//

Mails verdwijnen uit Iphone

Mails verdwijnen uit Iphone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb sinds vandaag een iPhone 6. Ik haal zoals gewoonlijk mijn mails op via mijn IPhone, maar als ik ze van de server ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-12-14, 19:49
Guest-20231130183333
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Mails verdwijnen uit Iphone

Hallo,

Ik heb sinds vandaag een iPhone 6.
Ik haal zoals gewoonlijk mijn mails op via mijn IPhone, maar als ik ze van de server haal verdwijnen ze ook van de iPhone, dat was vroeger met mijn vorige iPhone niet het geval.
Wat moet ik aanvinken , wat doe ik fout ?

Graag hulp a.u.b.

Gilbert
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-12-14, 08:40
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Wat voor een mail account gebruik je, gmail/hotmail of...?

In eerste instantie lijkt het me dat je IMAP gebruikt, b.v. een gmail account.
Als je ergens een mail verwijdert, zal deze ook van de andere apparaten verwijderen, dat is juist handig immers op alle devices dezelfde mail.

Als je op je oudere iPhone nog een POP account gebruikte, was het inderdaad mogelijk de email van je server te verwijderen, terwijl hij op je iphone bleef staan.

Maar, het is 2014, email verwijderen doe ik bijna nooit
  #3  
Oud 03-12-14, 10:19
Guest-20231130183333
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard mails verdwijnen

Hallo,
Alvast bedankt voor de hulp, ik ben telenet klant en inderdaad de mails worden via imap gedownload.

Vroeger met pop 3 kon ik zowel mijn mails op de pc en op de iPhone of iPad plaatsen , kan dat nu niet meer ?

Groetjes
  #4  
Oud 03-12-14, 10:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door railroader66 Bekijk bericht
....ik ben telenet klant en inderdaad de mails worden via imap gedownload.
Het IMAP4 protocol synchroniseert met de mail servers. Als je op één toestel iets verwijderd (of verplaatst) is dat op alle toestellen die IMAP gebruiken verwijderd.

POP3 synchroniseert niet met de servers. POP3 dumpt de mail in de inbox en dat was het dan.
  #5  
Oud 03-12-14, 10:41
Guest-20231130183333
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Mails verdwijnen

Alvast bedankt voor de hulp en de uitleg,
Ik heb de Imap veranderd naar pop3 en nu kan ik terug mijn mails zowel op iPhone als op laptop plaatsen.

Bedankt aan iedereen.
  #6  
Oud 03-12-14, 12:21
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ach du Liebe, wen aan IMAP, POP is zooo 1999.

Mail weggooien is van vroegaahh, toen we nog opgescheept zaten met alleen Microsoft.
Waarom zou je het op je server weggooien en op je iphone bewaren, wat is daar de logica van?

Met POP ben je gewoon onhandig bezig, je mail komt binnen en je verwijderd het alleen van die server.
Met IMAP is een mail verwijderen gewoon weg uit ALLE apparaten, wil je het niet weggooien dan doe je niks
  #7  
Oud 03-12-14, 12:59
Guest-20231130183333
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard mails verdwijnen

Helaas ik heb te snel gejuicht ,

De mails verdwijnen nog steeds.

Mijn probleem is het volgende:

Ik haal de mail binnen op de IPhone
Nadien haal ik hem op via laptop.
Zodra hij op de laptop is verdwijnt de mail van de iPhone.

En dit was niet met de vorige iPhone.

Ik snap er niks van .
  #8  
Oud 03-12-14, 13:35
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Ach du Liebe, wen aan IMAP, POP is zooo 1999.

Mail weggooien is van vroegaahh, toen we nog opgescheept zaten met alleen Microsoft.
Waarom zou je het op je server weggooien en op je iphone bewaren, wat is daar de logica van?

Met POP ben je gewoon onhandig bezig, je mail komt binnen en je verwijderd het alleen van die server.
Met IMAP is een mail verwijderen gewoon weg uit ALLE apparaten, wil je het niet weggooien dan doe je niks
Hangt er vanaf voor welke doeleinden hé. Ik lees enkel op de Iphone de mails als ik ergens moet wachten of iets belangrijks verwacht. Eens ingelezen op de laptop, mogen ze weg van de server. In mijn geval wordt het heel onoverzichtelijk als ik ze niet van de server laat gaan.

Iemand die zijn mails continu bij de hand wil hebben, is alles via IMAP makkelijker, maar ooit ge je toch mails moeten wissen als de box vol is

Maar swat, dat is voor iedereen anders.

@TS: denkt toch dat er iets met de instelling nog niet juist is dan. Configureer best je iPhone volledig opnieuw op POP en niet gewoon wat rommelen in de instelling.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oudere mails (+14 dagen) verdwijnen op Iphone gerdadewit iPhone algemeen 3 08-07-14 22:03
E-mails verwijderen op iPhone, maar niet uit inbox colala iPhone algemeen 4 23-12-13 21:00
Telenet inkomende mails verdwijnen meteen op iPad marmar iPad algemeen 4 21-02-13 01:48
Bijlage's verdwijnen uit mail kameel iPad algemeen 0 18-10-12 20:07
Afspraken verdwijnen uit agenda skaljee iPhone algemeen 3 20-02-12 20:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.