iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gezin en contacten delen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/160519-gezin-contacten-delen.html)

vinceger 24-11-14 19:59

Gezin en contacten delen
 
Ik heb zojuist voor iedereen binnen ons gezin een eigen id gemaakt en wij delen nu ook ieders agenda, de vraag is hoe kunnen wij nu de contacten delen want ik kan dit nergens terugvinden

Guest-20180925190238 24-11-14 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vinceger (Bericht 985412)
...de vraag is hoe kunnen wij nu de contacten delen want ik kan dit nergens terugvinden

Het antwoord is dat je iCloud contacten niet automatisch kan delen zoals agenda's. Je kan de contacten wel selecteren en dan per Mail, Messages of AirDrop naar iemand anders sturen.

vinceger 25-11-14 00:19

Bedankt voor de hulp maar inmiddels heb ik een manier gevonden hoe de contacten wel te delen zijn door eenvoudig het hoofdaccount toe te voegen en alleen de contacten aan te vinken.

Yobotje 21-12-14 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vinceger (Bericht 985443)
Bedankt voor de hulp maar inmiddels heb ik een manier gevonden hoe de contacten wel te delen zijn door eenvoudig het hoofdaccount toe te voegen en alleen de contacten aan te vinken.

Hoi Vinceger, ik heb hetzelfde vraagstuk. Google contacten delen met een andere iPhone in het gezin.

Jouw antwoord is mij niet duidelijk. Kun je daarin iets meer omschrijving geven in welke menu's je dit doet? Ik gebruik CardDav.

ballegooier 22-12-14 11:24

Je moet dan naar instellingen, mail, contacten, agenda. Dan voeg account toe -> Google. Vul hier het google account in wat je gebruiken wilt om contacten mee te delen. Kies vervolgens alleen voor de functie 'contacten' en zet agenda en mail uit.
Doe dit op elk toestel waarvan je wilt dat de contacten dmv dat Google account gesynchroniseerd worden.

Let op; Google synchroniseert niet alle velden van een contact kaart van iOS. Ik heb daarom voor iCloud gekozen om contacten te synchroniseren, op dezelfde manier als @Vinceger heeft gedaan.

Yobotje 22-12-14 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 988010)
Je moet dan naar instellingen, mail, contacten, agenda. Dan voeg account toe -> Google. Vul hier het google account in wat je gebruiken wilt om contacten mee te delen. Kies vervolgens alleen voor de functie 'contacten' en zet agenda en mail uit.
Doe dit op elk toestel waarvan je wilt dat de contacten dmv dat Google account gesynchroniseerd worden.

Let op; Google synchroniseert niet alle velden van een contact kaart van iOS. Ik heb daarom voor iCloud gekozen om contacten te synchroniseren, op dezelfde manier als @Vinceger heeft gedaan.

Bedankt voor je advies!

ballegooier 22-12-14 19:21

Graag gedaan :)

Ben benieuwd of het je naar je zin is zo!

Yobotje 22-12-14 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 988065)
Graag gedaan :)

Ben benieuwd of het je naar je zin is zo!

Ja Ballegooier, ik heb op de iPhone van mijn vrouw bij Instellingen, email, contacten, agenda, mijn account gekozen en daar de contacten aan gezet. Zij heeft nu dezezelfde contacten als ik heb welke via CardDav op mijn iPhone staan.
Alle velden worden synchroon gehouden naar de iPhone van mijn vrouw. De wijzigingen worden op mijn iPad gedaan.
Werkt prima!

Hermsen 07-03-15 10:04

Contacten delen
 
Beste,

Ik volg het nog niet hellemaal. Ik wil graag contacten delen tussen een paar in een family share opgenomen iphones/ipads. Liefst zonder tussenkomst van google. Lukt dat nu met alleen icloud? En zo ja hoe?

Marco


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:25.