//

MobileMe

MobileMe discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) MobileMe bevat een mailadres. Dus ja, je moet een nieuwe aanmaken maar je bent ook niet verplicht ze te gebruiken....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 17-07-08, 20:56
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

MobileMe bevat een mailadres. Dus ja, je moet een nieuwe aanmaken maar je bent ook niet verplicht ze te gebruiken.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 17-07-08, 21:02
dufresne dufresne is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Alles werkt nu met mobileme behalve Push mail. Weet iemand waar dat aan kan liggen..
  #43  
Oud 17-07-08, 22:09
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door co0lman Bekijk bericht
MobileMe bevat een mailadres. Dus ja, je moet een nieuwe aanmaken maar je bent ook niet verplicht ze te gebruiken.
Niet verplicht? Dat betekend dat ik wel of niet een eigen adres kan gebruiken?
__________________
Herinner je verleden, droom van je toekomst, maar leef Vandaag!
  #44  
Oud 17-07-08, 22:12
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Wanneer je aanmeldt voor een account wordt er een email adres gemaakt die je moet gebruiken met mobile.me. Je kan dus niet je gewoon email adres pushen (of toch niet rechtstreeks).
  #45  
Oud 17-07-08, 23:39
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Wanneer je aanmeldt voor een account wordt er een email adres gemaakt die je moet gebruiken met mobile.me. Je kan dus niet je gewoon email adres pushen (of toch niet rechtstreeks).
Dank je wel. En helaas. Moet ik toch wachten op 2.0
  #46  
Oud 20-07-08, 20:48
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

Nou, eigenlijk wordt er niets gepushed...
Als ik iets verander in calendar/contacts, dan krijg ik daar niets van binnen op iPhone.
Als ik iets verander op de iPhone, dan synct hij wel en dan komen de veranderingen binnen.....
Alles staat echt correct denk ik :
Settings :
Fetch New Data : Push
Mail, contacts, Calendar : bram.b*****@me.com : Mail, Contacts, Calendars, Bookmarks = ON

Moet er nog ergens anders iets openstaan?
  #47  
Oud 20-07-08, 21:43
question question is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

Beste iPhone users,

Ik heb een iPhone 16GB White.
Ik heb nog geen data abonnement bij een provider maar werk met mijn "gewoon" gsm abonnenment. (en dit tot ik de aanbiedingen van de andere providers in België ken en kan vergelijken).

Bijgevolg kan ik uiteraard geen data ontvangen ... tenzij ik in het bereik ben van een beschikbaar Wi-Fi. Dit is thuis en op't werk.
Ik heb ook een MobileMe abonnement. Ik heb alles ingesteld zodat mijn agenda's, contacten, en e-mails gepushed worden.

MAAR ... dit gebeurd niet als ik in mijn Wi-Fi bereik ben. Iemand nog deze ervaring.

Ik pas een agenda aan op mijn Mac en stuur een e-mail naar mijn MobileMe adres, ik sync deze met mijn MobileMe clowd. Ik check online of deze agenda is aangepast en de email is aangekomen bij de online applicatie agenda en mail van MobileMe. Dit is daadwerkelijk aangepast en de mail is aangekomen.
Ik zet mijn iPhone uit slaapstand en ben in het bereik van mijn Wi-Fi thuis. Maar na een kwartier wachten, krijg ik nog steeds geen melding van een nieuwe email, noch is de agenda aangepast.
Weet iemand hoe dit komt? Push moet toch ook werken met Wi-Fi (en zonder data abonnement), niet?
  #48  
Oud 21-07-08, 14:29
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

Ik vermoed dat push enkel werkt over het GSM netwerk. Ik denk dat dit vooral komt omdat je dan rechtstreeks op het net zit en via een draadloos netwerk heb je meestal een adres die de router je telefoon in bruikleen krijgt voor een bepaalde tijd.
  #49  
Oud 21-07-08, 14:45
question question is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik heb al de mailaccounts eens van mijn iPhone verwijderd, en dan via iTunes opnieuw MobileMe ingesteld en vervolgens enkel mijn MobileMe account op de iPhone aangemaakt.
Nu werkt het wel ... als de iPhone uit slaapstand is.
Telkens als je heb in slaapstand zet, verbreekt de verbinding met je Wi-Fi, hetgeen jammer is. Maar als hij terug uit slaapstand komt, heb je na enkele seconden opnieuw het Airport icoontje en verbinding. Dan is het eventjes wachten maar dan komt toch het bericht/geluidje dat je nieuwe emails hebt.

