//

Kleurflitsen bij afsluiten apps

Kleurflitsen bij afsluiten apps discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Soms wanneer ik bepaalde apps helemaal aflsluit op mijn iphone 6, dan zie ik plots een korte paars achtige kleurflits in het scherm. Het gebeurt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-11-14, 14:52
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard Kleurflitsen bij afsluiten apps

Soms wanneer ik bepaalde apps helemaal aflsluit op mijn iphone 6, dan zie ik plots een korte paars achtige kleurflits in het scherm.
Het gebeurt dus wanneer ik de app naar boven weg veeg om ze af te sluiten.
Het is niet met alle apps maar met de apps waarmee het voorkomt, gebeurt het ook niet elke keer.
Zijn er nog mensen die dit al opgemerkt hebben? Want met mijn iphone 4s en iphone 5s heb ik dit nooit eerder gezien.

Laatst gewijzigd door EddyG; 05-11-14 om 15:16.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-11-14, 16:07
IYZY IYZY is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyG Bekijk bericht
Soms wanneer ik bepaalde apps helemaal aflsluit op mijn iphone 6, dan zie ik plots een korte paars achtige kleurflits in het scherm.
Het gebeurt dus wanneer ik de app naar boven weg veeg om ze af te sluiten.
Het is niet met alle apps maar met de apps waarmee het voorkomt, gebeurt het ook niet elke keer.
Zijn er nog mensen die dit al opgemerkt hebben? Want met mijn iphone 4s en iphone 5s heb ik dit nooit eerder gezien.
Dag Eddy!

Waarschijnlijk is er wat mis met de disk image van iOS 8.1.

Dit kan je doen:
- Sluit je iPhone aan op je computer en open iTunes
- Een pagina met je iPhone verschijnt en je klikt op 'Maak reservekopie' (als je je iPhone nog nooit hebt aangesloten dien je eerst op 'Configureer als nieuwe iPhone' te klikken).
- Als dit klaar is druk je op 'Herstel iPhone', dit neemt een tijdje in beslag.
- Als dit klaar is zal iTunes een nieuwe iPhone detecteren, kies nu 'Zet reservekopie terug' en kies de reservekopie die je in stap 2 maakte.

Normaal zou het probleem nu van de baan moeten zijn. Anders zal je even moeten wachten tot er een nieuwe softwareupdate uitkomt. Als het dan nog niet is opgelost => terugbrengen naar de winkel waar hij vandaan kwam.

Groetjes,
IYZY
__________________
The blond girl who's interested in technology
  #3  
Oud 05-11-14, 18:05
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Bedankt IYZY voor de uitleg. Ik ga het later deze week eens proberen.
Ik heb de iphone 1 keer geupdate naar de nieuwste software versie en heb dat gedaan via itunes. Ik heb toen een reserve copy gemaakt.
  #4  
Oud 05-11-14, 19:12
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ik heb eerder met mijn 5S een soortgelijk probleem gehad. Dacht in iOS 7.** dit was toen omdat ik een bepaalde standaard app had verplaatst op het homescreen. Vroeg me niet hoe dat kan, maar op Google antwoord en de oplossing hiervoor gevonden. Door de apps weer terug te plaatsen was het probleem opgelost. Geen last mer van gehad met ios8 of iPhone 6.
  #5  
Oud 05-11-14, 21:35
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Ja, het is een vreemd probleem dat ik nog nooit eerder hebt gehad.
Want voor de rest werkt alles pefect en komt dus alleen voor bij het helemaal afsluiten van bepaalde apps.
  #6  
Oud 08-11-14, 18:49
IYZY IYZY is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyG Bekijk bericht
Ja, het is een vreemd probleem dat ik nog nooit eerder hebt gehad.
Want voor de rest werkt alles pefect en komt dus alleen voor bij het helemaal afsluiten van bepaalde apps.
Dag Eddy,

Laat je iets weten of het al dan niet gelukt is?

Veel succes.

Groetjes,
IYZY
  #7  
Oud 08-11-14, 21:16
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Eddy, probeer wat hierboven is geschreven de standaart apps op de originele plaats zetten zoals het bij een nieuwe iPhone ook staat. Klinkt misschien onwaarschijnlijk maar het kan je problemen oplossen.
Succes.
  #8  
Oud 09-11-14, 01:05
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Ik heb nog niet kunnen proberen, maar nu heb ik al 2 dagen het probleem niet meer.Misschien zuiver toeval? Moest het terug voorkomen dan ga ik het zeker proberen.
  #9  
Oud 09-11-14, 09:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyG Bekijk bericht
Moest het terug voorkomen dan ga ik het zeker proberen.
Dit is een GUI glitch die ook in iOS 7.1 Beta aanwezig was en later opgelost werd. Ik heb destijds een bug report ingediend. Blijkbaar is de bug terug van weggeweest en is het dus een regressiebug zoals er wel meerdere in iOS 8 zitten..

Destijds kwam de bug alleen voor op de iPad Mini:



Het heeft niets met "disk images" te maken en een herstel van de iPhone zal ook niet helpen.
  #10  
Oud 09-11-14, 17:17
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

hier is het ook maar heb dit alleen als ik op een pagina sta waar naast een app een blauw bolletje staat dus als een app upgedate is .
eens ik de app open doe dat het blauwe bolletje weg is is de kleuren glitch ook weg .
  #11  
Oud 10-11-14, 07:28
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimvb Bekijk bericht
hier is het ook maar heb dit alleen als ik op een pagina sta waar naast een app een blauw bolletje staat dus als een app upgedate is .
eens ik de app open doe dat het blauwe bolletje weg is is de kleuren glitch ook weg .
Daar moet ik dan eens op letten. Ik heb gemerkt dat ik het op mijn nieuwe ipad air 2 ook soms heb.

@timosha: dit stelt me dan toch gerust dat het niet aan mijn iphone 6 of ipad air 2 zelf ligt, maar aan een software bug.
  #12  
Oud 10-11-14, 11:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyG Bekijk bericht
@timosha: dit stelt me dan toch gerust dat het niet aan mijn iphone 6 of ipad air 2 zelf ligt, maar aan een software bug.
Zoals je in het plaatje kan zien heb ik gevraagd om het bug report te sluiten. Dat heeft Apple Engineering ook gedaan. Naar aanleiding van dit topic ben ik weer eens naar de details van het bug report gaan kijken en zie dat Apple Engineering de bug weer geopend heeft (groene ledje).

Dus, het zal wel een (regressie) bug zijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps afsluiten met 7.0.2 Appelterre iPad algemeen 3 01-10-13 20:15
Apps afsluiten Gek iPhone Apps 11 07-11-10 16:37
Apps afsluiten bij FW 4.0 JorritV70 iPhone Apps 7 10-07-10 11:19
Gemakkelijk apps afsluiten Erminio Jailbreak apps en thema's 4 04-11-09 16:08
Ineens afsluiten apps ugene iPhone Apps 4 10-11-07 20:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:00.