//

Ontvangst van IPhone 3G beter dan eenvoudige Samsung 2G ??

Ontvangst van IPhone 3G beter dan eenvoudige Samsung 2G ?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een eenvoudige GSM alleen om te bellen en soms een sms te kunnen versturen, dus ook zonder internet abonnement en van de ene ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-10-14, 15:12
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard Ontvangst van IPhone 3G beter dan eenvoudige Samsung 2G ??

Ik heb een eenvoudige GSM alleen om te bellen en soms een sms te kunnen versturen, dus ook zonder internet abonnement en van de ene op de andere dag kan ik vanaf mijn thuis positie niet meer bellen of gebeld worden. Ik hoor hoogstens een beetje gekraak. Toch zie ik voldoende veldsterkte aangegeven voor het ontvangst signaal.
Rond om het huis kan ik ook niet bellen, maar een kilometer verderop weer wel . Ook zijn we met de auto 100 km van huis geweest en ik had geen problemen met bellen. Het betreft een Samsung GT-E2370 simlockvrij en een Simpel abonnement.
Postcode 6235

Mijn zoon had nog een Gebruikte IPhone 4 liggen en ik heb die eens mee genomen en mijn Simkaartje van Simpel erin gestoken. Met die telefoon kan ik gewoon bellen thuis en gesprekken ontvangen.
Ik begrijp dat de IPhone geschikt is voor 3 G signaal en mijn eenvoudige Samsung voor 2G.

Betekent deze test nu dat mijn eigen Gsm defect is terwijl ik hem wel overal behalve thuis kan gebruiken?
Of kan er ook een storing zijn aan een zendmast in de buurt waarvan 2 G wel last heeft en 3G niet?
Simpel en T mobile vermelden momenteel geen storingen in mijn gebied op hun site.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-10-14, 16:27
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Als jouw toestel het op andere plekken wel doet, maar niet bij jou thuis dan zal er wel een storing zijn bij jouw provider.
Je kan jouw iPhone 4 ook instellen dat hij alleen 2G signalen ontvangt, of wat je ook kan doen is even simkaart wisselen en kijken wat er dan gebeurt.
  #3  
Oud 21-10-14, 19:53
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard Simkaartje wisselen

Nou, in principe had ik dus mijn simkaartje gewisseld van mijn eenvoudig Samsung toestelletje naar de IPhone 4 nadat ik die iPhone bij mijn zoon heb opgehaald.

Op mijn toestel werkte mijn simkaartje hier in en om huis dus plotseling niet meer en op alle andere plaatsen werkt mijn samsung wel met dat simkaartje.

Nu , met die zelfde simkaart in de iPhone 4 heb ik thuis en om het huis geen problemen.

Dat vind ik vreemd ofwel er moet een gestoord signaal zijn momenteel waar de iPhone met 3G wel mee overweg kan en mijn samsung met 2G niet.
  #4  
Oud 21-10-14, 20:09
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Het 3G netwerk is een fysiek anders netwerk dan het 2G netwerk. Dus de dekking kun je niet met elkaar vergelijken als het ene toestel een 3G netwerk oppikt en het andere niet.

Dat zou een verklaring kunnen zijn dat de iPhone het wel doet.

Test de iPhone eens op de plekken waar de Samsung het slecht doet, maar dan met 3G of liefst mobiele data helemaal uitgeschakeld.
  #5  
Oud 21-10-14, 20:24
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard Wat bedoel je Ballegooier?

Je zegt test de IPhone eens in huis op 3G op plekken waar de samsung met 2G het niet doet.
Waarschijnlijk bedoel je dat ik de IPhone op 2G geschakeld in huis moet testen op plekken waar mijn Samsung het niet doet momenteel.
Hoe stel ik een IPhone in op 2 G ontvangst?

En....mobile data staan denk ik uit want ik heb een internet op mijn Simpel abonnement en dus ook niet op mijn Simkaart.
  #6  
Oud 21-10-14, 20:37
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nee ik zeg het volgens mij precies andersom
Dus idd test met jouw simkaart in de iPhone op plekken waar de Samsung geen ontvangst heeft.
En zet 3G (én mobiele data) uit. De iPhone kan nl nog steeds verbonden zijn met een 3G netwerk, ook al is er geen mobiele data verbinding actief. 3G netwerk kan ook voor spraak gebruikt worden nl.

Dat simpel internettoegang op je simkaart ge-deactiveerd heeft, wil dus niet automatisch betekenen dat de iPhone niet met een 3G netwerk verbonden is.

En om de vergelijking goed te kunnen doen met je Samsung toestel die alleen op 2G netwerk kan, is dat van cruciaal belang.
  #7  
Oud 21-10-14, 20:49
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard

Mobiel netwerk is uitgeschakeld op de IPhone zag ik net en er staat ook een knopje bij om 3G netwerk in te schakelen. Dat staat en stond op uit en ik kan hier in huis gewoon bellen.
Dat wil,dus zeggen denk ik dat de iPhone op 2G wel werkt hier in huis en mijn Samsung helaas niet. Het stomme is en blijft dat de Samsung hier in huis voorheen wel werkte en ook onderweg nu nognsteeds onberispelijk werkt.
Kan ik op een of andere manier via mijn Ipad testen of er iets mis is met een zendmast in de omgeving en welke mast mijn 2G signaal verzorgt?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 oktober 2014 om 20:40 ----------

waarom weet ik ook niet, maar mijn eenvoudige Samsung bouwvakker gsm doet het weer normaal hier in huis.
Ik heb de simkaart er nog maar weer eens in terug gezet en hij doet het weer. Probleem opgelost en vermoedelijk is er toch enkele dagen een probleem geweest met een van de zendmasten.
Toch bedankt voor jullie reacties.

De iPhone (mocht ik houden,maar) gaat weer terug.
  #8  
Oud 22-10-14, 02:28
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als dank neem ik die graag van u over

Fijn dat het raadsel opgelost is!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beter ontvangst na nieuwe microsim? remcobu Odido (T-Mobile) 1 11-08-10 18:25
Iphone 4 speaker, beter of slechter dan de 3g(s) ? Tunix iPhone algemeen 5 22-07-10 12:39
[FW 2.1] Is de ontvangst beter? Bounce Odido (T-Mobile) 19 26-09-08 08:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.