iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Aanbieder instellingen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/160054-aanbieder-instellingen.html)

KvdS 04-11-14 06:50

Aanbieder instellingen
 
Ik krijg sinds een paar dagen een bericht in mijn Mail app, of ik de nieuwe aanbieder instellingen wil installeren of niet. Tot nu toe heb ik nog steeds op 'Nu niet' getoetst.

Maar wat houdt dit bericht eigenlijk in en waarvoor is dit nu nodig om de instellingen te gaan aanpassen?

Ik hoor het graag.

Otje82 04-11-14 07:05

Ik heb die instellingen nog nooit in de mailbox gehad. Altijd via de telefoon zelf.

KvdS 04-11-14 07:08

Ja het is bij mij alleen op de iPhone, maar de vraag blijft, wat ga ik dan installeren?

Guest-20180925190238 04-11-14 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 983140)
...maar de vraag blijft, wat ga ik dan installeren?

Een nieuwe Carrier Bundle van jouw provider met eventueel nieuwe mogelijkheden en/of instellingen voor 3G/4G.

Otje82 04-11-14 10:12

Als je het gewoon als melding krijgt en niet in de mailbox dan kan je deze gewoon installeren. Dit zijn aanpassingen van de provider om er voor te zorgen dat je bereik optimaal blijft werken. In sommige gevallen word de optie voor 4G toegevoegd.

IYZY 04-11-14 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 983138)
Ik krijg sinds een paar dagen een bericht in mijn Mail app, of ik de nieuwe aanbieder instellingen wil installeren of niet. Tot nu toe heb ik nog steeds op 'Nu niet' getoetst.

Maar wat houdt dit bericht eigenlijk in en waarvoor is dit nu nodig om de instellingen te gaan aanpassen?

Ik hoor het graag.

Gewoon accepteren, zou ik zeggen. Het neemt slechts een seconde in beslag (letterlijk) en het is enkel een verbetering.
Bij een van de vorige carrier updates werd de mogelijkheid om LTE-netwerken te gebruiken (in België) inderdaad toegevoegd.
Er is laatst nog een carrier update geweest voor Mobistar (Mobistar 18.1) die de instellingen van Visual Voicemail automatisch heeft ingevuld (ook al doet VV het niet) - ikzelf heb Mobile Vikings (BASE 18.0)
Soms merk je niks van de nieuwe update.
Er kunnen ook nieuwe carrier updates aankomen die het mogelijk maken om te kiezen tussen 2G, 3G en 4G (i.p.v. enkel 2G/3G of 2G&3G/4G), maar hiervoor moet je wel iOS 8.1 op je toestel hebben draaien.
In België is dit in ieder geval niet het geval (tot nu toe).

Groetjes,
IYZY

XIII 04-11-14 19:42

Hoe ziet die mail uit? Wie is de afzender?

Normaal krijg je een pop-up van iOS zelf.

(Is het geen phishing mail?)

KvdS 04-11-14 20:12

1 Bijlage(n)
Inderdaad het is een pop-up, maar hij kwam iedere keer op terwijl ik in mijn mail programma was.

Guest-20180925190238 04-11-14 20:15

Klik maar op "Werk bij". :)

KvdS 04-11-14 20:20

Bedankt voor het meedenken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:44.