//

Kromme Iphone 6 Help!!

Kromme Iphone 6 Help!! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na een maand is nu mijn iphone 6 krom ondanks weinig in broekzak dragen en gebruik van een goed hoesje.. Terug naar KPN gegaan werd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-11-14, 23:58
DjowieD DjowieD is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 21
Standaard Kromme Iphone 6 Help!!

Na een maand is nu mijn iphone 6 krom ondanks weinig in broekzak dragen en gebruik van een goed hoesje..

Terug naar KPN gegaan werd al uitgelachen door de medewerker daar..

Maar de telefoon is nu dus naar KPN e-repair gegaan en die komen met dit verhaal:

Prijsopgave
Wij wachten op uw reactie op de prijsopgave. Er wordt maximaal 30 dagen gewacht, daarna wordt uw toestel ongerepareerd retour gezonden.
Diagnose

Val-/druk-/stoot schade
Uitleg bij diagnose

Toelichting schade buiten garantie: Val en stoot schade is schade als gevolg van vallen of stoten van het toestel. Een kleine val is voldoende om de printplaat te breken. De verbinding tussen de onderdelen in het toestel wordt dan verbroken. Hierdoor functioneert het toestel niet meer. Het kan voorkomen dat de behuizing volledig gaaf is. Valschade valt buiten de garantievoorwaarden van het mobiele toestel. Drukschade is schade die ontstaat door (hevige) druk op het toestel. Dit kan bijvoorbeeld door op het toestel te gaan zitten (toestel bevindt zich bijvoorbeeld in de achterbroekzak).Net als bij valschade hoeft drukschade niet altijd van buitenaf te zien te zijn. In sommige gevallen is het te zien door verkleuringen of vlekken op het display. Ook is de printplaat meestal aangetast. Dit kunnen kleine breuken zijn, waardoor er soms wel en soms geen contact is tussen de verschillende onderdelen. Dit uit zich meestal in uitval van bepaalde functies terwijl andere functies het gewoon blijven doen. Drukschade valt buiten de garantievoorwaarden van het mobiele toestel.


Wat moet ik nu dit is toch gewoon dik garantie?
Heb al wel gehoord dat je naar de apple store in Den Haag kunt gaan en dat je dan een nieuwe krijgt kan iemand dit bevestigen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-11-14, 05:20
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Zoekfunctie. Dit onderwerp is elders al uit-en-te-na besproken.

Laatst gewijzigd door iPhoneAlot; 14-11-14 om 05:32.
  #3  
Oud 14-11-14, 09:40
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

"Na een maand ondanks weinig in broekzak "

Jammer maar in enkele seconden kan dit gebeuren in de broekzak.
Persoonlijk kan ik er wel inkomen dat dit geen garantie is
  #4  
Oud 14-11-14, 10:40
lolsmurf's schermafbeelding
lolsmurf lolsmurf is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: België
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DjowieD Bekijk bericht
Wat moet ik nu dit is toch gewoon dik garantie?
Heb al wel gehoord dat je naar de apple store in Den Haag kunt gaan en dat je dan een nieuwe krijgt kan iemand dit bevestigen?
Hier al uitvoerig besproken: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...plus-krom.html
  #5  
Oud 14-11-14, 10:51
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Als je aannemelijk kunt maken dat het toestel spontaan is kromgetrokken na het openen van een foto van bijv. Patty Brard, dan zal Apple zeker ontvankelijk zijn voor een garantieclaim. In alle andere gevallen is het gewoon een door mechanische krachten vernield toestel. Waarom zou Apple daarvoor moeten opdraaien?

"Er zit een barst in m'n scherm. Hij is maar een klein beetje gevallen en ook nog bij weinig zwaartekracht" "Dat is toch gewoon dik garantie."
Dacht 't niet!
  #6  
Oud 14-11-14, 15:34
Fukijama's schermafbeelding
Fukijama Fukijama is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 95
Standaard

een telefoon mag niet buigen in een broekzak.
Een telefoon(iPhone) in de broekzak doen valt onder normaal gebruik.

