iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5s 16gb geheugen loopt steeds vol... (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/160236-iphone-5s-16gb-geheugen-loopt-steeds-vol.html)

E60Bimmer 13-11-14 11:39

iPhone 5s 16gb geheugen loopt steeds vol...
 
Hoi!

Ik heb een 16gb iPhone 5s waarvan ik uiteraard heel tevreden van ben maar ik krijg elke dag tientallen keren de melding dat mijn geheugen bijna vol is..

Ik heb er niet veel apps op zitten buiten de meest gebruikte (navigatie, coyote, facebook, whatsapp, snapchat, shazam en nog wat kleine zaken).

Ik neem niet veel foto's.(het er mss maar een 600 staan waarvan velen opgeslagen afbeeldingen).

Muziek heb ik er ook amper staan want ik krijg het er gewoon maar niet op..
als ik kijk in mijn opslag onder instellingen zie ik dat de Facebook app 4,5 GB in beslag neemt??

klopt dit wel dat dit zo is?
Kan ik dat omlaag krijgen?

Voor de rest zijn mijn grote opslagnemers Sygic (1,4GB), foto's (2GB), muziek (500MB) en angry birds (319MB).

Dan zitten er gewoon een paar kleine appjes die 20, 50 of max 100MB in beslag nemen.

Kan ik hier iets doen om dat geheugen eens drastisch naar beneden te krijgen want zou graag toch wel eens met een gerust hart foto's nemen en muziek erop zetten zonder steeds ongewild apps te gaan verwijderen.

Bedankt!!

Guest-20180925190238 13-11-14 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E60Bimmer (Bericht 984282)
Muziek heb ik ook niet staan want ik krijg het er gewoon maar niet op..
als ik kijk in mijn opslag onder instellingen zie ik dat de Facebook app 4,5 GB in beslag neemt??

klopt dit wel dat dit zo is?
Kan ik dat omlaag krijgen?

Dat klopt omdat dat crapappje enorm veel cache aanmaakt die niet zonder meer te verwijderen is. Verwijderen van de Feesboek app en weer installeren lost het probleem tijdelijk op.

E60Bimmer 13-11-14 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 984283)
Dat klopt omdat dat crapappje enorm veel cache aanmaakt die niet zonder meer te verwijderen is. Verwijderen van de Feesboek app en weer installeren lost het probleem tijdelijk op.

Top! bedankt.

Net gedaan en eindelijk wat muziek terug en geheugen :)

Guest-20180925190238 13-11-14 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E60Bimmer (Bericht 984284)
Top! bedankt.

Zonder dank en graag gedaan. :-) Als je écht niet kan leven zonder Feesboek dan gebruik de app Friendly+ for Facebook. Die app gedraagt zich beschaafder dan de app van Mark Suikerberg.

Succes verder. :-)

daveensannie 13-11-14 13:57

Die tip is wel een hele goede Timosha !! App is veel kleiner werkt net zo goed en geen FB chat meer nodig ! Dus sla je twee vliegen in een klap. Kortom top :)

Guest-20180925190238 13-11-14 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 984294)
Die tip is wel een hele goed Timosha !!

Tja Dave, moeder de vrouw kan niet leven zonder Feesboek. Telkens er een update uitkwam was er stress in de tent omdat dit niet meer werkte en dat niet meer werkte. En om de zoveel weken zat haar iPhone vol.

Alhoewel ik hier niet veel te vertellen heb, heb ik haar toch voor de keuze gesteld. Ik weg of die crapapp weg. Het is de crapapp geworden. :-)

daveensannie 13-11-14 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 984296)
Tja Dave, moeder de vrouw kan niet leven zonder Feesboek. Telkens er een update uitkwam was er stress in de tent omdat dit niet meer werkte en dat niet meer werkte. En om de zoveel weken zat haar iPhone vol.

Alhoewel ik hier niet veel te vertellen heb, heb ik haar toch voor de keuze gesteld. Ik weg of die crapapp weg. Het is de crapapp geworden. :-)

Hahaha en terecht ....... Alhoewel :p

FridgeNL 13-11-14 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 984296)
Ik weg of die crapapp weg. Het is de crapapp geworden. :-)

Lefgozer......ik ga mijn vrouw die keuze echt niet geven :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:28.