iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   IPhone werkt super met exchange server van bedrijf (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16083-iphone-werkt-super-exchange-server-bedrijf.html)

chrisholman 13-07-08 14:47

IPhone werkt super met exchange server van bedrijf
 
Na een nieuwe SIM-kaart, eindelijke de iphone aan de praat gekregen en email, agenda etc ingesteld voor mobile me en gmail, lukt prima! Ondanks dat ik niet had verwacht de iphone aan de praat te krijgen met de exchange server van mijn bedrijf (Getronics gebruikt met PDA's een certificate), is dat toch gelukt! Super te zien dat mijn exchange agenda, mijn mail en contactpersonen feilloos synchroniseren, echt een kwestie van seconden zodra ik een afspraak in Outlook op mijn bedrijfslaptop (windows) toevoeg en dat aangepast wordt op mijn IPhone. Nu nog zorgen dat mijn ical op mijn powerbook gaat synchroniseren, daar gebruik ik nu plaxo voor, straks met de SNOW update zou dat ook direct moeten kunnen. Apple, super, you did it again!:)

paulmadejong 13-07-08 15:17

Exchange werkt inderdaad super. Had in eerste instantie het probleem dat Push mail wel erg lang duurde (50 minuten) maar na mijn login ipv username@domein (wat ik in Outlook doe) naar domein\username te veranderen werkte dat prima.

Daarna had ik nog gepruts met afspraken, ik kreeg alles als uitnodiging/invitation binnen. Na mijn email adres bij de opties met hoofdletters in te vullen (hoofdlettergevoelig!!!!) werkte ook dit super.

Echt top dat Exchange nu werkt, dat mistte ik toch wel vreselijk op mijn iPhone 1.1.4 uit de VS. Ik kwam namelijk van een Windows Mobile gsm af die dit wel prima deed maar alleen Push Mail ondersteuning had. Afspraken konden wel over-the-air maar moesten handmatig gesync worden.

risjard 13-07-08 15:22

Ik gebruik ook mijn Getronics mail..gaat inderdaad super. Nu nog die KPN sim erin krijgen.

chrisholman 15-07-08 16:41

Agenda items als uitnodigingen
 
Paulmadejong, super tip van je voor het gebruik van hoofdletters voor het emailadres, kreeg inderdaad alles als uitnodiging, is nu gefixed, je moet er maar op komen (kun je het ook verklaren waarom? dank je! :)

paulmadejong 15-07-08 16:54

Dat kan ik of eigenlijk, Apple, verklaren: http://support.apple.com/kb/TS1865

chrisholman 15-07-08 18:34

Heb iets te vroeg gejuicht, toch nog issues met exchange
 
Krijg nu inderdaad de vergaderverzoeken goed binnen, however, ik bleef een stevig aantal bestaande agenda items als 'misschien' te zien (zoals verjaardagen). Heb het account verwijderd, nieuw aangemaakt en exact de SMTP case sensitive aangemaakt, nu werkt het prima.

iaw eerst was het chris.xxx@xxx.com toen CHRIS.XXX@xxx.COM en het werkt nu goed met Chris.Xxx@xxx.com

chrisholman 15-07-08 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door risjard (Bericht 140801)
Ik gebruik ook mijn Getronics mail..gaat inderdaad super. Nu nog die KPN sim erin krijgen.


ha, ha, inderdaad, hopelijk dat de koper van BAS bij T-Mobile zit.....

ikea 15-07-08 20:26

Goed idee! Ik gebruik alleen m'n Blackberry van m'n werk nog voor mail en voor de rest (Agenda exporteer/importeer ik al in) mijn Iphone. Ik ben het ook aan het proberen, maar hij geeft aan dan de server IMAP moet gebruiken? Heb jij dit ook gehad? Hoe kom ik hier achter?

paulmadejong 15-07-08 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikea (Bericht 143198)
Goed idee! Ik gebruik alleen m'n Blackberry van m'n werk nog voor mail en voor de rest (Agenda exporteer/importeer ik al in) mijn Iphone. Ik ben het ook aan het proberen, maar hij geeft aan dan de server IMAP moet gebruiken? Heb jij dit ook gehad? Hoe kom ik hier achter?