Moet volgens de consumentenbond onder de garantie vallen zoals het hier in Nederland is bepaald.

filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=JBC99-8HFwU#t=85

Ik zelf doe mijn iPhone plus wel in de broekzak. Maar heb dan ook de stevigste case van Spigen.
  #7  
Oud 14-11-14, 15:52
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fukijama Bekijk bericht
een telefoon mag niet buigen in een broekzak.
Een telefoon(iPhone) in de broekzak doen valt onder normaal gebruik
De Consumentenbond spreekt in je broekzak stoppen maar zegt niks over het gaan zitten terwijl het ding in je (achter)broekzak zit?
  #8  
Oud 14-11-14, 15:53
DjowieD DjowieD is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 21
Standaard

Ja zowel bij e-repair als bij apple gooien ze het op mijn eigen schuld..
Valschade om precies te zijn.
308euro aftikken dan krijg ik een nieuwe.

Ik heb het nu op mijn inboedelverzekering verhaald.

Het blijft natuurlijk belachelijk hoe dit kan ik heb de iphone alleen in me broekzak tijdens lopen zodra ik ga zitten haal ik hem eruit.
  #9  
Oud 14-11-14, 16:33
kimiferrari kimiferrari is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 19
Standaard

De iPhone buigt natuurlijk niet uit zichzelf. Misschien als je Uri Geller heet, maar bij normaal gebruik niet. Als je gewoon rond loopt met je iPhone in je broekzak komt er natuurlijk niet 41 kilo kracht op de iphone wat nodig is om hem te buigen:

iPhone 6 And 6 Plus Bend Test - Consumer Reports News

Dus het lijkt me sterk dat je hem alleen bij het lopen in je broekzak hebt zitten.

btw ik heb nu na 1,5 maand nog steeds een kaarsrechte iPhone 6+
  #10  
Oud 14-11-14, 17:04
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Wat een kul redenaties. Met 1 kilo druk krijg ik het voor elkaar om een iPhone 6 dubbel te vouwen.
Ooit opgelet op school en geleerd hoe, tijdens de lessen over hefbomen.
  #11  
Oud 14-11-14, 18:43
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Wat een kul redenaties. Met 1 kilo druk krijg ik het voor elkaar om een iPhone 6 dubbel te vouwen.
Ooit opgelet op school en geleerd hoe, tijdens de lessen over hefbomen.
KUl ben je zelf, *** ook trouwens. Hoe kom je erbij jou idiote ervaringen als standaard te plaatsen?

Ik heb ERRUG goed opgelet op school, daardoor kon ik ook studeren, werktuigbouwkunde, je "hefbomen" actie is nuteloos, overbodig en lastig, maar vooral VERVELEND.
__________________
Willem.
  #12  
Oud 14-11-14, 19:40
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Het is voor een geletterde niet netjes om iemand persoonlijk af te zeiken, en daarmee is ts niet bij gebaat.
Een iphone 6 of plus in een broekzak zal vele malen hogere krachten voor de kiezen krijgen dan de kilo's uit de testen.
Hetgeen betekent dat de iPhone 6 en de plus niet zomaar in de broekzak gestoken moet worden. Mi een constructie foutje maar kan het mis hebben ik ben ook geen hoog opgeleide werktuigbouwkundige.
  #13  
Oud 14-11-14, 19:50
PeterNL070 PeterNL070 is offline
• iOS 8.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Het is voor een geletterde niet netjes om iemand persoonlijk af te zeiken, en daarmee is ts niet bij gebaat.
Een iphone 6 of plus in een broekzak zal vele malen hogere krachten voor de kiezen krijgen dan de kilo's uit de testen.
Hetgeen betekent dat de iPhone 6 en de plus niet zomaar in de broekzak gestoken moet worden. Mi een constructie foutje maar kan het mis hebben ik ben ook geen hoog opgeleide werktuigbouwkundige.
Daarom adviseert men het in de Apple store het ook NIET in een broekzak te steken maar in bijvoorbeeld je borstzak van je overhemd (als je die draagt)
  #14  
Oud 14-11-14, 23:40
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

En als je dan bukt klettert die vervolgens uit je borstzak.

Een telefoon hoort in je broekzak gedragen te kunnen worden, ook bij zitten. Kontzak is een ander verhaal.
  #15  
Oud 15-11-14, 08:52
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
En als je dan bukt klettert die vervolgens uit je borstzak.

