//

Help: 6 mnd geleden iPhone kwijt geraakt en nu dit:

Help: 6 mnd geleden iPhone kwijt geraakt en nu dit: discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) HULP gevraagd: wat te doen bij volgende berichten (ondertussen op advies van politie na eerste bericht officieel aangifte van diefstal gedaan - eerst niet gedaan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-11-14, 23:58
ShadyLTD ShadyLTD is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 41
Standaard Help: 6 mnd geleden iPhone kwijt geraakt en nu dit:

HULP gevraagd: wat te doen bij volgende berichten (ondertussen op advies van politie na eerste bericht officieel aangifte van diefstal gedaan - eerst niet gedaan omdat ik niet zeker wist of ik gerold was of gewoon verloren)

Goede middag,

Gisteren heb ik via Marktplaats een zwarte iPhone 5 gekocht in 's-Hertogenbosch, maar toen ik het wilde aansluiten op mijn computer om alles naar mijn wens te maken, kreeg ik al snel het bericht dat dit een kwijtgeraakte telefoon is, en met dit nummer erbij vermeld waar ik naar toe moest bellen. Nou weet ik niet wat er vooraf gespeeld heeft, maar er staat hier dat er ingelogd moet worden met een Apple ID om het toestel vervolgens te kunnen activeren. Bent u de telefoon daadwerkelijk kwijt of heef u bij verkoop perongelijk het toestel vergrendeld? Want ik voel me nu best opgelicht. Ik hoor het graag.

Groet
Tim

He susanne, wilde ffkes doorgeven dat ik net van de Politie bureau kom. Heb de IMEI nummer de iPhone 5 doorgegeven alleen je hebt het niet vermeld bij hun als "gestolen". Dus via marktplaats aangifte doen of via andere sites is vrij nutteloos. Ik ben bereid je telefoon terug te geven, echt waar alleen ik wil graag mijn geld terug. Geloof me susanne ik vind het echt lullig voor je, alleen je moet het ook van mijn kant zien. Zelf heb ik er €180 euro voor betaald. Kunnen wij er samen uit komen? Anders zet ik hem netjes op marktplaats en vermeld erbij dat er een lock op zit. Heb hard voor me geld gewerkt en wil het niet op deze manier verliezen. Excuses voor het ongemak, maar veel keuze heb ik niet. Nogmaals, vind het erg lullig voor je. Ik hoor het van je wat je ervan vind.

Groetjes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-11-14, 01:12
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Vat me niet verkeerd op, maar om voor mij het verhaal duidelijk te maken, 6 maanden geleden ben je je iPhone 5 kwijt geraakt en nu is het toestel via Marktplaats aangeboden en neemt iemand met jou contact op om het toestel te ontgrendelen, omdat hij natuurlijk gelocked is via Find my iPhone?
__________________
  #3  
Oud 27-11-14, 01:21
Con Con is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Naast jou
Berichten: 150
Standaard

@RWK: volgens mij heeft hij zijn eigen telefoon verloren/gestolen. Nu heeft hij zelf (niet wetend) een iPhone van marktplaats gekocht die ook gestolen/verloren is.

Het frappante is dat de topicstartster niet op z'n hoede is geweest, nu contact met de oorspronkelijke eigenaar opneemt en vervolgens zegt van je moet betalen om je tel terug te krijgen of anders zet ik hem op marktplaats (omdat ikzelf opgelicht ben).

Dat slaat nergens op. De topicstarter had de iPhone goed moeten controleren alvorens tot koop over te gaan. Je kan toch de echte eigenaar er niet verantwoordelijk voor houden voor het feit dat jij zijn gestolen toestel hebt gekocht!!
  #4  
Oud 27-11-14, 01:25
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Con Bekijk bericht
@RWK: volgens mij heeft hij zijn eigen telefoon verloren/gestolen. Nu heeft hij zelf (niet wetend) een iPhone van marktplaats gekocht die ook gestolen/verloren is.

Het frappante is dat de topicstartster niet op z'n hoede is geweest, nu contact met de oorspronkelijke eigenaar opneemt en vervolgens zegt van je moet betalen om je tel terug te krijgen of anders zet ik hem op marktplaats (omdat ikzelf opgelicht ben).

