iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Onverklaarbaar dataverbruik (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/161204-onverklaarbaar-dataverbruik.html)

belgiumiphone 19-12-14 23:01

Onverklaarbaar dataverbruik
 
Ik heb vanavond ontdekt dat ik deze ochtend om 8u. 200 MB aan data zou verbruikt hebben met mijn iphone 6 plus (ios 8.1.2). Om 8u zat ik op de bus en kon ik onmogelijk 200 MB data verbruiken.

Op mijn iphone staat het automatisch updaten van apps uit en ook het verversen van apps op de achtergrond staat uit. Daar kan het niet aan liggen dus. Zelfs de push van mijn mail staat uit.

Nu heb ik op mijn iphone gelet en ik zie soms het "draaicirkeltje" op de statusbalk draaien, terwijl ik gewoon op het springboard sta (geen apps die draaien). Je weet wel, het cirkeltje dat draait als een website laadt of als je iets downloadt.

Dus blijkbaar moet er soms iets binnen getrokken worden??

Wat kan dat zijn?

yukhalilsel 20-12-14 04:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 987819)
Ik heb vanavond ontdekt dat ik deze ochtend om 8u. 200 MB aan data zou verbruikt hebben met mijn iphone 6 plus (ios 8.1.2). Om 8u zat ik op de bus en kon ik onmogelijk 200 MB data verbruiken.

Op mijn iphone staat het automatisch updaten van apps uit en ook het verversen van apps op de achtergrond staat uit. Daar kan het niet aan liggen dus. Zelfs de push van mijn mail staat uit.

Nu heb ik op mijn iphone gelet en ik zie soms het "draaicirkeltje" op de statusbalk draaien, terwijl ik gewoon op het springboard sta (geen apps die draaien). Je weet wel, het cirkeltje dat draait als een website laadt of als je iets downloadt.

Dus blijkbaar moet er soms iets binnen getrokken worden??

Wat kan dat zijn?

Ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk en scroll naar beneden tot je ziet welke apps hoeveel data heeft verbruikt

Otje82 20-12-14 07:56

Misschien is het een tweak uit cydia die dit veroorzaakt?

belgiumiphone 20-12-14 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 987820)
Ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk en scroll naar beneden tot je ziet welke apps hoeveel data heeft verbruikt

Bij totaal gebruik in de huidige periode staat er inderdaad 238 MB.

Maar bij de apps individueel staat er telkens maar 400kb, 50kb, en een paar keer 1 of 2 MB. Bij "systeem" staat er 11,2 MB aan gebruik. Als ik dit alles optel, kom ik aan 25 tot 30 MB. Dus van waar die 238 MB komt, is niet uit deze info te halen.

Toch bedankt voor de hulp!


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 (Bericht 987827)
Misschien is het een tweak uit cydia die dit veroorzaakt?

Bedankt voor de tip. Ik heb maar een paar tweaks. Maar ik ga de iphone eens in safe mode gebruiken om te zien of dat draaicirkeltje blijft draaien.

Trouwens: toen ik vanmorgen mijn iphone aanzette en de iphone verbinding maakte met Wi-Fi, begon dat draaicirkeltje onmiddellijk weer te draaien. Er moet blijkbaar een proces op de achtergrond draaien?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.