iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   reparatie bij Apple Express service (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/159676-reparatie-apple-express-service.html)

pdavie2311 23-10-14 23:33

reparatie bij Apple Express service
 
Hallo,

Vandaag mijn iPhone ter reparatie aangeboden voor de Express service a 29,- euro bij Apple. Ik heb geen creditkaart en man van Apple zei dat ik die 29,- euro moet betalen, dan komt er een nieuwe iPhone bezorgd en moet ik mijn huidige retour sturen.

Zo gezegd zo gedaan, ook betaald met creditkaart van schoonouders notabene. Stond inderdaad 29,- euro en huidig toestel moet binnen 10 dagen binnen zijn anders wordt hele bedrag van de iPhone 6 berekend. Alleen is dat nu al gebeurd??? Ik had net een bezorgde schoonmoeder aan de telefoon die zegt: 829,- euro ipv 29,-??? Hoe kan dit? Als dit een soort borg is, had Apple dat beter moeten communiceren en ook bij betaling niet zeggen, binnen 10 dagen retour…

Ik ben een beetje huiverig geworden nu. Ik klim gelijk in de telefoon morgenvroeg voor opheldering..Iemand hier die hier iets over weet om mijn bezorgdheid weg te nemen en die van mijn schoonmoeder?

Heel erg bedankt alvast.

Dutchy123 23-10-14 23:46

Er wordt geen 829,- afgeschreven,maar een borg opgesteld op de creditcard
Dat wil zeggen dat de 829,- wordt afgeschreven als de te vervangen Iphone niet binnen de termijn retour wordt gestuurd.
Zodra de te vervangen Iphone retour wordt ontvangen,wordt deze borg opgeheven.
Zo is het mij verteld.

pdavie2311 23-10-14 23:48

Thanx…Enige opluchting hier..Morgen alsnog bellen, zo is het mij niet uitgelegd…(en ik ook niet aan mijn schoonouders, haha)

iPhoneAlot 24-10-14 00:13

Ja, het betreft een reservering. No worries...

rsnhakan 24-10-14 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 981471)
Ja, het betreft een reservering. No worries...

+1

Klopt, zelf ook ervaring.

Zelfs als je je creditcard gegevens invoert in je iTunes account, wordt er 1,98 euro gereserveerd om te kijken of je kaart wel actief is. Deze reservering wordt binnen een x aantal dagen opgeheven.

rubbererobbie 24-10-14 09:35

of je leest gewoon eens de voorwaarde's , staat alles netjes in ......

heb je zelf geaccepteerd :d:P

kenneth12345 24-10-14 10:38

Je hoeft je geen zorgen te maken. Ikzelf heb vorig jaar ook gebruik gemaakt van deze dienst. Mijn Touch ID werkte toen niet zoals het moest.

Na telefonisch contact met Apple kon ik kiezen uit meerdere opties, uiteindelijk heb ik gekozen voor de Express service, ik moest 29euro betalen en enkele dagen later kreeg ik via UPS als ik het mij goed herinner een wit doosje met een nieuwe iphone. In dat witte doosje moest ik dan mijn 'kapot' toestel steken en een afspraak maken met UPS om dit komen op te halen.
De medewerker van Apple zei me toen ook aan telefoon dat het volledige bedrag van een nieuwe iphone op je CC geblokkeerd werd tot ze jouw 'kapotte' toestel terug ontvangen.... Logisch, je moest maar eens liegen over een zogezegd toestel dat niet meer werkt... Zit je opeens met 2 toestellen :)
Ik kan je zeggen dat alles in orde zal komen, althans dat was zo in mijn geval :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:07.