iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   oordopjes passen niet meer in iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/161082-oordopjes-passen-niet-meer-iphone.html)

siebrenjan 15-12-14 14:45

oordopjes passen niet meer in iPhone
 
Ik kwam er vanochtend achter dat mijn orginele apple oordopjes niet meer helemaal in mijn iPhone passen. hoe hard ik ook druk ze willen er niet helemaal in. mijn telefoon speelt geen geluid meer, geen beltoon, muziek niks, ook zonder dat ik mijn oordopjes in mijn telefoon heb. als ik mijn volume aanpas staat er dat het geluid is aangesloten op een koptelefoon, maar dat is niet zo. er zit sowieso geen stof in, maar misschien iets anders? in ieder geval blokkeert mijn iPhone de oordopjes... kan iemand mij helpen:confused::confused::confused:

Gonus 15-12-14 15:01

Met luchtdruk proberen schoon te spuiten?
En mocht dat niet lukken kan een reparateur misschien uitkomst bieden.

siebrenjan 15-12-14 15:38

bedankt voor de tip! ik ga het proberen :)

yukhalilsel 15-12-14 16:06

Met een tandenstoker is veel eenvoudiger te doen.

siebrenjan 15-12-14 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 987406)
Met een tandenstoker is veel eenvoudiger te doen.

hoe bedoel je?

yukhalilsel 15-12-14 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siebrenjan (Bericht 987407)
hoe bedoel je?

Je steekt de tandenstoker in de hoofdtelefoon ingang van de iPhone en wurmt de pluisjes en stof eruit

siebrenjan 15-12-14 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 987408)
Je steekt de tandenstoker in de hoofdtelefoon ingang van de iPhone en wurmt de pluisjes en stof eruit

maar er zit niks in..

yukhalilsel 15-12-14 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siebrenjan (Bericht 987409)
maar er zit niks in..

Dat is met het blote oog niet eenvoudig te zien. Het kan geen kwaad dit met de tandenstoker te bevestigen

siebrenjan 15-12-14 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 987410)
Dat is met het blote oog niet eenvoudig te zien. Het kan geen kwaad dit met de tandenstoker te bevestigen

zal ik proberen bedankt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 december 2014 om 16:17 ----------

kan het ook zijn dat iets in de iPhone het blokkeert?

yukhalilsel 15-12-14 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siebrenjan (Bericht 987411)
zal ik proberen bedankt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 december 2014 om 16:17 ----------

kan het ook zijn dat iets in de iPhone het blokkeert?

Voor zover ik het begrijp, past je hoofdtelefoon plug niet meer helemaal in je iPhone. Dan kan ik met vrijwel complete zekerheid zeggen dat er daadwerkelijk iets in de socket zit, die de boel blokkeert. Ik maak wekelijks met een tandenstoker mijn oplader en hoofdtelefoon sockets schoon

siebrenjan 16-12-14 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 987413)
Voor zover ik het begrijp, past je hoofdtelefoon plug niet meer helemaal in je iPhone. Dan kan ik met vrijwel complete zekerheid zeggen dat er daadwerkelijk iets in de socket zit, die de boel blokkeert. Ik maak wekelijks met een tandenstoker mijn oplader en hoofdtelefoon sockets schoon

dat klopt, er zit iets in, maar ik kan het er niet uithalen met een tandenstoker of iets dergelijks..

yukhalilsel 16-12-14 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siebrenjan (Bericht 987489)
dat klopt, er zit iets in, maar ik kan het er niet uithalen met een tandenstoker of iets dergelijks..

Dat is niet fijn om te horen. Je zou langs kunnen gaan bij een Apple Store of iemand met het juiste materiaal om het eruit te krijgen.

Let wel: zodra iemand anders dan Apple of door Apple goedgekeurde reparateur je telefoon uit elkaar haalt, vervalt je garantie. Dus ik hoop dat je het eruit krijgt zonder je telefoon open te laten halen

leandertjee 16-12-14 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siebrenjan (Bericht 987489)
dat klopt, er zit iets in, maar ik kan het er niet uithalen met een tandenstoker of iets dergelijks..

pincet misschien?

siebrenjan 16-12-14 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leandertjee (Bericht 987492)
pincet misschien?

ik heb niet zon kleine pincet en ik weet ook niet of ik het eruit kan halen want het bedekt het hele oppervlak zegmaar.. het ziet er zilverachtig uit..

Kris1986 20-12-14 21:44

Mss met een naald heel voorzichtig..

peerenbooms 21-12-14 11:57

Wat ik wel eens gedaan heb is een wattenstaafje watje eraf geknipt dan in het buisje een stukje coctailprikker zodat het puntje net 1a1,5 mm er uit steekt en daar een minuscuul klein drupje
seconde lijm op dat puntje. In de plug steken tot je niet verder kunt, even wachten en dan snel de watten buisje eruit trekken. Grote kans dat het lukt.

vermoedelijk ie er een voorkant van een rotte oordopjes plug erin blijven zitten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:36.