iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Van 3g naar 5s: hoe moet dat met de simkaarten? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/160262-3g-naar-5s-moet-de-simkaarten.html)

Amsterbam 15-11-14 17:20

Van 3g naar 5s: hoe moet dat met de simkaarten?
 
Ik stap over van een 3g naar een 5s, waarvoor ik een ander formaat simkaart nodig heb. Deze sim heb ik nu van mijn provider ontvangen, maar is nog niet geactiveerd. De 5s is ook nog niet gebruiksklaar, daarvoor moet er eerst een simkaart in.
Ik maak mij alleen een beetje zorgen dat als ik mijn nieuwe simkaart in mijn nieuwe telefoon stop, de oude sim automatisch wordt gedeactiveerd... En dus moet ik er 100% zeker van zijn dat ik alle data/gegevens die ik wil behouden eerst heb veiliggesteld. Want dan is er geen weg meer terug.
Kortom: wat is de beste volgorde van handelen? Of maak ik mij zorgen om niets?

Guest-20180925190238 15-11-14 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amsterbam (Bericht 984451)
En dus moet ik er 100% zeker van zijn dat ik alle data/gegevens die ik wil behouden eerst heb veiliggesteld.

Het veiligstellen van data heeft absoluut niets te maken met een SIM-kaart. Je kan met iTunes/iCloud een backup maken van de data. Die backup kan je terugzetten op de nieuwe iPhone ongeacht het formaat van de SIM-kaart.

Amsterbam 15-11-14 17:26

Okee, maar is het dan zaak om eerst die backup te maken, voordat ik de nieuwe sim überhaupt activeer? Want stel dat ik dat niet doe en de oude sim wordt automatisch gedeactiveerd, betekent dit dan ook dat ik mijn oude toestel niet meer kan gebruiken (en dus ook geen backup meer kan maken, om over te zetten op het nieuwe toestel)?

Guest-20180925190238 15-11-14 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amsterbam (Bericht 984453)
Okee, maar is het dan zaak om eerst die backup te maken, voordat ik de nieuwe sim überhaupt activeer?

Het is altijd goed om eerst een backup te maken. Beter is zelfs een synchronisatie met iTunes. Die gesynchroniseerde backup kan je dan terugzetten op het nieuwe toestel. Het nieuwe toestel is dan een clone van het oude.

Maar nogmaals, het heeft niets met de SIM-kaarten te maken. Als een SIM gedeactiveerd is dan is het toestel niet gedeactiveerd.

Amsterbam 15-11-14 17:37

Ik vraag het, omdat mijn nieuwe telefoon helemaal NIETS doet zonder sim (behalve aangeven dat er een sim in moet om de telefoon te kunnen activeren). Dat doet mij vrezen dat als ik deze sim heb geactiveerd, de oude gedeactiveerd wordt en ik daardoor mijn oude telefoon ook niet meer kan gebruiken.
Dat vind ik vervelend, omdat ik het ook graag als reservetoestel wil behouden. Maar ook omdat ik liefst eerst op m'n gemak wil uitzoeken hoe mijn nieuwe toestel werkt, zonder dat ik meteen verplicht ben om afscheid te nemen van mijn oude.

Guest-20180925190238 15-11-14 17:41

Om een nieuw toestel te activeren heb je inderdaad een geldige SIM nodig. Als de SIM in het oude toestel gedeactiveerd is kan je met dat toestel niet meer telefoneren of SMS versturen, dat is logisch.

Succes gewenst met het nieuwe toestel. :-)

Amsterbam 15-11-14 17:46

Thanks! Ik vind het niet zo heel erg logisch, want zou graag van beide toestellen gebruik willen kunnen maken. Eentje als reserve, is toch niet zo raar? Vind het wel logisch dat je niet beide simkaarten TEGELIJK kunt gebruiken :P
Maar wat ik dus eigenlijk wil weten is of mijn oude simkaart automatisch wordt gedeactiveerd du moment dat ik de nieuwe activeer, of niet? Is wel hetzelfde nummer/zelfde provider.

Guest-20180925190238 15-11-14 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amsterbam (Bericht 984457)
Maar wat ik dus eigenlijk wil weten is of mijn oude simkaart automatisch wordt gedeactiveerd du moment dat ik de nieuwe activeer, of niet? Is wel hetzelfde nummer/zelfde provider.

Als het een Duo SIM is dan kan dat. Is het geen Duo SIM dan is de oude SIM niet meer bruikbaar na het activeren van de nieuwe SIM. Jouw provider kan je meer informatie geven of het al dan niet een Duo SIM is. Succes verder. :)

Amsterbam 15-11-14 18:02

Thanks! (y) Klinkt interessant, ik ga dat navragen, van die duo sim!

wollie1979 16-11-14 10:54

Om welke provider gaat het?
Moet je de nieuwe simkaart zelf activeren? Of gaat dat automatisch via je provider?

Amsterbam 17-11-14 23:25

Het probleem is inmiddels opgelost... Betreft provider Ben. Ze hadden gezegd dat zij de nieuwe sim voor me moesten activeren, ivm nummerbehoud. Ik moest hiervoor bellen, zodra die ontvangen was.
Maar bij de sim zaten juist instructies om deze online zelf te activeren. Ik heb deze gevolgd en in eerste instantie deed de sim het wel, maar met een ander telefoonnummer. De oude sim deed het ook nog steeds. Ik kon de klantenservice ook niet bellen, want die waren van het weekend niet bereikbaar. Gisteravond laat zag ik opeens dat mijn oude sim het niet meer deed. Toen bleek mijn oude nummer plots overgezet op de nieuwe sim, waarmee dus zowel de oude sim als het nieuwe nummer waren gedeactiveerd.
Ik heb mijn data vantevoren via iTunes overgezet op de nieuwe telefoon, dus dat is helemaal goed gegaan. Dank voor alle antwoorden!

ballegooier 18-11-14 04:56

Dank voor het delen van de afloop!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:43.