iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wat is er toch met die batterijen van tegenwoordig ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/160053-toch-batterijen-tegenwoordig.html)

lisa87 04-11-14 01:21

Wat is er toch met die batterijen van tegenwoordig ?
 
Beste dames en heren,

Wat is er toch met die batterijen die zo snel leeg zijn ? Ik dacht toch echt dat wij al in het jaar 2014 leven. Willen ze mij doen geloven dat met de technologie van nu, geen batterijen gemaakt kunnen worden zonder dat deze na 4 uur weer leeg zijn?
Voor diegene die mij willen vertellen dat dit komt door mijn gebruik, wil ik alvast meegeven dat ik een normale gebruiker ben. Bellen en whatsappen natuurlijk, maar niet zo heel vaak bezig met social media.
Ik heb nu een 5s en een blackberry ernaast, voor het geval de batterij weer leeg is en ik graag bereikbaar wil zijn.

Komt dit door mijn telefoon? of ligt het echt aan de Iphone zelf ? Dit is mijn eerste kennismaking met Iphone.
Mijn Blackberry gaat namelijk wel op zijn minst het dubbele langer mee, met ongeveer hetzelfde gebruik.

Voordat ik de 5s kreeg, had ik een Samsung s3, deze had een soortgelijk probleem


Graag hoor ik of er soortgelijke ergernissen zijn en of er een oplossing is hiervoor.


:rolleyes:

Wallyİ 04-11-14 02:34

Heb je nu een 5 of een 5S (je vorige post indachtig...)

Als het een 5 is kan je in aanmerking komen voor een battery vervanging...

https://www.apple.com/nl/support/iphone5-battery/

Guest-20180925190238 04-11-14 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lisa87 (Bericht 983136)
Willen ze mij doen geloven dat met de technologie van nu, geen batterijen gemaakt kunnen worden zonder dat deze na 4 uur weer leeg zijn?

Ik heb geen idee wie jou iets wil laten geloven. :rolleyes: De accu's die in iPhone/iPad zitten gebruiken wel de laatste technologie.

Citaat:

Graag hoor ik of er soortgelijke ergernissen zijn en of er een oplossing is hiervoor.
Oplossingen en tips kan je vinden in die 1.947 "batterijprobleemtopics" op dit forum. :rolleyes:

iPhoneAlot 04-11-14 11:03

Een paar hints dan:
- loop onder Instellingen/Algemeen/Ververs apps... eens door de apps en zet daar zoveel mogelijk uit (met name Feestboek, WhatsUp, e.d. schijnen slecht geprogrammeerde apps te zijn);
- zoek op dit forum eens naar 'kalibreren' (of fout gespeld 'calibreren');
- kijk onder Instellingen/Algemeen/Gebruik/Batterijgebruik eens naar de boosdoeners.

Bij doorsneegebruik moet een accu veel langer meegaan dan 4 uur. In de praktijk ergens tussen 10 uur en 3 dagen.

Techfreak 04-11-14 15:53

Een grotere en betere batterij in een toestel stoppen neemt ook veel interne ruimte in beslag. Daardoor is er dan weer minder plaats voor andere dingen. Zoals een NFC chip en dergelijke dingen.

leandertjee 04-11-14 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 983199)
Een grotere en betere batterij in een toestel stoppen neemt ook veel interne ruimte in beslag. Daardoor is er dan weer minder plaats voor andere dingen. Zoals een NFC chip en dergelijke dingen.

Wat hij zegt.

Het kan wel beter (zie iphone 6+ die 3 dagen meegaat) maar dan wordt de telefoon groter. Persoonlijk mag die van mij wel wat dikker zodat de camera niet uitsteekt, er een betere batterij in kan en dat hij dan fijner vast houd.

maar nu opzich niks te klagen, 8 uur gebruik en 24 uur standby en dan is die leeg, dus genoeg voor een hele dag :-)

Guest-20180925190238 04-11-14 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leandertjee (Bericht 983203)
Het kan wel beter (zie iphone 6+ die 3 dagen meegaat) maar dan wordt de telefoon groter.

De accu van de iPhone 6 Plus is niet "beter" of slechter dan de accu van de iPhone 5/5s. De accu van de iPhone 6 Plus heeft een hogere capaciteit dan die van de iPhone 5/5s. Maar dat heeft niets te maken met "beter" (of slechter).

Nog maar eens: de capaciteit van een accu wordt bepaald door het volume (L * B * H) van de accu.

ipeertje 04-11-14 19:57

Ik kan 2 dagen (en 10-11 uur schermtijd) mijn iPhone 6 gebruiken zonder op te laden, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijzelf, want naast Safari, Whatsapp, muziek en e-mail doe ik verder niet veel ermee. Als ik wat spelletjes ga spelen dan maar 1 dag.

Mijn 1 jaar oude iPhone 5 ging met hetzelfde gebruiksgedrag maar 1 dag mee. Daarvoor had ik een Samsung Galaxy S4, die ging nog sneller leeg.

Dusja, het kan aan jouw telefoon (of instellingen) liggen, of gewoon aan wat je ermee doet.

wollie1979 05-11-14 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 983255)
of gewoon aan wat je ermee doet.

En dat is vaak 1 van de grootste oorzaken van een snel leeglopende batterij. Als je je iphone intensief gebruik (bijv. zware 3D games, navigatie) dan is het logisch dat de batterij sneller leegloopt dan bij veel minder intensief gebruik (beetje surfen, e-mailen).

sjaakboot 05-11-14 19:49

Sinds enige dagen loopt mijn batterij binnen vier uurtjes leeg. Als ik bij gebruik kijk is Safari de boosdoener. Zwak signaal geeft hij aan terwijl ik Safari helemaal niet gebruik....

Affinity 05-11-14 20:45

met m'n 6 Plus kan ik makkelijk 2 dagen rondkomen (en dan nog op 30% zitten) met zo'n 8uur effectief gebruik


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:03.