iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Verbind met iTunes om pushberichtgeving te gebruiken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/160032-verbind-itunes-om-pushberichtgeving-gebruiken.html)

FireBiker 03-11-14 15:56

Verbind met iTunes om pushberichtgeving te gebruiken
 
Sinds een week (laatste update van het besturingssysteem iOS 8.1 krijg ik steeds de melding "Verbind met iTunes om pushberichtgeving te gebruiken". Het enige wat ik hierop kan doen is op "OK" drukken waarna deze melding opnieuw verschijnt. Om hieruit te komen is er maar een mogelijkheid. iPhone helemaal uitzetten, opnieuw opstarten, twee keer home indrukken en de desbetreffende app wegvegen naar boven.
Daarnaast krijg ik ook geen pushberichtgeving van whatsapp, facebook en eigenlijk alle apps die pushberichtgeving hebben. Via instellingen>berichtgeving>desbetreffende app staan de instellingen dat ze pushberichten moeten tonen in de optie stroken of meldingen.
Dan moet ik natuurlijk verbonden zijn met iTunes zoals de melding weergeeft. Ik heb geen idee wat ik hier mee moet. Ik kan iTunes openen en hoef dan niet in te loggen met een iTunes-account om mijn aangeschafte apps te zien of zo. Aansluiten op de mac en synchroniseren help ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Als ik de mail-app geopend heb en krijg dan een mail dan hoor ik de melding 1 keer binnen komen. Is de mail-app niet geopend dan krijg ik twee keer de melding alsof ik twee mails tegelijkertijd binnen krijg. Mail is trouwens de enige app die een melding geeft als deze gesloten is. Alle andere apps geven geen melding. Pas als de app geopend wordt komen de berichten binnen (whatsapp bijvoorbeeld).
Ik heb een iPhone 4S met iOS 8.1. Ik heb wel verschillende iTunes-accounts.

IYZY 04-11-14 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FireBiker (Bericht 983014)
Sinds een week (laatste update van het besturingssysteem iOS 8.1 krijg ik steeds de melding "Verbind met iTunes om pushberichtgeving te gebruiken". Het enige wat ik hierop kan doen is op "OK" drukken waarna deze melding opnieuw verschijnt. Om hieruit te komen is er maar een mogelijkheid. iPhone helemaal uitzetten, opnieuw opstarten, twee keer home indrukken en de desbetreffende app wegvegen naar boven.
Daarnaast krijg ik ook geen pushberichtgeving van whatsapp, facebook en eigenlijk alle apps die pushberichtgeving hebben. Via instellingen>berichtgeving>desbetreffende app staan de instellingen dat ze pushberichten moeten tonen in de optie stroken of meldingen.
Dan moet ik natuurlijk verbonden zijn met iTunes zoals de melding weergeeft. Ik heb geen idee wat ik hier mee moet. Ik kan iTunes openen en hoef dan niet in te loggen met een iTunes-account om mijn aangeschafte apps te zien of zo. Aansluiten op de mac en synchroniseren help ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Als ik de mail-app geopend heb en krijg dan een mail dan hoor ik de melding 1 keer binnen komen. Is de mail-app niet geopend dan krijg ik twee keer de melding alsof ik twee mails tegelijkertijd binnen krijg. Mail is trouwens de enige app die een melding geeft als deze gesloten is. Alle andere apps geven geen melding. Pas als de app geopend wordt komen de berichten binnen (whatsapp bijvoorbeeld).
Ik heb een iPhone 4S met iOS 8.1. Ik heb wel verschillende iTunes-accounts.

Dag FireBiker!

Wat vreemd. Ik zou deze stappen ondernemen:

1: Hard reset
Houd de aan/uit-knop en de homebutton samen ingedrukt (alsof je een screenshot wil nemen, maar je houdt ze ingedrukt) tot je het Apple-logo opnieuw op het scherm ziet verschijnen. Als de iPhone opnieuw is opgestart is de hard reset gelukt. Je verliest hierdoor geen gegevens.

Werkt optie 1 niet?
2: Herstellen + reservekopie
Misschien is er iets mis met het disk image van iOS 8.1? Sluit je iPhone aan op je computer en open iTunes. Maak een reservekopie van je gegevens en klik daarna op 'Herstel iPhone'.
Na dit proces krijg je een melding alsof dat je iTunes een nieuwe iPhone heeft gedetecteerd. Klik op 'Zet reservekopie terug' en selecteer de reservekopie die je in het begin van deze optie hebt gemaakt.

Optie 2 brengt ook geen vernieuwing?
3: Herstellen zonder reservekopie
Bij deze stap verlies je al je sms'jes, foto's etc. Maak dus een reservekopie, voor als je ze ooit nog nodig hebt of ooit nog wil gebruiken (optioneel).
Klik daarna op 'Herstel iPhone' en wanneer het scherm omtrent de 'nieuwe iPhone' verschijnt, selecteer je 'Configureer als nieuwe iPhone'.

Het probleem zou nu van de baan moeten zijn.

Veel succes!

Groetjes,
IYZY

miekske 23-11-14 09:49

Verbinding maken met itunes
 
Dank je voor de tip! Harde reset heeft mij geholpen!

Eurostar 31-12-14 17:30

thnx! zelfde probleem 4S + ios 8.1.1 opgelost met harde reset

FireBiker 31-12-14 20:36

Bedankt! Probleem is met harde reset opgelost. Ook na de laatste update van iOS geen problemen meer gehad.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:10.