iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Advies iPhone 6 Plus (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/159920-advies-iphone-6-plus.html)

PeterNL070 30-10-14 13:52

Advies iPhone 6 Plus
 
Hallo,

Ik zit er zwaar eraan te denken om een iPhone 6 Plus aan te schaffen omdat ik mijn Galaxy S4 steeds vaker moet opladen. Echter hebben niet al mijn broeken van die hele grote zakken. Zijn er mensen die advies hebben zonder meteen te zeggen van koop jeans met grotere zakken? Dit wil ik weten voor mentale de zomer periodes als het zodanig warm is dat een jas overbodig is...

Overigens heb ik nooit een tas bij me haha.

De rede waarom ik juist voor de 6 Plus ga is de batterij, het grote scherm, de optische beeld stabilisatie.

iPhoneAlot 30-10-14 14:49

Gezond verstand gebruiken als je een 6+ meeneemt.
Ik heb een hoesje gekozen met een alu rand (iets steviger) en een neopreen rug (stroef). Gaat tot nu toe goed.

Niet langer nadenken; doen!

antoon100 30-10-14 15:15

Ik heb nou geen iPhone 6+ maar wel een iPhone 5.

Ik steek mijne ook nooit in een broekzak.
Ik gebruik altijd een bag om mij iPhone in te steken en hang dat aan mijn broek (die riempjes die normaal bedoeld zijn voor een centuur)

Ik ben zeer tevreden over deze bags: Golla bags

Dit is de enige tip die ik je kan meegeven naast ook je gezond verstand te gebruiken.

Verder gebruik ik geen screenprotectors of dergelijke, enkel de iPhone in een hard case (achterkant) en zo in de bag.

m4rtijn76 30-10-14 15:26

Ik heb een iPhone 6+ en steek hem ondertussen al een paar weken gewoon in mijn broekzak. Er zit alleen een Apple leren hoes omheen, maar hij is nog kaarsrecht.

PeterNL070 30-10-14 16:29

Thanks voor de tips

@antoon100 doet me denken aan van die hoesjes die je vroeger had alleen dan wel stijlvoller :d

iRichie 31-10-14 11:12

Gister de 6 en de plus nog een grondig bekeken en vergeleken in de mediamarkt. De Plus heeft een schitterend scherm, de 6 daarin tegen viel mij behoorlijk tegen tussen al het FullHD geweld wat er omheen stond.. zelfs de 5s oogde scherper dan de normale 6. Buiten dat is het formaat van de 6 wel ideaal, maar geen upgrade waard. Ik wil daarom voor de Plus gaan, mijn vraag is aan mensen die het toestel nu een maandje bezitten of zij al te kampen hebben gehad met de 1GB ? Bedoel ios8 lust aardig wat ram en bijvoorbeeld Beach Buggy Racing vraagt ruim 500 mb ram, dus als je al wat achtergrond apps heb draaien lijkt het mij een probleem te worden, ook in snelheid.
Wie kan dit ontkrachten, of wat zijn de ervaringen over het algemeen bij de Plus gebruikers?... Verders een schitterend toestel, maar had denk ik liever hetzelfde scherm, accu en camera in de 4,7 inch gezien.

daveensannie 31-10-14 11:17

Die 1 GIG aan ram merk ik in ieder geval helemaal niks van, alles is retesnel en erg soepel. Mijn vrouw heeft de Note 3 ( volgens mij zit daar 3 GIG in ) en ik blaas dat ding op alle fronten weg :D

Guest-20180925190238 31-10-14 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iRichie (Bericht 982595)
Bedoel ios8 lust aardig wat ram en bijvoorbeeld Beach Buggy Racing vraagt ruim 500 mb ram, dus als je al wat achtergrond apps heb draaien lijkt het mij een probleem te worden, ook in snelheid.

Het valt nogal mee met het werkgeheugen dat iOS 8 gebruikt. Als er meer werkgeheugen nodig is voor spelletjes en andere memory hogs kiepert iOS 8 die uit het geheugen.

Heb geen ervaring met spelletjes maar echte snelheidsproblemen zijn er niet. Mijn empirische vaststelling is dat de iPhone 6 iets sneller is dan de iPhone 6 Plus met apps die intensief gebruik maken van de GPU.

PeterNL070 31-10-14 11:31

Ik ben niet echt een gamer die shooters als Modern Combat speelt of racing games maar meer casual spellen. Maar heb ik ga voor de 6 Plus 128GB Space Gray.

Wat raden jullie aan voor de muziek? De app van apple of Spotify?

Scooter 25-11-14 09:43

Met een hoesje erom maak ik mij weinig zorgen als die iphone plus in mijn broekzak zit :)
en tja als ik naar die filmpjes kijk van het plooien als wij ook eens een iphone voor niets krijgen kunnen we die ook eens plooien :)

Vanstra 25-11-14 10:10

Ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn iPhone 6+. Nu na een aantal weken helemaal gewend een de grootte en zal niet meer terug willen naar een kleiner scherm. Ik gebruik de leren case van Apple zelf en de iPhone 6+ met case past prima in mijn broekzak.

Scooter 02-12-14 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vanstra (Bericht 985472)
Ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn iPhone 6+. Nu na een aantal weken helemaal gewend een de grootte en zal niet meer terug willen naar een kleiner scherm. Ik gebruik de leren case van Apple zelf en de iPhone 6+ met case past prima in mijn broekzak.