Zo ga ik het voorlopig houden.
Misschien dat het conflicten geeft als je meerdere accounts installeert, accounts die niet push maar fetch zijn. Of ik heb misschien iets verkeerd gedaan bij de initiële installatie.

Aansluitend vraagje. Als ik me niet vergis, kan je niet gelijktijdig MobileMe account op je iPhone hebben, en een exchange account. Juist?
  #50  
Oud 21-07-08, 18:56
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Wanneer die bij mij in slaapstand staat verliest die inderdaad zijn Wi-Fi verbinding maae dan slaat die over op edge/gprs en krijg ik toch nog de meldingen binnen.
Wel handig en verbruikt niet zo heel veel data.
  #51  
Oud 21-07-08, 23:10
bheerkens's schermafbeelding
bheerkens bheerkens is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 37
Standaard

ik wil graag mobileme gebruiken om mijn zakelijke mailaccount (microsoft exchange), mijn gmail mail en agenda en mijn ical samen te voegen.

Kan iemand mij zeggen of ik hier dan echt het juiste product aan heb?

Daarnaast heb ik (en hou ik) de mooie oldschool iPhone, maar vraag ik mij af of ik zonder problemen push kan aanhouden zonder dat ik opeens torenhoge rekeningen krijg bij mijn vodafone Blox abbo.

alvast bedankt voor de moeite!
__________________
An Apple a day...

Laatst gewijzigd door bheerkens; 21-07-08 om 23:32.
  #52  
Oud 22-07-08, 10:36
jeroenw jeroenw is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 32
Standaard

Nou, Mobile Me is vandaag down lijkt wel. Zowel via web, als via Mail als via iPhone geen beweging in te krijgen (time out van server mail.mac.com).

@beheerkens: ik gebruik Mobile Me en Exchange voor mijn werk en dat gaat (als het werkt) perfect. Zowel Mail als Agenda's worden netjes gesynced. Je Gmail agenda kan je er volgens mij niet mee syncen - je moet echt uitgaan van iCal. Wel kun je wijzigingen zowel mobiel als op iCal als op het web aanpassen. Dat gaat prima.
  #53  
Oud 22-07-08, 10:39
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

Klopt Jeroen, probleempjes volgens mij.
  #54  
Oud 22-07-08, 12:13
blaugrana blaugrana is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Kalmthout
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar blaugrana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroenw Bekijk bericht
Nou, Mobile Me is vandaag down lijkt wel. Zowel via web, als via Mail als via iPhone geen beweging in te krijgen (time out van server mail.mac.com).

@beheerkens: ik gebruik Mobile Me en Exchange voor mijn werk en dat gaat (als het werkt) perfect. Zowel Mail als Agenda's worden netjes gesynced. Je Gmail agenda kan je er volgens mij niet mee syncen - je moet echt uitgaan van iCal. Wel kun je wijzigingen zowel mobiel als op iCal als op het web aanpassen. Dat gaat prima.
Ok ik ben dus niet de enige met dit probleem.

Vind zo'n lange downtime echt niet kunnen, want exchange doelt toch op zakelijke gebruikers...
  #55  
Oud 22-07-08, 13:20
amphora amphora is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard

Nu ik 2.0 firmware op m'n 1g iPhone heb ook maar eens een mobileme trial account gemaakt. Installeren ging al niet lekker. Bij het instellen van het account op de iPhone kreeg ik steeds de melding dat wachtwoord voor mail.me.com niet goed zou zijn. Ik had de taal daarna even op engels gezet om het nog een keer te proberen en dan even googlen op de engelse foutmelding die ik verwachte te krijgen maar opeens deed ie 't wel (vaag). Maar goed. Het werkt dus. Als ik in Outlook op m'n Vista laptop een contact aanpas dan word die inderdaad netjes gepushed naar de iPhone (jammer dat 'automatisch' 15 minuten betekend). Maar als in een contact aanpas op de iPhone dan word dat niet gesynchroniseerd? Klopt dat? Of gaat er iets mis? Lijkt me toch dat mobileme in beide richtingen zou moeten syncen.