Zoek op het forum en je zult het antwoord vinden: Exchange wordt pas vanaf FW 2.0 ondersteund.

rtenkroode 20-07-08 14:13

Vraagje: Push mail werkt prima! Maar agenda en calender lijken niet te syncen. Iemand een idee?

macfreaker 20-07-08 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rtenkroode (Bericht 147536)
Vraagje: Push mail werkt prima! Maar agenda en calender lijken niet te syncen. Iemand een idee?

Heb je alles aangevink wat die moet syncen ? Want bij mij gaat die prima.

rtenkroode 20-07-08 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 147538)
Heb je alles aangevink wat die moet syncen ? Want bij mij gaat die prima.

Ja. Sterker, bij het aanvinken gaat 'ie wel alle bestaande adresboek en agende items ophalen....
Daarna houdt het echter op...

Bertuz 20-07-08 15:21

Kan je ook twee mail accounts onder 2.0 beheren. Dus één exchange account voor werk en een account voor mijn pop prive mail? En zo ja, valt dit te scheiden in verschillende mappen?

macfreaker 20-07-08 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertuz (Bericht 147715)
Kan je ook twee mail accounts onder 2.0 beheren. Dus één exchange account voor werk en een account voor mijn pop prive mail? En zo ja, valt dit te scheiden in verschillende mappen?

Ik heb er hier 3 , 1 xchange , mobileme en dan nog een gmail in imap stijl.Draaien perfect naast elkaar.

ViktorV 20-07-08 15:27

Bij mij werkt het ook prima, mijn zakelijke Logica mail erop, mijn prive gmail alles werkt als een trein.
In het weekend wel de push uit, dat scheelt veel batterij..

Bertuz 20-07-08 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 147721)
Ik heb er hier 3 , 1 xchange , mobileme en dan nog een gmail in imap stijl.Draaien perfect naast elkaar.

Oke dat klinkt goed! Hoe ziet het er uit? Heb je verschillende e-mail mappen of worden alle e-mails in één map gesorteerd?

Ik zit nog beetje te twijfelen over de onstabiliteit van 2.0? Crashende apps, lange synchronisatie tijd, lange tijd voordat sms-app is geopent? Valt dit allemaal mee?

macfreaker 20-07-08 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertuz (Bericht 147742)
Oke dat klinkt goed! Hoe ziet het er uit? Heb je verschillende e-mail mappen of worden alle e-mails in één map gesorteerd?
Ik zit nog beetje te twijfelen over de onstabiliteit van 2.0? Crashende apps, lange synchronisatie tijd, lange tijd voordat sms-app is geopent? Valt dit allemaal mee?

Elke mailbox heeft zijn eigen mappen , kwestie om het overzichtelijk te houden.

ztrezz 20-07-08 18:44

Klopt het dat als je met exchange kan syncen, je de volledge outlook mail ook op je iphone hebt staan, of wordt alleen nieuwe mail (vanaf het moment dat je het geheel aan de praat hebt gekregen) naar je iphone gepushed. (Ik zou graag een het geheel in sync willen zien)

cypher21 20-07-08 19:04

hmm, ik krijg het niet voor elkaar :(

Weet 100% zeker dat ik de goede instellingen heb, want ze werken bij een collega met een HTC wel.

Mochten hier nog Logica collega's zijn die het wel voor elkaar hebben gekregen, dan zou ik dat graag horen :)

iCulture 20-07-08 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ztrezz (Bericht 148127)
Klopt het dat als je met exchange kan syncen, je de volledge outlook mail ook op je iphone hebt staan, of wordt alleen nieuwe mail (vanaf het moment dat je het geheel aan de praat hebt gekregen) naar je iphone gepushed. (Ik zou graag een het geheel in sync willen zien)

Tot het aantal dagen terug dat je zelf op je iPhone hebt ingesteld (Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > Toon XX recente berichten)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:53.