iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   verkeersinformatie "vandaag" scherm niet zichtbaar (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/160641-verkeersinformatie-vandaag-scherm-niet-zichtbaar.html)

Coeruleoalba 28-11-14 14:04

verkeersinformatie "vandaag" scherm niet zichtbaar
 
goedendag allen,

wellicht een hele domme vraag maar ik ben het zat om te zoeken.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om op mijn iphone 6 de verkeersinformatie te krijgen.
Ik heb bij instellingen - Mail, Contacten, Agenda al "mijn info" ingevuld (thuis en werk adres erin staan) maar het werkt allemaal niet.

Mijn iphone 5s geeft het allemaal perfect aan (nooit iets voor hoeven in te stellen).

Ik snap het echt niet meer, wie helpt aub, het is een verrekt handige functie.

Reem0nN 28-11-14 14:40

Domme vragen bestaan niet he.. :)

Heb je je iPhone 6 geactiveerd als nieuwe iPhone of met een reservekopie van je 5S ?
Als je wel als nieuw iPhone heb geactiveerd, raad ik je aan om even bij instellingen - privacy en dan locatievoorzieningen settings te bekijken.

Zorg dat ze locatievoorzieningen aan staat om zo GPS informatie op te halen.
Controleer ook meteen Deel mijn locatie, het kan zijn dat je locatie van je iPhone op de 5S nog staat, corrigeer dit naar de iPhone die het meest gebruik, vermoedelijk je iPhone 6, dit is ook meteen om je GPS aan te geven waar je bent voor zoek mijn vrienden en overige diensten wat je locatie deelt in bepaalde apps.

Kijk even bij tabje - Kaarten, en zorg dat deze aanstaat bij gebruik van app.

En je kan ook even onderin locatievoorzieningen - Systeem - meldingen op locatiebasis aanvinken -> deel mijn locatie aanvinken -> en als je als je nuttige informatie wilt ontvangen over de locaties waar je vaak bent of heen rijd, vink dat veelbezochte locaties ook aan.
En eventueel bij productverbetering op de zelfde pagina van Systeem kan je routes en verkeer aanvinken.

Zo ben je er zeker van dat je GPS settings voor kaart informatie ieder geval goed staan :).

Hou rekening ermee, dat dit wel meer batterij verbruikt.

Coeruleoalba 28-11-14 23:52

Hallo Reem0nN,

Ten eerste super bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben ook van mening dat er geen domme vragen bestaan maar aangezien ik mezelf wel een iPhone nerd vind vond ik dit best vernederend om te vragen.

Mbt tot je antwoord:

Ik heb mijn iPhone ingesteld met de reserve kopie van mijn oude iPhone. Toch gekeken naar de privacy settings en deze staan allemaal aan.

Mbt de locatie voorziening heb ik alles aan staan.

Ik heb echt geen idee wat er anders moet staan. Alle informatie is welkom.

Coeruleoalba 02-12-14 16:41

Is er niemand die me hiermee kan helpen?

hptje 02-12-14 18:34

Bij mij duurde het een weekje ofzo, voor dat zichtbaar werd.
Ik had ook een reservekopie terug gezet.
Nu is het gewoon zichtbaar, zonder aan de instellingen gesleuteld te hebben.

Coeruleoalba 02-12-14 22:11

Dat is dus ook wat ik had gehoopt. Maar het is nu een maand later en nog niets. :/

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 december 2014 om 21:29 ----------

Ik ben er nogmaals voor gaan zitten dit keer met mijn iPhone 5s ernaast. Alle instellingen staan hetzelfde. Maar tot mijn verbazing zie ik op mijn iPhone 6 geen history staan bij Instellingen > Privacy > Systeem > Locatievoorzieningen. Iemand met een iPhone 6 die dit wel heeft?

Wallyİ 03-12-14 00:06

Het kan idd heel lang duren...

Alles is ook afhankelijk van hoeveel keer je een bepaalde plaats in een bepaalde periode hebt bezocht...

De info moet ook relevant zijn...Met 'het duurt 1 minuut voor je bij de bakker bent' ben je dus nix...

Coeruleoalba 03-12-14 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wallyİ (Bericht 986302)
Het kan idd heel lang duren...

Alles is ook afhankelijk van hoeveel keer je een bepaalde plaats in een bepaalde periode hebt bezocht...

De info moet ook relevant zijn...Met 'het duurt 1 minuut voor je bij de bakker bent' ben je dus nix...

Ik zal nog wat geduld hebben. Maar toch klopt er iets niet. Mijn zakelijke iPhone had mijn werk adres snel te pakken. (Zit ik toch gauw tussen de 8 en 10 uur per dag).

Als iemand nog andere tips heeft let me know.
Ik laat het iig weten als hij het ineens doet.

Coeruleoalba 10-12-14 16:49

nou, ik heb hopelijk het probleem opgelost, iemand met het zelfde probleem heeft onderstaande gedaan en dit heeft gewerkt.
Ik heb wel gezien dat ik gelukkig niet de enige was :)
Ik laat nog weten of dit echt heeft gewerkt (ik verwacht wel want ik zie nu eindelijk weer een paars locatie icoontje staan bij veel bezochte locaties).

Finally got it working!
try the following, hope it will help u too:
go to "settings - general - reset"
click on "reset locations and privacy"
when it finishes resetting, go back to "settings - privacy - location" and turn everything On.
wait 2-3 days, and voila!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:02.