iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   IPhone werkt super met exchange server van bedrijf (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16083-iphone-werkt-super-exchange-server-bedrijf.html)

royster 20-07-08 22:53

Ik had het probleem dat mijn certificaten niet over genomen werden om verbinding te maken met exchange, heb vervolgens de certificaten via de keychain gedownload en vervolgens met de "iPhone Configuration Utility" een config file gemaakt waar ik ook de certificaten aan heb toegevoegd, dit bestandje naar mijn tijdelijke pop3 account gemaild en geïnstalleerd. Werkt perfect nu :D

Brimme 20-07-08 23:00

is er voor consumenten ook nog een mogelijkheid om push mail te krijgen behalve via mobile me ? Gratis ofzo

ddp 21-07-08 09:52

ja hoor mail2web.com - Pick Up Your Email

gratis exchange push mail, met support voor iphone

ddp 21-07-08 10:13

bij mij duurt het wel lang voor ik de mail automatisch binnenkrijg op mijn iphone, ik moet altijd manueel syncen :(

Brimme 21-07-08 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ddp (Bericht 148855)
ja hoor mail2web.com - Pick Up Your Email

gratis exchange push mail, met support voor iphone

is alleen helaas de eerste maand gratis, daarna moet je gewoon per maand betalen :(

cypher21 21-07-08 12:08

Het werkt hier nu ook prima (Logica zakelijke mail)

Het bleek dat mijn user toegang tot PUSH-mail moest krijgen :)

Wat ik echter nog niet kan vinden, is hoe ik de contactlijst van Logica kan benaderen. Ik heb hier al es wat over gelezen, dus zal nog even verder gaan zoeken :D

lijnkamp 21-07-08 12:12

Kijk even of SSL aanstaat en nodig is. Bij de eerste instellen van Exchange vraagt hij niet of het een beveiligde verbinding moet zijn. Bij exchangeserver van bedrijf waar ik werk moet SSL op de telefoon uitstaan. Bij instellingen / mail kan je dit vinkje omzetten.

lijnkamp 21-07-08 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 148987)
Het werkt hier nu ook prima (Logica zakelijke mail)

Het bleek dat mijn user toegang tot PUSH-mail moest krijgen :)

Wat ik echter nog niet kan vinden, is hoe ik de contactlijst van Logica kan benaderen. Ik heb hier al es wat over gelezen, dus zal nog even verder gaan zoeken :D

In je contactlijst op groepen drukken, je ziet dan onderaan Directories staan en de naam van je exchangeprofiel. Als je daar op klikt kan je in het public adresboek kijken.

cypher21 21-07-08 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lijnkamp (Bericht 148994)
In je contactlijst op groepen drukken, je ziet dan onderaan Directories staan en de naam van je exchangeprofiel. Als je daar op klikt kan je in het public adresboek kijken.

Thanx,

Maar waar vind ik dit?

Moet ik hiervoor de contactpersonen via exchange ook synchroniseren? Toen ik dit aanvinkte, kreeg ik de melding dat mijn huidige contacten verwijderd worden, dus dat heb ik maar niet gedaan

PADIpro 21-07-08 13:14

Exchange doet het wel maar push niet
 
Gisteren geupdate naar FW 2.0. Werkt helemaal top.

Exchange ondersteuning is helemaal geweldig, alleen wordt de mail, calendar en contacts niet gepushed. Als ik mijn mail open gaat hij wel direct synchroniseren maar dan moet ik dus eerst altijd mijn e-mail openen.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

grobben 21-07-08 15:06

Heb gister met mijn ouder Iphone de update naar 1.2 gemaakt. Ben super blij met de exchange functie. Vraag is: Loopt deze agenda push functie gewoon via mijn gprs data abonnementje van vodafone? Of is dit iets bijzonders wat enorm in de kosten gaat lopen?

coolhva 21-07-08 15:48

de "Push" technologie is een verbinding open houden, wachten totdat die verbreekt en dan opnieuw maken en open houden.

kost je dus wel data verkeer

Peterke 22-07-08 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 147721)
Ik heb er hier 3 , 1 xchange , mobileme en dan nog een gmail in imap stijl.Draaien perfect naast elkaar.

