iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Synchronisatie tussen Iphone en Ipad! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/160589-synchronisatie-tussen-iphone-ipad.html)

heeresb 26-11-14 17:19

Synchronisatie tussen Iphone en Ipad!
 
Beste lezers,

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Ipad Mini Retina. Tevens heb ik al enige tijd een Iphone 5S.

Ik gebruik altijd keurig mijn computer voor reservekopie maken en dergelijke.

Zo gemakkelijk dacht ik ook: ik zet wel even de reservekopie vanaf mijn Iphone op mijn nieuwe Ipad zodat ik alle foto's, apps en email gegevens zo weer kan gebruiken.

Niks bleek echter minder waar, het enige dat momenteel wordt gesynchroniseerd is zijn de apps... Heeft iemand enig idee hoe ik ALLES gesynchroniseerd krijg.

P.s Ik gebruik GEEN Icloud omdat hier maar 5GB van gratis is, en ik zit op een gebruik van 9GB op mijn Iphone.

Alle hulp is welkom.

Guest-20180925190238 26-11-14 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heeresb (Bericht 985652)
Niks bleek echter minder waar, het enige dat momenteel wordt gesynchroniseerd is zijn de apps... Heeft iemand enig idee hoe ik ALLES gesynchroniseerd krijg.

Een manuele backup van de iPhone is niet voldoende. Je moet die iPhone synchroniseren met iTunes. En dan de gesynchroniseerde backup terugzetten op de nieuwe iPad.

heeresb 26-11-14 17:39

Hallo,

Ik synchroniseer altijd (automatisch) met iTunes. Ook als ik in Voorkeuren en dan apparaten kijk dan zie ik de "reservekopie van xxx" keurig staan.

Als ik vervolgens de IPad aansluit staat er keurig, terugzetten vanaf Reservekopie en dan klik ik daar op.

Vervolgens begint hij met terugzetten maar onstaat het probleem..

Dus alleen de Apps synchroniseren met de reservekopie de rest niet...

Guest-20180925190238 26-11-14 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heeresb (Bericht 985659)
Dus alleen de Apps synchroniseren met de reservekopie de rest niet...

En wat is "de rest"? Data die gesynchroniseerd wordt zoals IMAP mail, iCloud contacten, agenda's, enz... staan niet in de backup. De foto's in de filmrol zouden wel in de backup moeten staan.

heeresb 26-11-14 17:50

Foto"s, email, agenda, instellingen!

Wil heel graag dat deze hetzelfde zijn als op mijn IPad!

Guest-20180925190238 26-11-14 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heeresb (Bericht 985663)
Foto"s, email, agenda, instellingen!

Nogmaals, de foto's uit de filmrol en de instellingen worden teruggezet. Mail en agenda's alleen als die niet gesynchroniseerd zijn met "iets". Dat "iets" kan iCloud, Gmail, Hotmail, enz... zijn. En als je een versleutelde backup maakt dan worden ook nog alle paswoorden teruggezet.

Ben ervaringsdeskundige. Ik gebruik soms een een paar keren per week gesynchroniseerde backups om test toestellen te clonen.

heeresb 26-11-14 17:58

Ik kan de foto's niet zien op de IPad... En de grootte van de iPad is ook een stuk kleiner (4gb) dan de IPhone (met foto's, 9GB)!

Dus er moet ergens iets mis gaan.

Tevens worden de apps niet in de "maps" weergegeven zoals ze dat op de IPhone wel zijn. Mapjes als nieuws, handig, enzovoort!

Er moet iets meer aan de hand zijn!

Guest-20180925190238 26-11-14 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heeresb (Bericht 985665)
Er moet iets meer aan de hand zijn!

Wat jij beschrijft wijst er op dat er geen gesynchroniseerde backup van die iPhone teruggezet werd. Als er een gesynchroniseerde backup teruggezet wordt staan alle apps in hun "mapjes" net zoals in op de iPhone.

Apps staan trouwens niet in de backup. Die worden gesynchroniseerd en in "mapjes" geplaatst overeenkomstig de instellingen die in de backup staan.

heeresb 26-11-14 18:08

Oké bedankt.

En hoe krijg ik dan een "gesynchroniseerde" back up?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 november 2014 om 18:39 ----------

Het lukt tot op heden nog niet helaas.

heeresb 26-11-14 23:04

Wie geeft de gouden tip? Heb alles al geprobeerd en wil echt absoluut geen ICloud gaan gebruiken? Help!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:23.