Dat slaat nergens op. De topicstarter had de iPhone goed moeten controleren alvorens tot koop over te gaan. Je kan toch de echte eigenaar er niet verantwoordelijk voor houden voor het feit dat jij zijn gestolen toestel hebt gekocht!!
Nee, volgens mij is de topicstarter eigenaar van de iPhone 5. Half jaartje kwijt, gestolen, en nu Tim die mevrouw contacteert om haar telefoon terug te geven middels betaling. Lijkt me niet logisch.

Vind het vreemd dat men gelockte iPhones koopt, zonde van het geld. Ik weet niet of mijn redenering klopt, maar je zou gewoon contact met de politie moeten nemen. Toestel blijft gelockt, dus Tim kan er sowieso niks mee.
  #5  
Oud 27-11-14, 01:43
ShadyLTD ShadyLTD is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 41
Standaard

All, ik ben phone 6mnd geleden kwijtgeraakt (of gerold uit handtas). Melding gedaan bij verloren zaken in Den Bosch plus imei gemeld bij telefoon check. Geen officiële aangifte politie omdat ik niet zeker weet of ik gerold ben.

Via find mij iPhone, tel meteen gelocked met melding werk nr..

Vandaag 1ste berichtje ontvangen. Ik terug gebeld met jongen die hem aangekocht zou hebben via marktplaats. Later 2de berichtje ontvangen. Had zelf ondertussen politie gebeld en zij zeiden wel aangifte doen. Heb dit dus nu wel gedaan.

Mijn vraag wat nu te doen? Wil phone terug maar ga echt niet betalen voor mijn eigen bezit. Is phone echt gelocked?

Gr. Susanne
  #6  
Oud 27-11-14, 02:23
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Ja, telefoon is echt gelocked en hij kan er niet in. Dat is dus ook de reden waarom hij u contacteert.

U moet altijd aangifte doen, gestolen of niet. Iemand kan ook doen alsof hij het toestel gekocht heeft op marktplaats, en dan de eigenaar opzoeken en tegen betaling de toestel terugsturen naar de rechtmatige eigenaar. Ik zou daar niet op ingaan. Geld kan je overmaken, maar je weet ten eerste niet of hij de waarheid spreekt en ten tweede of hij daadwerkelijk de iPhone terug gaat sturen.

Het beste is om met hem te onderhandelen. Immers is duidelijk dat hij dus een iPhone 5 bezit dat niet van hem is, ongeacht hij het gekocht heeft van iemand anders. Dat maakt hem niet meteen de eigenaar, al is het gevonden of gestolen spul. Je zou hierover echt contact moeten leggen met diegene die de iPhone nu in bezit heeft, en ook met de politie.

Zonder uw Apple ID + wachtwoord, is het voor alsnog niet mogelijk om uw iPhone te ontgrendelen voor degene die uw iPhone in bezit heeft.
  #7  
Oud 27-11-14, 09:49
Con Con is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Naast jou
Berichten: 150
Standaard

Gestolen goederen koper is heling. Die geblokkeerde iPhone zal hij hoogstwaarschijnlijk voor een prikkie hebben gekocht en nu kan hij er niet in. Probeer de politie mee te krijgen dat je met diegene afspreekt en dan heb je je tel terug en diegene een leuke proces verbaal. Het is toch gek dat diegene contact opneemt en ook geld wilt. Bovendien kan diegene ook gewoon de dief/vinder zijn geweest. Weten wij veel.
  #8  
Oud 27-11-14, 10:27
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Een verhaal dat vol staat met vreemde en op zijn minst twijfelachtige feiten. Stommiteit, heling en chantage lijken me wel duidelijk. Begrijp ik goed dat iemand zijn zuurverdiende centjes, uitgegeven aan een onbruikbare iPhone, terugvraagt van de oorspronkelijke eigenaar? Nou ja zeg!
De nickname 'Shady Limited' is niet toevallig?
  #9  
Oud 27-11-14, 12:00
iPhone6007 iPhone6007 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 4
Standaard

