iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Printprobleem vanaf iPad naar HP Photosmart. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/160966-printprobleem-vanaf-ipad-naar-hp-photosmart.html)

WimR 10-12-14 12:38

Printprobleem vanaf iPad naar HP Photosmart.
 
Hallo allen, ik probeer een probleem op te lossen voor een buurvrouw.
Zij heeft een iPad met een HP5520 Photosmart printer. Tot voor kort kon zij (mailtjes en dergelijke) printen vanaf haar iPad door middel van airprint, maar dat lukt tegenwoordig niet meer.
Ik heb gecheckt, de printer heeft verbinding met haar Wi-Fi netwerk en haar iPad (uiteraard) ook. Wie kan mij een hint geven waar ik naar kan kijken om haar probleem op te lossen. Het hoeft natuurlijk niet persé een iPad probleem te zijn, kan ook in de HP App zitten of in de instellingen van de printer zelf. Jullie tips zijn van harte welkom.......

Blazez 10-12-14 12:45

Als eerste denk ik dat je moet weten of de ipad de HP niet ziet, of dat AirPrint op de HP defect/van slag is.
Wellicht even met een ander idevice testen of je daarmee de printer wel of niet kan zien.
Ziet het andere device de printer wel, dan moet je het probleem bij de ipad van de buurvrouw zoeken en ziet het andere device ook geen printer over AirPrint, dan op zoek naar een storing in de printer.
Printer resetten naar fabrieksinstellingen bijvoorbeeld kan wen oplossing zijn dan.

WimR 10-12-14 12:52

De iPad ziet de printer inderdaad niet meer, terwijl beide apparaten wel op hetzelfde Wi-Fi-netwerk zitten (heb ik gecontroleerd). Ik ga wel even met mijn eigen iPad naar haar toe om te kijken of ik (na het installeren van de printer-App) de printer daar wel op zie. Bedankt voor je tip, wordt wellicht vervolgd......

Guest-20190924124628 11-12-14 12:30

Ik heb hetzelfde probleem gehad met dezelfde printer. Bij mij stonden de internet instellingen op 'ipv6' dit terug gezet naar 'IPv4' en toen werkte het weer.

iPhoneAlot 11-12-14 13:59

Ik was dat gekoekhak met dat soms wel/soms niet zichtbaar zijn (Experiabox) van mijn printer helemaal zat.
AirPort Extreme ertussen gezet: opgelost.

Guest-20180925190238 11-12-14 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 987143)
AirPort Extreme ertussen gezet: opgelost.

Een AirPort Extreme heeft dan ook geen enkel probleem met Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) en IPv6 Bonjour Advertising. Bonjour is noodzakelijk om AirPrint (en AirPlay) toestellen te vinden.

Eigenlijk zou geen enkele router daar een probleem mee mogen hebben aangezien Bonjour/ZeroConfig een standaard protocol is. Sinds ongeveer tien (10) jaar gebruikt elke goede printer Bonjour/ZeroConfig.

WimR 11-12-14 20:35

Bedankt voor alle reacties! Ik zie een heleboel termen die mij jammer genoeg helemaal niks zeggen. Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat is ipv6 en hoe zet ik dat naar ipv4?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:04.