geen verzekering (ik heb de bon nog wel) en volgens mij is mijn garantie ook verlopen. Een vriend van mij had ook een iPhone en heeft die kapot gemaakt, hij had ook geen verzekering maar heeft toch om een of andere manier geld gekregen (ook had hij gezegd dat hij een iPhone 5 had maar hij had een iPhone 4) en heeft nu een iPhone 6.
Ok, ten eerste: jij hebt geen verzekering afgesloten en je verwacht dat je ergens een vergoeding krijgt als je telefoon kapot gaat? En moeten wij het zo lezen dat jouw vriend zijn telefoon expres kapot heeft gemaakt en een vergoeding heeft gekregen? Waar heeft hij deze vergoeding dan in vredesnaam van gekregen als de telefoon niet was verzekerd? Klinkt echt als een broodje aap verhaal..

Ten tweede: Apple geeft 1 jaar garantie. Het tweede jaar garantie kun je krijgen bij het verkooppunt van de telefoon. Dus als je van mening bent dat je batterij niet naar behoren functioneert dan kun je deze klacht indienen bij de partij waar je het toestel hebt gekocht.

Mijn advies: verkoop je iPhone 5 tweedehands aan een particulier, want dit levert vaak het meeste op en koop gewoon een iPhone 6 als je die graag wil hebben.
  #5  
Oud 26-10-14, 23:11
PaulvL PaulvL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 1
Standaard

Ik vraag mij af hoe betrouwbaar het reuse programma is. Apple heeft dit uitbesteed aan Dataserv in Duitsland. Als je alle gegevens op de wensite hebt ingevuld zie je dat je nergens een rekeningnummer van jezelf kunt invullen. Volgens Dataserv vragen ze dat pas op nadat de telefoon bij hen binnen is. Vreemd want op het formulier moet verder wel heel veel worden ingevuld.
Volgens de website moet de telefoon binnen vijf dagen na het invullen van het formulier op de website worden opgestuurd. Ik heb vervolgens de iphone verstuurd via de de door Dataserv gekozen postdienst (PostNL). Maar na ruim een week ligt deze nog steeds op het sorteercentrum van PostNL. Men heeft geprobeerd deze aan te bieden. Maar dat is nog niet gelukt. Vermoedelijk doordat het pakketje naar een antwoordnummer in Schiedam moet worden verzonden. Ik heb Dataserv hierover een mail gestuurd. Men gaf aand at zij met PostNL contact zouden opnemen. Voorst schreven zij dat zodra het pakje met de iphone in Schiedam is ontvangen, deze wordt doorgestuurd naar Duitsland.
Men bekijkt dan de de iphone, bepaalt de waarde en stuurt pas dan een e-mail om het rekeningnummer te vragen om het bedrag op te storten.
Ik krijg hier een wat vreemd gevoel bij.
  #6  
Oud 27-10-14, 03:10
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Bij Dataserv krijg je in mijn ogen bar weinig voor een i.z.g.s. zijnde iphone 5 16GB, namelijk maar € 177,-.
  #7  
Oud 27-10-14, 06:25
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Je kan ook nog steeds een iPhone 5 rechtstreeks bestellen in China. (nog niet getest, maar ik kan je wel vertellen dat dit betrouwbare site is en geen nep-site)

Daar is hij toch nog een stukje mer waard dan 177 euro, ik moet wel zeggen dat het om "nieuwe" gaat.
Daar kost een iPhone 5: + 380 euro

Maar als jouw iPhone in perfecte staat is kan je maximaal +- evenveel nog vragen ervoor hier in Europa.

Laatst gewijzigd door antoon100; 27-10-14 om 08:51.
  #8  
Oud 27-10-14, 17:27
toeterbaas toeterbaas is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 64
Standaard

Lekker nieuwe batterij steken ?
Je 5 is toch een prima toestel?
Je kan hem zo verwisselen kost je amper geld (10 euro) of iets
  #9  
Oud 27-10-14, 17:40
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toeterbaas Bekijk bericht
Lekker nieuwe batterij steken ?
Je 5 is toch een prima toestel?
Je kan hem zo verwisselen kost je amper geld (10 euro) of iets
Daar heb jij groot gelijk in.
Hopelijk zal de TS ook jouw advies opvolgen.

Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit
  #10  
Oud 27-10-14, 17:41
toeterbaas toeterbaas is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Daar heb jij groot gelijk in.
Hopelijk zal de TS ook jouw advies opvolgen.

Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Ik had hem echt niet weg gedaan voor een paar knaken.
Dan moet je weer flink bijbetalen terwijl je iets voor een tientje zelf repareert.
Wat zit er nou voor verschil in de 5 en 6 voor de dagelijkse simpele gebruiker?
Ik zie eerlijk gezegd alleen nadelen ( formaat )
  #11  
Oud 27-10-14, 17:47
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toeterbaas Bekijk bericht
Ik had hem echt niet weg gedaan voor een paar knaken.
Dan moet je weer flink bijbetalen terwijl je iets voor een tientje zelf repareert.
Ik zou zoiets ook nooit doen maar het is de TS dat beslist
Dat hij/zij maar eens goed nadenkt over welke keuze het zal maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toeterbaas Bekijk bericht
Wat zit er nou voor verschil in de 5 en 6 voor de dagelijkse simpele gebruiker?
Wel, de 64-bits processorarchitectuur is wel een grote verbetering. (alleen is hij dan ietsje sneller, alleen zijn ontwikkelaar pas verplicht vanaf feb 2015 om apps daarvoor te optimaliseren)
Verder zijn de verschillen voor de doorsnee gebruiker niet zo groot. (buiten enkele kleine hardware verbeteringen waar je als simpele gebruiker amper het verschil van merkt)
  #12  
Oud 27-10-14, 17:48
toeterbaas toeterbaas is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Ik zou zoiets ook nooit doen maar het is de TS dat beslist
Dat hij/zij maar eens goed nadenkt over welke keuze het zal maken.
True blijft eigen keus natuurlijk
  #13  
Oud 27-10-14, 18:06
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Topic starter horen we nooit meer iets van, zoals helaas zo vaak op het forum...
  #14  
Oud 27-10-14, 18:07
toeterbaas toeterbaas is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Topic starter horen we nooit meer iets van, zoals helaas zo vaak op het forum...
Dat is meestal.
Ze komen met vragen en je hoort nooit meer wat.
Tot ze weer problemen hebben komen ze weer meestal
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik wil niet dat mijn iphone de afzender van een sms toont Beverke iPhone algemeen 4 13-02-13 12:07
Als ik foto's op mijn iPhone wil zetten, verwijdert iTunes eerst mijn oude! avdmdj iTunes 0 12-08-10 01:56
iPhone: Krijg een Foutmelding als ik mijn Iphone 3G wil Jailbreake!!!! Mipilo12 Jailbreak 37 13-05-10 13:03
Mijn vriendin wil een iPhone kopen via marktplaats jeroenski Koopinformatie Nederland 12 23-04-10 21:14
Ik wil muziek op me Iphone (Mijn laptop herkent iphone als een digitale camera!) magnificant85 Archief 2 07-03-08 14:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.