//

Vragen van een iPhone-groentje

Vragen van een iPhone-groentje discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn allereerste iPhone 6 aangeschaft, ben wel blij mee. Ik kwam van Android dus ik zit nog een beetje in de Android-wereld en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-14, 21:24
iPhone6007 iPhone6007 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 4
Standaard Vragen van een iPhone-groentje

Ik heb mijn allereerste iPhone 6 aangeschaft, ben wel blij mee.
Ik kwam van Android dus ik zit nog een beetje in de Android-wereld en moet even wennen aan iOS. Ik moet wel eerlijk zeggen dat iOS toch wel een makkelijk besturingssysteem is.

Ik heb wel een enkele vragen:
1. de apps die ik heb geopend blijven altijd in de geheugen staan, zelfs wanneer ik de mobiel afzet. Is dat geen probleem om alle apps in het geheugen te laten staan? En gaat het systeem niet hierdoor vertragen? Bij Android sluit ik zoveel mogelijk apps af, die ik niet gebruik, zodat de smartphone soepel loopt.

2. Ik had in eerste instantie mijn e-mailadres met een streepje als Apple ID gebruikt, maar vreemd genoeg kon ik niet op iPhone6 inloggen met die e-mailadres maar wel op de PC. Toen heb ik een nieuwe e-mailadres zonder streepje aangemaakt en toen kon ik wel inloggen op iPhone. Is dat een bug bij Apple? Kunnen we geen e-mailadres met een streepje als Apple ID gebruiken?

3. Ik gebruik app Yahoo om de mails van Yahoo te lezen. Sommige berichten kan ik niet op iPhone lezen, er staat dan in het bericht: Kan bericht niet downloaden. Opnieuw. Andere berichten kan ik dan wel weer lezen. Wat is hier aan de hand?

4. Zoals je leest, kwam ik van de Android-wereld. Wat ik bij iPhone 6 heel erg mis, die Android wel heeft, is de Led-meldingen op de voorkant van iPhone. Ik weet dat iPhone ledflits op de achterkant heeft, maar dat is niet echt waar ik op zit te wachten en het kan storend zijn voor andere mensen. Ik laat mijn telefoon altijd op tafel/bureau leggen. Als ik thuis of op het werk even van tafel weg ben en weer terug ben, moet ik altijd iPhone aanzetten om te checken of ik berichten heb ontvangen. Een ledmelding op de voorkant zou hier zeer zeker handig zijn geweest. Ik heb overal gezocht op App Store naar een 3de partij app maar ik kan helaas niets vinden. Hier baal ik best wel van, dat zou best echt praktisch geweest zijn! Nu moet ik elke keer iPhone aanzetten om te checken. Waarom bestaat hier geen optie voor een ledmelding op de voorkant?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-14, 21:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhone6007 Bekijk bericht
Ik heb wel een enkele vragen:
1. de apps die ik heb geopend blijven altijd in de geheugen staan, zelfs wanneer ik de mobiel afzet. Is dat geen probleem om alle apps in het geheugen te laten staan? En gaat het systeem niet hierdoor vertragen? Bij Android sluit ik zoveel mogelijk apps af, die ik niet gebruik, zodat de smartphone soepel loopt.
De apps die in de achtergrond staan worden door iOS 8 na een tijdje in "idle" of "suspend" gezet. Dus, alles wat je in de App Switcher ziet staan draait niet in het geheugen. In iOS 8 heeft het geen zin meer om al die apps te gaan afsluiten omdat de meeste toch al afgesloten zijn.
  #3  
Oud 03-11-14, 23:03
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De apps die in de achtergrond staan worden door iOS 8 na een tijdje in "idle" of "suspend" gezet. Dus, alles wat je in de App Switcher ziet staan draait niet in het geheugen. In iOS 8 heeft het geen zin meer om al die apps te gaan afsluiten omdat de meeste toch al afgesloten zijn.

Bedankt voor de info.
  #4  
Oud 03-11-14, 23:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Bedankt voor de info.
Zonder dank. Apple heeft daar zelfs een prachtig woord voor: "jettisoned app". To jettison is een oud Engels werkwoord uit de scheepvaart en betekent "lading overboord gooien als het schip in nood is".

De jettisoned apps/processen kan je terugvinden in de JetsamEvents.
  #5  
Oud 03-11-14, 23:26
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik gebruik de yahoo mail app niet maar gewoon bij instellingen>mailt etc. ... Een yahoo mail account aangemaakt werkt in mijn ogen net zo goed als die yahoo mail app.
  #6  
Oud 04-11-14, 01:07
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je vraagt om een LED melding aan de voorkant via een App.

Maar er zit toch helemaal geen LED aan de voorkant?

(die functionaliteit reserveert Apple vast voor de Watch...)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 22-11-14, 11:14
iPhone6007 iPhone6007 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 4
Standaard

Als je op één bepaalde bericht in de mailbox van iPhone klikt, dan kom je in het volgende scherm met twee identieke berichten. Waarom twee identieke berichtjes eigenlijk?
Op de webmail of Outlook zijn dat altijd één bericht maar op iPhone6 twee identieke berichtjes.

Is hier wellicht ergens in te stellen?
  #8  
Oud 27-11-14, 16:05
iPhone6007 iPhone6007 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Je vraagt om een LED melding aan de voorkant via een App.

Maar er zit toch helemaal geen LED aan de voorkant?

(die functionaliteit reserveert Apple vast voor de Watch...)
Gaat dit voor iPhone niet meer batterij verbruiken vanwege voortdurend aanzetten van Bluetooth? Of wordt hier Bluetooth niet gebruikt?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Ik heb een paar vragen over jailbreaken van mijn Iphone 4 se77 Jailbreak 15 30-05-12 17:02
Paar vragen van een beginner micaro84 iPad algemeen 12 12-10-11 22:04
vragen over het maken van een app senerm Ontwikkelen voor iOS 1 30-03-10 23:36
Groentje hanskraak Archief 2 02-03-08 18:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:38.