Het lijkt me dat een van jullie dit op de heler moet verhalen.
  #10  
Oud 27-11-14, 15:25
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Vraag me af waar die iPhone 6 mnd heeft rondgehangen
  #11  
Oud 27-11-14, 15:50
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik zou antwoorden dat je voor €180 de lock vrij geeft
  #12  
Oud 28-11-14, 01:07
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Voor 180 euro kan je normaal geen iPhone 5 verwachten.
Met andere woorden de koper is schuldig aan heling.
Hij heeft een kat in de zak gekocht en dient de toestel terug te geven.
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #13  
Oud 28-11-14, 20:04
ShadyLTD ShadyLTD is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Een verhaal dat vol staat met vreemde en op zijn minst twijfelachtige feiten. Stommiteit, heling en chantage lijken me wel duidelijk. Begrijp ik goed dat iemand zijn zuurverdiende centjes, uitgegeven aan een onbruikbare iPhone, terugvraagt van de oorspronkelijke eigenaar? Nou ja zeg! De nickname 'Shady Limited' is niet toevallig?
ShadyLTD = het slachtoffer

Update,

Jongen is echt bij politie geweest, gelukkig was de agent die mijn zaak behandeld daarbij aanwezig. en zij hebben hem duidelijk gemaakt dat hij tel moest teruggeven.

Vandaag hebben zij contact met hem gehad en hij bleef erbij dat hij vergoed moest worden, maar gaf wel toe dat hij dat geld van mij wilde hebben anders tel niet retour . Toen politie bleef aandringen zei hij opeens dat hij tel al doorverkocht had. Waarop politie aangaf dat hij zich nu schuldig had gemaakt van heling. Werd hij erg boos om.

Hij weigerde om contactgevens van die koper te geven en ging een advocaat inschakelen. Politie heeft daarop geantwoord goed plan: je bent slachtoffer van oplichting en je hebt je schuldig gemaakt aan heling. Nu heeft hij de tijd tot woensdag om weer contact met politie op te nemen. Dus wordt vervolgd......
  #14  
Oud 28-11-14, 21:14
Ronikdus Ronikdus is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Weesp
Berichten: 10
Standaard

Mooie soap hoor , ik ben benieuwd naar het vervolg ... Succes
  #15  
Oud 29-11-14, 08:00
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wat een prick, die gast! Dat ze (politie) hem maar aan pakken! Met z'n kul smoesjes. Ik hoop niet dat hij uit wraak het toestel zal toetakelen...
  #16  
Oud 29-11-14, 09:03
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ok, die gast klinkt als een gelukszoeker. Wil voor een prikkie een iPhone en gaat zich nu in de nesten werken als de zaak in zijn nadeel loopt. Bij de politie aangeven dat je een gestolen iPhone hebt doorverkocht....lijkt me de meest domme optie.

ShadyLTD was naïef om haar telefoon niet als vermist op te geven. Maar dat is niet strafbaar. Tim is een heler en dat is wel strafbaar. Ik denk dat Tim zich binnenkort wel meldt met de telefoon, tenzij hij echt heel dom is.
  #17  
Oud 29-11-14, 12:47
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ben ook benieuwd naar de afloop. Voor dit soort vergrijpen krijg je in NL minimaal 20 minuten taakstraf en een vermanende vinger. Dat zal 'm leren!
  #18  
Oud 29-11-14, 14:43
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

nee die straf is voor moord met voorbedachte raden.
Voor dit vergrijp krijg je in Nederland minstens 25 jaar mits er geen procedure fout gemaakt wordt.
  #19  
Oud 29-11-14, 15:43
ShadyLTD ShadyLTD is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Wat een prick, die gast! Dat ze (politie) hem maar aan pakken! Met z'n kul smoesjes. Ik hoop niet dat hij uit wraak het toestel zal toetakelen...
Dat hoop ik ook
  #20  
Oud 01-12-14, 17:47
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Wat een banaan. Dit kan voor hem niet meer goed aflopen, tenzij hij heel gauw die iPhone teruggeeft
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4s geraakt niet uit DFU mode lovemacg iPhone algemeen 21 12-07-13 14:40
iPhone 3GS: 2ehandse iPhone geraakt maar niet unlocked koenb2 Unlock 3 04-01-13 16:11
Hollandsnieuwe aanbieding iPhone 3Gs - 19,50p/mnd ballegooier Overige providers Nederland 0 17-07-12 11:53
Iphone geraakt niet op Wi-Fi Runaque Wi-Fi 0 09-07-09 00:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:55.