iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   GB verhoging op mijn iphone 6 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/159910-gb-verhoging-op-mijn-iphone-6-a.html)

keripasu 29-10-14 23:39

GB verhoging op mijn iphone 6
 
Zojuist mijn 5s ingeruild voor een iphone 6 met 128 gb.Na twee uur gebruikt te hebben kreeg ik al een sms van Vodafone dat er nog maar 40% van de twee gb over was???

Snel alle apps uitgezet enz en een half uur later een bericht dat ik er al overeen was!!!

Hoe kan dit ??:mad::mad:

Aaifoney 29-10-14 23:41

Heeft de 6 soms Pages, Numbers ed willen downloaden via 3G?

Freeltd 30-10-14 12:34

Vrees ook dat het zoiets geweest gaat zijn. Mss de backup via 3G terug gezet?

Blazez 30-10-14 12:51

Of een ios update gedownload over 3g.
Antwoord vind je in je settings bij het dataverbruik. Staat per item (ook software updates) wat er verbruikt is.

Appleuser 30-10-14 15:24

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar volgende keer misschien de 3G/4G uitzetten en het probleem thuis over Wi-Fi uitzoeken?

debroei 30-10-14 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleuser (Bericht 982463)
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar volgende keer misschien de 3G/4G uitzetten en het probleem thuis over Wi-Fi uitzoeken?

Dan kun je beter mobiele data tijdelijk uitzetten. Ook zonder 4G verbuik je nog data.

Pdrke 30-10-14 18:48

Ik heb met de iphone6 en ios8 ook een veeel hoger verbruik dan vroeger met mijn iphone4 en ios7. Niet extreem maar ben vroeger nooit tot aan de helft van de bundle gekomen maar nu is alles er bijna door. Blijkbaar zijn er nog andere mensen met dit probleem..
https://discussions.apple.com/thread/6542316?tstart=0

Appleuser 30-10-14 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 982502)
Dan kun je beter mobiele data tijdelijk uitzetten. Ook zonder 4G verbuik je nog data.

Dat bedoeld ik, mijn fout:P

cello38 30-10-14 21:22

Inderdaad, sinds overstap naar iPhone 6 verbruikt dat ding als een gek MB's

iPhoneAlot 30-10-14 21:32

Wat me wel opvalt is dat er altijd een radertje boven in beeld staat te draaien, en ik bedoel altijd, ik heb nog niet gezien dat weg was.

Guest-20180925190238 30-10-14 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 982529)
Wat me wel opvalt is dat er altijd een radertje boven in beeld staat te draaien, en ik bedoel altijd, ik heb nog niet gezien dat weg was.

Dan doe maar eens een harde reset.

cello38 30-10-14 21:34

Normaal gesproken kom ik niet eens op de 350MB van de 1000 nu is 1000MB binnen no time weg :S blijkbaar moet je bij een aanschaf van een iPhone 6 ook nog minimaal 10GB of onbep. internet bijkopen :S

iPhoneAlot 30-10-14 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 982530)
Dan doe maar eens een harde reset.

Done... en geen radertje meer!
Heh, wat moet jouw Appleleven toch heerlijk gestructureerd zijn.
Dank!

flappah 30-10-14 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cello38 (Bericht 982532)
Normaal gesproken kom ik niet eens op de 350MB van de 1000 nu is 1000MB binnen no time weg :S blijkbaar moet je bij een aanschaf van een iPhone 6 ook nog minimaal 10GB of onbep. internet bijkopen :S

Op 26/9, zag ik, heb ik ook binnen een uur 1.2 GB er doorheen gejaagd zonder dat ik dit direct in de gaten had. Ik vermoed dat tijdens de installatie er wat gedownload wordt of dat er apps geüpdatet zijn. Op zich wel raar want in mijn idee had ik m continue aan de Wi-Fi maar goed. Echter ik heb in deze nieuwe maand, die voor mij op de 15e begint, nog maar 1.8GB gebruikt wat iets onder mijn normale gebruik is (bundel is 5GB dus dit gebruik is niet echt vreemd). Ik denk dus niet dat de iPhone6 (plus) of iOS8 meer data verbruikt maar ik heb wel het idee dat er tijdens de installatie/configuratie toch wat data over cellular getrokken wordt.

ipeertje 31-10-14 11:34

Mensen, het is heel simpel. Sinds iOS 7 kun je zien hoeveel data iedere App heeft gebruikt, maak er gebruik van! Hoogstwaarschijnlijk ligt het toch echt aan jezelf en niet aan je iPhone.
Ga naar instellingen > mobiel netwerk > scroll dan naar beneden, daar kun je jouw dataverbruik per app zien.

Appleuser 31-10-14 11:37

Misschien ontvangt TS 100 mails per seconde?:D

Roos79 31-10-14 13:09

Nou ipeertje daar ben ik het dus niet mee eens want ik heb nu met een ander (merk) toestel in ene weer mijn oude lagere verbruik.

Mijn data ging rond juni/juli wat omhoog en met iOS8 nog meer ik doe geen OTA updates maar via i tunes en herstel het toestel als nieuw.
Dus heb op alle factoren gekeken waar het aan lag en dat is me niet duidelijk geworden.
Nu dus een ander merk toestel en in ene red ik het weer ruim met mijn bundel en er is aan gebruik niks verandert.

Blazez 31-10-14 15:34

Het blijft in al deze topics toch wel grappig. Was pas ook al een soortgelijk topic. Niemand die eens verteld dat hij/zij onderzocht heeft wáár dan zijn data aan verbruikt wordt terwijl dat zo makkelijk uit te zoeken is.
Alleen maar "hij verbruikt meer data" en "m'n bundel is zo op".

Maar succes met je andere telefoon. Fijn voor je dat je nu weer binnen je bundel blijft.

Roos79 31-10-14 16:18

Nou ik deed niks anders dan de maanden ervoor dus whats appen Facebook (nee geen filmpjes afspelen over mobiele data) mails bekijken en sturen en internet pagina s bezoeken.
Er waren geen duidelijke aanwijzingen wat nou voor het grote verbruik zorgde dus jazeker heb er naar gekeken maar kon niks ontdekken.

Blazez 31-10-14 16:25

Maar érgens werd data verbruikt. Sorry hoor, misschien ben ik dan vreemd daarin. Maar ik zou toch uitgezocht hebben wát nou die data verbruikt heeft.
Maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen blijkbaar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:21.