iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen geluid tijdens bellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/160845-geen-geluid-tijdens-bellen.html)

Lisaaax 06-12-14 10:48

Geen geluid tijdens bellen
 
Ik heb een probleem(pje) met mijn iPhone 5.

Als ik iemand bel of als ik gebeld word, hoor ik geen overgangstoon en hoor ik de persoon aan de andere kant ook niet praten. Hij/zij mij hoort mij wel praten. Op dat moment heb ik dan wel gewoon bereik.
Als ik hem dan op luidspreker zet of oordopjes erin doe hoor ik het wel gewoon.

Ook kan ik gewoon opnemen met de dictafoon en het afluisteren. Het ligt dus niet aan de microfoon en de luidsprekers.

Wie herkent dit probleem en heeft er een oplossing voor?

faire4u 06-12-14 19:16

Ik denk dat je oorspeaker defect is.
Wanneer je een opgenomen memo afspeelt of een filmpje en deze niet op de speaker afspeelt maar op je oorspeaker hoor je dan wel wat?

Lisaaax 06-12-14 22:46

Bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd en ik kan gewoon alles horen via de oortjes en ook zonder oortjes. Alleen met bellen niet en dit vind ik dus zo raar!

faire4u 07-12-14 00:48

Dan denk ik dat er iets mis is met je radio chip, als het alleen tijdens het bellen is dat je geen geluid hebt.

trimix 07-12-14 09:49

luidspreker boven in kapot zit aan de achterkant op het scherm gemonteerd is niet zo heel moeilijk om die te vervangen opletten dat je de flatkabel niet kapot maakt met loshalen kijk anders even op ifixit daar staat hoe scherm eruit halen met een zuignap
onderste 2 schroefjes eruit die bij de laadpoort zitten en dan rustig je scherm eruit trekken
speaker zit aan de achterkant op je scherm

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 december 2014 om 09:50 ----------

of is misschien een connector los geschoten op je moederbord zitten er 3 op vanuit het scherm 1 van de camera en die andere 2 voor scherm ,digitizer enz

munchy 07-12-14 14:37

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. De iphone "dacht" dat de koptelefoon er in zat terwijl dit niet zo was. Als je je telefoon harder of zachter zet zonder de koptelefoon erin staat er dan wel of niet koptelefoon in het scherm? Ik heb mijn probleem destijds verholpen door de telefoon compleet te resetten. Dus terug naar fabrieksinstellingen. Wel eerst een goede back-up maken.
Succes.

Lisaaax 07-12-14 15:59

Trimix,
Hoeveel zou het kosten om dat bij een telefoonzaak te laten repareren denk je? Meer dan een nieuw beeldscherm?

Munchy,
Als ik hem harder of zachter zet staat er bij mij geen koptelefoon in het scherm. Het probleem is ook nog eens dat ik hem niet aan mijn laptop gekoppeld krijg, hij pakt hem niet. Daardoor kan ik geen back-up maken. Ik weet ook niet hoe dit kan, hij heeft het in het begin wel gewoon gedaan namelijk en ook via itunes.

suzuki2002 07-12-14 16:49

Kosten oorspeaker vv 25-euro

Heb je dit nooit gedaan laat het aub aan iemand over
Die er verstand van heeft.

Lisaaax 08-12-14 07:24

Ik heb mijn telefoon compleet gereset, maar helaas, ik heb nog steeds geen geluid tijdens het bellen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:45.