iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   IPhone werkt super met exchange server van bedrijf (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16083-iphone-werkt-super-exchange-server-bedrijf.html)

myfoon 20-09-08 22:49

Exchange werkt goed. Enkel:
Het is irritant dat je via entourage geen contacten kunt syncen via push met Thumbnails. Mijn contacten bevatten geen foto's op iphone.

Ook als ik entourage laat syncen met Addressbook (alle contacten bevatten foto), dan zijn de foto's leeg op iphone. Enkel als ik contacts sync via itunes (addressbook) heb ik mooie plaatjes bij contacts. Is daar een fix voor?

Anelski 22-09-08 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Berten25 (Bericht 150865)
Hi, heeft er iemand al ervaring met 2 exchange accounts tegelijk op de iPhone. In Outlook kan je er maar 1 tegelijk gebruiken, maar wat op de iPhone? En hoe gebeurt het dan met de synchronisatie van de agenda, heb je dan 2 agenda's?

Begrijp ik het nu goed? Je kunt dus maar 1 Exchange account gebruiken op de iPhone?

De situatie bij mij is als volgt;

Heb 2 accounts in de exchange: eigen en een algemeen. Wil ze allebei gebruiken op de iphone. De eigen account loopt als een zonnetje, terwijl de algemene steeds de melding maakt dat ie geen mail kan ophalen omdat de gebruikersnaam en/of wachtwoord van algemeen@info.com onjuist is...

Terwijl ik zeker weet dat alles goed klopt en qua imap gegevens alles hetzelfde heb ingevoerd als bij de eigen account...

Iemand ideeen?

Tnx

whosnext 22-09-08 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anelski (Bericht 196449)
Begrijp ik het nu goed? Je kunt dus maar 1 Exchange account gebruiken op de iPhone?

De situatie bij mij is als volgt;

Heb 2 accounts in de exchange: eigen en een algemeen. Wil ze allebei gebruiken op de iphone. De eigen account loopt als een zonnetje, terwijl de algemene steeds de melding maakt dat ie geen mail kan ophalen omdat de gebruikersnaam en/of wachtwoord van algemeen@info.com onjuist is...

Terwijl ik zeker weet dat alles goed klopt en qua imap gegevens alles hetzelfde heb ingevoerd als bij de eigen account...

Iemand ideeen?

Tnx

Heb je wel de juiste pop3 of imap server ingegeven !!!

Dus in jou geval ... (voorbeeld) pop3.info.com of imap.info.com even in je DNS instellingen kijken hoe je pop3 of imap server ingesteld staat bij je hosting provider dan wel bedrijf.

Anelski 23-09-08 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door whosnext (Bericht 196919)
Heb je wel de juiste pop3 of imap server ingegeven !!!

Dus in jou geval ... (voorbeeld) pop3.info.com of imap.info.com even in je DNS instellingen kijken hoe je pop3 of imap server ingesteld staat bij je hosting provider dan wel bedrijf.

dat is wel het geval.... ik heb namelijk de instellingen en de "wizzard" van Moneykit's gebruikt. Hiermee heb ik beide accounts op dezelfde maneir gedaan, waarbij de een het wel doet, en de andere niet...

whosnext 23-09-08 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anelski (Bericht 197153)
dat is wel het geval.... ik heb namelijk de instellingen en de "wizzard" van Moneykit's gebruikt. Hiermee heb ik beide accounts op dezelfde maneir gedaan, waarbij de een het wel doet, en de andere niet...

Maar "WAT" werkt er dan niet... ontvangen of ontvangen en verzenden :confused:
ontvangen verzenden
account 1 JA/NEE JA/NEE
account 2 JA/NEE JA/NEE

Anelski 24-09-08 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door whosnext (Bericht 197390)
Maar "WAT" werkt er dan niet... ontvangen of ontvangen en verzenden :confused:
ontvangen verzenden
account 1 JA/NEE JA/NEE
account 2 JA/NEE JA/NEE

Sorry voor de onduidelijkheid:

Account 1 doet alles. Dus ontvangen, verzenden, updaten, alles.

Bij Account 2 krijg ik de foutmelding: mail kan niet worden opgehaald: de gebruikersnaam en/of wachtwoordt van de betreffende account onjuist is. Bij versturen van de mail zegt ie dat de emailadres van de afzender ongeldig is...

Dit kan dus niet omdat ik precies dezelfde gegevens van de exchange (dus waar ik mee inlog op een pc) en op dezelfde manier als bij account 1 ingevoerd heb.

whosnext 24-09-08 22:29

Sessie
 
Misschien zit er teweinig sessie tijd tussen de ene en de andere.

Dus je bent net aangelogd met het ene account.

En je exchange server "denkt" nog dat je met de eerste sessie bezig bent.

Misschien moet je sessie instellingen even nakijken op de exchange server

FurgKo 11-03-09 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV (Bericht 147735)
Bij mij werkt het ook prima, mijn zakelijke Logica mail erop, mijn prive gmail alles werkt als een trein.
In het weekend wel de push uit, dat scheelt veel batterij..

Hoi ViktorV,

Kan jij mij uitleggen hoe je de mail van Logica voor elkaar heb gekregen. Ik heb zelf de volgende gegevens gevuld:

Ik kies voor de Exchange-accountgegevens
Email: Naam.Achternaam@logica.com
Domein: Groupinfra
Gebruikersnaam: AchternaamN
Wachtwoord: **********

Vervolgens de button volgende

Melding: Controle certificaat onmogelijk "Tijdens automatische detectie van accountinstellingen kon het certificaat van 'Logica.com'niet worden gecontroleerd. Dan kan voor de volgende opties kiezen Acepteer of Annuleer. Ik kies voor Accepteer, vervolgens gaat hij weer denken en dan komt het veld server erbij. Ik voer het volgende in: logica.mail.com vervolgens volgende.

Dan krijg ik de melding: Met deze account kunt u mogelijk geen e-mail versturen of ontvangen. Toch bewaren? Opties Bewaar of Wijzig, ik kies voor bewaar daarna kom ik in het volgende scherm waarin wordt gevraagd "synchroniseer via Exchange, opties e-mail, contacten en agenda's, ik kies voor e-mail vervolgens gereed. Dan krijg ik de melding over een SSL verbinding.

Kan jij mij hiermee helpen aub??

Groet,

FurgKo

Raggamannn 12-03-09 16:19

Hi guys!

sinds ik onvrijwillig over ben gegaan naar 2.2.1 (ik heb een nieuw iPhone gekregen, doordat de accu van mijn vorige iPhone het opeens niet langer dan 2 uur volhield). doet mijn exchange mail het niet meer (mail van Hogeschool INHOLLAND). ik krijg te horen dat mijn wachtwoord onjuist is, terwijl ik 100% zeker weet dat dit wel klopt!

iemand enig idee wat ik moet doen?


EDIT

Op mijn oude iPhone (2.2) deed hij het dus wel!

MNG 26-03-09 15:35

en hoe lang houdt jullie batterij het uit met push?

ik gebruik een mobileme acoount met push en ik hou het geen dag vol.
Alles al gedan zoals account opnieuw aanmaken, enz enz


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:16.