@Macfreaker Je zegt Exchange en mobileme erop te hebben staan, hoe word er om gegaan met de agenda en contacten. Ik heb ook de Exchange push mail geactiveerd en werkt als een zonnetje. Ik heb een imap gmail account voor mijn prive mail. Ik zit mobile me te overwegen. Het lieftst zou ik de de contacten en agenda van exchange en mobileme gelijk houden en de mail gescheiden.

Hoe werkt dat bij jou.

Thanks.

wheely 22-07-08 14:03

ik ben helemaal wild van de Iphone, helemaal nu exchange zou moeten werken.
Maar ja het werkt niet.

Iphone versie 2.0
Microsoft SBS 2003 service pack 2 (OWA werkt wel)
Poort 443 is in de cisco geforward naar een andere poort (https://ipadres:poortnummer/exchange)

Ik heb de iphone configuratietool geinstalleerd, maar niets helpt.

Wie helpt me de goede weg op (het zit volgens mij in exchange en de certificaten)

Alvast bedankt

coolhva 22-07-08 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wheely (Bericht 150200)
ik ben helemaal wild van de Iphone, helemaal nu exchange zou moeten werken.
Maar ja het werkt niet.

Iphone versie 2.0
Microsoft SBS 2003 service pack 2 (OWA werkt wel)
Poort 443 is in de cisco geforward naar een andere poort (https://ipadres:poortnummer/exchange)

Ik heb de iphone configuratietool geinstalleerd, maar niets helpt.

Wie helpt me de goede weg op (het zit volgens mij in exchange en de certificaten)

Alvast bedankt

https://forum.iculture.nl/f18/i...3-oma-ssl.html

Berten25 23-07-08 00:32

Hi, heeft er iemand al ervaring met 2 exchange accounts tegelijk op de iPhone. In Outlook kan je er maar 1 tegelijk gebruiken, maar wat op de iPhone? En hoe gebeurt het dan met de synchronisatie van de agenda, heb je dan 2 agenda's?

cypher21 23-07-08 09:40

Op de iphone kun je er ook maar 1 tegelijk configureren

macfreaker 23-07-08 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peterke (Bericht 150029)
@Macfreaker Je zegt Exchange en mobileme erop te hebben staan, hoe word er om gegaan met de agenda en contacten. Ik heb ook de Exchange push mail geactiveerd en werkt als een zonnetje. Ik heb een imap gmail account voor mijn prive mail. Ik zit mobile me te overwegen. Het lieftst zou ik de de contacten en agenda van exchange en mobileme gelijk houden en de mail gescheiden.Hoe werkt dat bij jou.Thanks.

Sorry voor het late antwoord, alles loopt gewoon transparant. Enig nadeel is dat ik in mijn adresboek op mijn iphone sommige kontakten dubbel staan heb. Sommige staan zowel in mobileme als in exchange maar stoort me uiteindelijk. Voor de rest blijven deze gescheiden. Gaat die van exchane niet bij mobileme plaatsen en viceversa. Ook gmail loopt perfect.

sjoeii 23-07-08 10:47

Misschien een rare vraag. Maar waarom zowel gmail, exchaneg en Mobile me?
Wat is het grote voordeel hiervan?

macfreaker 23-07-08 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoeii (Bericht 151047)
Misschien een rare vraag. Maar waarom zowel gmail, exchaneg en Mobile me?Wat is het grote voordeel hiervan?

Bij exchange en mobileme wordt je mail naar je iphone gestuurd zonder dat je daarom moet syncen. Kan je vergelijken met een sms. Iemand stuurt jou een mail en je krijgt daar een melding van.
Push e-mail - Wikipedia


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:07.