Maar vertel mij eens welk overhemd heeft nog een borstzakje?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Een telefoon hoort in je broekzak gedragen te kunnen worden, ook bij zitten. Kontzak is een ander verhaal.

Dit ben ik eigenlijk wel met je eens, maar is een phablet hier wel geschikt voor?
Ik heb zelf geen ervaring met een dergelijke grootte.
De iPhone 4 had en hield ik in mijn voor broekzak, maar de 5 vind ik hier eigenlijk al te groot voor.
Misschien maakt het model broek wat uit, maar ik draag de broek niet half afgezakt.
Door de wat strakker zittende broek, kan de druk op een phablet in zittende houden behoorlijk op laten lopen en het bevreemd mij dan ook niet dat er mogelijk schade op kan treden.
  #16  
Oud 15-11-14, 09:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik voel het meestal wel als mijn iPhone 5 in de verdrukking lijkt te komen, als hij bv iets schreef in m'n broekzak zit. Dan verschuit ik m even zodat ie weer goed zit.
Dit gebeurt echter haast nooit bij mij.
  #17  
Oud 15-11-14, 09:20
PeterNL070 PeterNL070 is offline
• iOS 8.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
En als je dan bukt klettert die vervolgens uit je borstzak.

Een telefoon hoort in je broekzak gedragen te kunnen worden, ook bij zitten. Kontzak is een ander verhaal.
Niet als je op de juiste manier bukt of te wel door de knieën.

@KvdS: Overhemd kopen? Heren overhemden online bij V&D hier staan diverse overhemden met een borstzak, of ze mooi zijn is ander verhaal.

Hier een link met formeel uitziende overhemden met borstzak: http://www.schulteherenmode.nl/overh...549hoC6KPw_wcB
  #18  
Oud 18-11-14, 05:50
maxmax maxmax is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 42
Standaard

Ik heb hetzelfde na 5 dagen normaal gebruik, opgestuurd naar Apple, te grote kracht van buitenaf. 254 ex btw voor het vangen, krijg je wel een nieuw toestel...

Mi constructiefout. Op 9to5mac staat er een uitgebreid verhaal op over de constructie.

iPhone 6 is gewoon zwak en tordeert. Een rechtzaak aanspannen tegen Apple met een aantal mensen lijkt me het plan, wie doet mee?
  #19  
Oud 19-11-14, 21:13
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

@TS, hoe krom is de iPhone eigenlijk geworden?

Ik denk verder dat je gewoon onbewust niet zuinig bent geweest met je telefoon. En dat kan gebeuren. En eerlijk gezegd vind ik een kromme telefoon simpelweg niet onder de garantie vallen van de fabrikant. Ook niet met het argument dat het product in je broekzak gedragen moet kunnen worden.

Ik heb zelf overigens nergens last van. Ik ga mijn 6 net zo om als met mijn voorgaande modellen(5s, 4s, 4, 3GS, 2G) en ik merk er weinig van dat deze slapper is. Echter, ik kan mij uiteraard wel inbeelden dat hij sneller zou kunnen buigen, omdat hij tenslotte dunner is.

PS Ik heb mijn 5S ook in de Amsterdamse grachten laten vallen tijdens de gay parade. Een ongelukje zit hem gewoon in een kleine hoek en dat kan aardig duur zijn wanneer je geen verzekering hebt afgesloten voor je telefoon. Maar goed, als jij dit op je inboedelverzekering kan gooien(lijkt mij wel bijzonder trouwens..) dan heb je in ieder geval mazzel deze keer en weet je dat volgende keer voorzichtiger dient te zijn. Ik maak in ieder geval voortaan nooit meer foto's vanaf een boot op de gracht!
  #20  
Oud 19-11-14, 22:00
maxmax maxmax is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 42
Standaard

Onzin,@popov jouw redenatie is meer van ja, je bent niet voorzichtig geweest met je auto en je moet ook niet door een kuil rijden, dan kan je verwachten dat wiel krom is... En ja mijn andere telefoons 3,3GS, 4gs zijn ook niet krom. Mijn 6 binnen 5 dagen krom. Maak je mij niet wijs dat dat niets met een constructie van de telefoon te maken heeft.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kromme iphone 6 maxmax iPhone algemeen 7 21-10-14 20:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:55.