//

Wat is er toch met die batterijen van tegenwoordig ?

Wat is er toch met die batterijen van tegenwoordig ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste dames en heren, Wat is er toch met die batterijen die zo snel leeg zijn ? Ik dacht toch echt dat wij al in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-11-14, 02:21
lisa87 lisa87 is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 2
Unhappy Wat is er toch met die batterijen van tegenwoordig ?

Beste dames en heren,

Wat is er toch met die batterijen die zo snel leeg zijn ? Ik dacht toch echt dat wij al in het jaar 2014 leven. Willen ze mij doen geloven dat met de technologie van nu, geen batterijen gemaakt kunnen worden zonder dat deze na 4 uur weer leeg zijn?
Voor diegene die mij willen vertellen dat dit komt door mijn gebruik, wil ik alvast meegeven dat ik een normale gebruiker ben. Bellen en whatsappen natuurlijk, maar niet zo heel vaak bezig met social media.
Ik heb nu een 5s en een blackberry ernaast, voor het geval de batterij weer leeg is en ik graag bereikbaar wil zijn.

Komt dit door mijn telefoon? of ligt het echt aan de Iphone zelf ? Dit is mijn eerste kennismaking met Iphone.
Mijn Blackberry gaat namelijk wel op zijn minst het dubbele langer mee, met ongeveer hetzelfde gebruik.

Voordat ik de 5s kreeg, had ik een Samsung s3, deze had een soortgelijk probleem


Graag hoor ik of er soortgelijke ergernissen zijn en of er een oplossing is hiervoor.


Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-11-14, 03:34
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Heb je nu een 5 of een 5S (je vorige post indachtig...)

Als het een 5 is kan je in aanmerking komen voor een battery vervanging...

https://www.apple.com/nl/support/iphone5-battery/
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #3  
Oud 04-11-14, 09:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lisa87 Bekijk bericht
Willen ze mij doen geloven dat met de technologie van nu, geen batterijen gemaakt kunnen worden zonder dat deze na 4 uur weer leeg zijn?
Ik heb geen idee wie jou iets wil laten geloven. De accu's die in iPhone/iPad zitten gebruiken wel de laatste technologie.

Citaat:
Graag hoor ik of er soortgelijke ergernissen zijn en of er een oplossing is hiervoor.
Oplossingen en tips kan je vinden in die 1.947 "batterijprobleemtopics" op dit forum.
  #4  
Oud 04-11-14, 12:03
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Een paar hints dan:
- loop onder Instellingen/Algemeen/Ververs apps... eens door de apps en zet daar zoveel mogelijk uit (met name Feestboek, WhatsUp, e.d. schijnen slecht geprogrammeerde apps te zijn);
- zoek op dit forum eens naar 'kalibreren' (of fout gespeld 'calibreren');
- kijk onder Instellingen/Algemeen/Gebruik/Batterijgebruik eens naar de boosdoeners.

Bij doorsneegebruik moet een accu veel langer meegaan dan 4 uur. In de praktijk ergens tussen 10 uur en 3 dagen.
  #5  
Oud 04-11-14, 16:53
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Een grotere en betere batterij in een toestel stoppen neemt ook veel interne ruimte in beslag. Daardoor is er dan weer minder plaats voor andere dingen. Zoals een NFC chip en dergelijke dingen.
  #6  
Oud 04-11-14, 17:13
leandertjee leandertjee is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Een grotere en betere batterij in een toestel stoppen neemt ook veel interne ruimte in beslag. Daardoor is er dan weer minder plaats voor andere dingen. Zoals een NFC chip en dergelijke dingen.
Wat hij zegt.

Het kan wel beter (zie iphone 6+ die 3 dagen meegaat) maar dan wordt de telefoon groter. Persoonlijk mag die van mij wel wat dikker zodat de camera niet uitsteekt, er een betere batterij in kan en dat hij dan fijner vast houd.

maar nu opzich niks te klagen, 8 uur gebruik en 24 uur standby en dan is die leeg, dus genoeg voor een hele dag
  #7  
Oud 04-11-14, 18:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leandertjee Bekijk bericht
Het kan wel beter (zie iphone 6+ die 3 dagen meegaat) maar dan wordt de telefoon groter.
De accu van de iPhone 6 Plus is niet "beter" of slechter dan de accu van de iPhone 5/5s. De accu van de iPhone 6 Plus heeft een hogere capaciteit dan die van de iPhone 5/5s. Maar dat heeft niets te maken met "beter" (of slechter).

Nog maar eens: de capaciteit van een accu wordt bepaald door het volume (L * B * H) van de accu.
  #8  
Oud 04-11-14, 20:57
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Ik kan 2 dagen (en 10-11 uur schermtijd) mijn iPhone 6 gebruiken zonder op te laden, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijzelf, want naast Safari, Whatsapp, muziek en e-mail doe ik verder niet veel ermee. Als ik wat spelletjes ga spelen dan maar 1 dag.

Mijn 1 jaar oude iPhone 5 ging met hetzelfde gebruiksgedrag maar 1 dag mee. Daarvoor had ik een Samsung Galaxy S4, die ging nog sneller leeg.

Dusja, het kan aan jouw telefoon (of instellingen) liggen, of gewoon aan wat je ermee doet.
  #9  
Oud 05-11-14, 15:30
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje Bekijk bericht
of gewoon aan wat je ermee doet.
En dat is vaak 1 van de grootste oorzaken van een snel leeglopende batterij. Als je je iphone intensief gebruik (bijv. zware 3D games, navigatie) dan is het logisch dat de batterij sneller leegloopt dan bij veel minder intensief gebruik (beetje surfen, e-mailen).
  #10  
Oud 05-11-14, 20:49
sjaakboot sjaakboot is offline
• iOS 8.1
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 5
Standaard

Sinds enige dagen loopt mijn batterij binnen vier uurtjes leeg. Als ik bij gebruik kijk is Safari de boosdoener. Zwak signaal geeft hij aan terwijl ik Safari helemaal niet gebruik....
  #11  
Oud 05-11-14, 21:45
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

met m'n 6 Plus kan ik makkelijk 2 dagen rondkomen (en dan nog op 30% zitten) met zo'n 8uur effectief gebruik
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Ik kan mijn 4 koppelen met de Car Kit , maar niet die van mijn vrouw die een 4S heeft Guy50 iPhone Navigatie 0 06-06-14 19:31
Wat doet iedereen met de oud I-300 abbo's die aflopen ? daaf Odido (T-Mobile) 46 02-12-12 19:27
Opladen iphone met AA-batterijen guusjeeee iPhone accessoires en onderdelen 7 21-07-12 20:29
wat is dat toch met al die goedkope iphones op kapaza of hebbes joske666 Koopinformatie Nederland 3 20-06-08 17:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.