Inderdaad hier ook heel tevreden :D zalig toestel

PietjeP-HGZ 07-12-14 20:03

Heb sinds een dag de Plus nu, na 2 maand de 'gewone' 6. Moet nog wel erg wennen, maar bevalt prima. Wel direct een screenprotector, verder nog twijfelen om de originele lederen case van Apple erom te doen. Wordt imho wel te dik, groot van ben ik bang. Twijfel nog of ik terug wil naar de gewone 6, doen of niet doen?

RWK 08-12-14 05:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PietjeP-HGZ (Bericht 986752)
Heb sinds een dag de Plus nu, na 2 maand de 'gewone' 6. Moet nog wel erg wennen, maar bevalt prima. Wel direct een screenprotector, verder nog twijfelen om de originele lederen case van Apple erom te doen. Wordt imho wel te dik, groot van ben ik bang. Twijfel nog of ik terug wil naar de gewone 6, doen of niet doen?

Je kan ook een insteek hoesje aanschaffen zodat je je iPhone 6+ daarin kan stoppen.

En of je terug moet naar de 6? Als dat formaat jou aanspreekt, dan moet je vooral teruggaan. Als de 6+ te groot is, dan is die niet voor je weggelegd. Ik zou het eens gaan vergelijken in de Apple Store. We kunnen je adviseren, maar jij bent degene die het moet ervaren.

iPhoneAlot 08-12-14 12:31

In mijn huishouden zijn een 6 en een 6+ in gebruik. Beide zijn duidelijk de beste smartphones die we ooit hebben gehad. De 6 is een normale smartphone die qua formaat niet opvallend afwijkt of onhandig is. De 6+ is groot (iPad nano); heerlijk in gebruik, onhandig om mee te nemen.

wollie1979 08-12-14 16:55

Inderdaad de iPhone 6 is 'gewoon' een smartphone en de 6+ is 'gewoon' een phablet.

Naar mijn mening is een 6+ gewoon te groot om hier nog echt mobiel gebruiksgemak van te hebben. De 6 daarentegen heeft m.i. nagenoeg het perfecte formaat voor een smartphone. Groter moeten ze gewoon niet zijn, omdat ze dan al gauw onhandig worden.
Zelf heb ik nog een 5s en die bevalt me super goed qua formaat en schermgrootte.

Bovenstaand is slechts mijn bescheiden mening. Uiteraard kan iemand anders daar geheel anders over denken.

eakruit 08-12-14 17:08

Zelf heb ik vanaf de release datum met de iPhone 6 gelopen. Had zowel de iPhone 6 als de iPhone 6 Plus besteld, maar vond op dat moment de iPhone 6 Plus te groot (stapte over vanaf de iPhone 5s). Na één maand met de iPhone 6 gelopen te hebben kwam ik er achter dat ik hem toch niet lekker met één hand kon bedienen en heb uiteindelijk toch een iPhone 6 Plus gekocht. Inmiddels zijn we weer meer dan een maand verder en bevalt de iPhone 6 Plus prima, zou niet meer anders willen!

Wat betreft het in je broekzak stoppen gaat dit prima, maar houd er wel rekening mee dat wanneer je gaat zitten je hem uit je broekzak zal moeten halen bij een gimiddelde broek! Zelf heb ik mijn telefoon altijd naast me liggen en alleen als ik onderweg ben zit deze in mijn broek.

Suc6 met je beslissing!

Graf Zum Kotzen 08-12-14 17:39

iPhone 6 plus!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eakruit (Bericht 986840)
Zelf heb ik vanaf de release datum met de iPhone 6 gelopen. Had zowel de iPhone 6 als de iPhone 6 Plus besteld, maar vond op dat moment de iPhone 6 Plus te groot (stapte over vanaf de iPhone 5s). Na één maand met de iPhone 6 gelopen te hebben kwam ik er achter dat ik hem toch niet lekker met één hand kon bedienen en heb uiteindelijk toch een iPhone 6 Plus gekocht. Inmiddels zijn we weer meer dan een maand verder en bevalt de iPhone 6 Plus prima, zou niet meer anders willen!

Wat betreft het in je broekzak stoppen gaat dit prima, maar houd er wel rekening mee dat wanneer je gaat zitten je hem uit je broekzak zal moeten halen bij een gimiddelde broek! Zelf heb ik mijn telefoon altijd naast me liggen en alleen als ik onderweg ben zit deze in mijn broek.

Suc6 met je beslissing!

Mee eens. Heb 1 maand iphone 6 gehad, ben daarna overgestapt naar de 6 plus. Geen spijt, met name vanwege mooi groot scherm (gebruik mijn iPad echt minder) en batterij. Het is heerlijk om nu een iPhone te hebben die echt 1 dag meegaat.

ivanhoeke 08-12-14 17:44

Ik heb ook de 6 gehad en na een kleine maand overgestapt naar de 6+ zou ook niet anders meer willen!

Hij voelt nu "gewoon" aan voormij. Juist groot genoeg.
Als ik daar en tegen de 5 van men broer vastneem, lijkt die 5 een speelgoed iPhone. Wetende dat ik die ook ooit heb gehad :p.

PeterNL070 08-12-14 17:46

Ik hoop rond eind Januari eerste week van Februari de iPhone 6+ aan te schaffen, Het scherm is te doen want is erg fijn met het kijken van films, heb nu een Galaxy S4 en vind 5" (eigenlijk is ie 4,9X") echt het minimum vind ik. En daarbij de batterij is ook erg belangrijk. Zeker als je naar een feest gaat wat heel wat uurtjes duurt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:51.