iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Reservekopie in iTunes maken lukte niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/160451-reservekopie-itunes-maken-lukte-niet.html)

Force1 21-11-14 15:06

Reservekopie in iTunes maken lukte niet
 
Wilde na upgraden naar IOS 8.1 een reservekopie maken via ITunes,
maar kreeg voor zowel Iphone 5 als Iphone 6 de melding :
"reservekopie maken lukt niet omdat er zich een fout heeft voorgedaan"

Na proberen van diverse adviezen zoals vermeld in document TS2529 van apple en taal omzetten naar Engels, ging het nog steeds niet.

Uiteindelijk vermoeden was dat de reservekopie was beschadigd(corrupt).
Via Amerikaanse site programma : Decipherbackuprestore gedownload en daaruit bleek na het uitvoeren, dat er een aantal vermeldingen in Apps mogelijk "te lang"waren.
Bij mij met name in de App : Notefuly
Ik heb het programma Decipherbackuprestore uiteindelijk NIET betaald en gewoon de App Notefuly verwijderd.
Daarna geen probleem meer !
Wellicht iets voor anderen .
Met decipher kun je aardig inschatten welke problemen kunnen optreden bij het maken van een reservekopie, zonder dat je het door hen laat repareren wat dan vervolgens $29.95 kost.
Geen vraag van mij dus, maar mogelijk een hulp voor anderen.

sledge 14-12-14 13:55

  • bij mij wil hij de reservekopie enkel op de pc plaatsen, niet meer in de cloud, daarom startte ik het programma ook eens op en kreeg als resultaat :
    • Incorrect Sizes

      The following files are listed with an incorrect file size.
    • HomeDomain Library/SMS/sms.db
    • WirelessDomain Library/Databases/DataUsage.sqlite
    • KeychainDomain ocspcache.sqlite3
  • iemand enig idee wat ik hieraan kan doen ??????

Guest-20180925190238 14-12-14 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sledge (Bericht 987348)
iemand enig idee wat ik hieraan kan doen ??????

Ben je aan het iFunboxen geweest in die Domains? Of met andere crapware die Apple File Conduit gebruikt?

sledge 14-12-14 14:01

en op de ipad :


  • KeychainDomain ocspcache.sqlite3
  • AppDomain-com.gplexdb.azulneweripad Library/MediaLibrary.sqlite
  • AppDomain-co.humanco.Human Library/googleanalytics-v3.sql
  • AppDomain-com.nxp.software.xvidplayer Library/CinexDataStore.sqlite
  • AppDomain-be.persgroep.hetlaatstenieuws Library/googleanalytics-v3.sql
  • AppDomain-be.persgroep.hetlaatstenieuws Documents/IPaperDb.sqlite
  • AppDomain-Ff2lqVpcZ2.ComicZeal4 Documents/Imported Comics/comic_database.sqlite
  • AppDomain-com.apple.mobilesafari Library/Safari/History.db
  • CameraRollDomain Media/PhotoData/Photos.sqlite


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 december 2014 om 14:03 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 987351)
Ben je aan het iFunboxen geweest in die Domains? Of met andere crapware die Apple File Conduit gebruikt?

funbox enkel gebruikt om beide toestellen te vergelijken welke apps waar op staan.

die apple file conduit 2 staat bij mijn tweaks, maar met wat deze geinstalleerd is weet ik niet

Guest-20180925190238 14-12-14 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sledge (Bericht 987352)
funbox enkel gebruikt om beide toestellen te vergelijken welke apps waar op staan.

Op het eerste zicht zijn al die SQLite3 databases vernaggeld. Met iFunbox is het niet moeilijk om zoiets voor mekaar te krijgen. Maar het kan ook aan Decipherbackuprestore liggen. Dat is niet uitgesloten.

sledge 14-12-14 14:17

ik heb de map backup op de computer leeg gemaakt en ben nu bezig van beide toestellen opnieuw een backup te maken

als dat gedaan is probeer ik vervolgens eentje in de cloud te maken

Guest-20180925190238 14-12-14 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sledge (Bericht 987355)
ik heb de map backup op de computer leeg gemaakt

Hopelijk heb je die vorige/oude backups met iTunes verwijderd. Succes verder. :)

sledge 14-12-14 14:20

neen, dat zou inderdaad slim geweest zijn, ik heb ze handmatig verwijderd

Guest-20180925190238 14-12-14 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sledge (Bericht 987358)
neen, dat zou inderdaad slim geweest zijn..

Inderdaad. Dan worden ook de backup indices uit de Windows registry verwijderd. Ik ga het hier bij laten. :)

sledge 14-12-14 14:56

de reservekopie op de computer werkte, maar deze in de cloud niet, op de icloud app op de pc steen de backups nog steeds op 0 kb

zit nu wel met de handen in het haar

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 december 2014 om 15:48 ----------

gevonden, na herstel van de iphone/ipad stond alles aan voor de reservekopie : dus 25 Gb


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.