Edit: Nog meer rare dingetjes: Als ik een nieuwe contact of agenda item aanmaak op de iphone zie ik em gelijk terug op me.com en na sync ook in Outlook. Maar als ik een item aanpas op de iphone dan worden die wijzigingen niet naar mobileme gestuurd blijkbaar. Bug? Ook viel me op dat mijn test agenda item uit weer outlook helemaal is verdwenen terwijl hij nog wel op me.com en in de iphone staat.

Laatst gewijzigd door amphora; 22-07-08 om 14:13.
  #56  
Oud 22-07-08, 15:04
jeroenw jeroenw is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 32
Standaard

Inmiddels doet MobileMe het weer. Maar de boel is offline geweest van ongeveer 10:30 tot 13:00 uur. Wat belachelijk lang is.
  #57  
Oud 22-07-08, 17:34
Wim_ Wim_ is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hageland Vl Brabant, BE
Berichten: 128
Standaard

Bij mij heeft hij het even terug gedaan, maar het laatste uur komen er weer geen mails meer door ...

Ze hebben nog wat werk aan die mobile me denk ik, werkt meer niet dan wel, je kar er alleszins (nog) niet op rekenen...
  #58  
Oud 22-07-08, 17:51
jeroenw jeroenw is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 32
Standaard

@Wim: het is inderdaad niet perfect.

Jij postte hier om 17:34.
Om 17:34 ook werd daarvan een mailtje verstuurd naar mijn XS4ALL adres en meteen doorgestuurd naar mijn me.com adres.
Om 17:45 werd dat mailtje door MobileMe ontvangen en direct gepusht naar mijn telefoon.

Het werkt dus nog niet goed genoeg. Je ziet ook in onderstaande headers dat het bericht meer dan 10 minuten blijft hangen tussen smtpin138.mac.com en ms142.mac.com - twee mailsystemen van Apple:

Received: from smtpin138.mac.com ([10.150.68.138])
by ms142.mac.com (Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.02 (built Jun 27
2008; 64bit)) with ESMTP id <0K4E00770ZRBLBQ0@ms142.mac.com> for xxx@me.com;
Tue, 22 Jul 2008 08:45:34 -0700 (PDT)
Original-recipient: rfc822;xxx@me.com
Received: from mxdrop157.xs4all.nl ([194.109.24.121])
by smtpin138.mac.com (Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-6.03 (built Mar
14 2008; 32bit)) with ESMTP id <0K4E00M7RZ9VB410@smtpin138.mac.com> for
xxx@me.com (ORCPT xxx@me.com); Tue, 22 Jul 2008 08:34:46 -0700 (PDT)

Laatst gewijzigd door jeroenw; 22-07-08 om 18:01.
  #59  
Oud 22-07-08, 17:59
Wim_ Wim_ is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hageland Vl Brabant, BE
Berichten: 128
Standaard

Tja, bij mij bleven een paar mails enkele uren hangen ...

Zal wel beteren binnen enkele weken hoop ik, want ALS het werkt is het wel leuk
  #60  
Oud 22-07-08, 20:21
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Is het trouwens al iemand gelukt om wél ingelogd te blijven op MobileMe (via het web)? Ik vind elke keer hoopvol de optie 'Keep me logged in for two weeks' aan maar ik blijf me aanmelden elke dag...

Tweede vraag, ik heb ooit dit .Mac abbo besteld met een credit card die ik ondertussen niet meer heb. Gewoon online via de NL Apple Store. Kan ik deze gaan verlengen met een Amerikaanse code die ik van eBay ofzo haal? Dit ivm lage dollarkoersen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: MobileME giljom Overige providers België 3 06-03-11 11:33
Windows: MobileMe sjoeii Desktop-applicaties 1 20-12-10 11:04
MobileMe - Me.com iShento Chat en geruchten 4 25-07-09 15:05
MobileMe - me.com Pieszecki iPhone algemeen 4 01-07-08 19:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.