iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 5s heeft problemen na waterschade (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/161318-iphone-5s-heeft-problemen-na-waterschade.html)

janr666 25-12-14 10:20

Iphone 5s heeft problemen na waterschade
 
Hallo,
Ik ben nieuw hier, ik heb hier nu een week rond gekeken. Maar heb nu toch wat vraagjes.

Ik heb een Iphone 5s gekregen die afgelopen zomer had gezwommen en
dus volgens Apple was overleden.

Nu heb ik hem gereinigd, er een nieuwe accu ingeplaatst en een software herstel gedaan(ios 8.1.2). Met succes.
Hij draait weer maar heeft wel wat probleempjes.

* Geen Tough-ID (Tijdens instellen zegt hij binnen een seconde Mislukt)
* Accu gaat snel leeg ( ik lees dat dat aan ios 8.1.2 kan liggen)
* Geen geluid op speakertje. Ik heb hem gister vervangen maar nog geen
geluid. Bij het vorige speakertje had ik net als bij deze maar een seconde
geluid en daarna af een toe een seconde. Koptelefoon doet het wel.

Wie kan me meer vertellen over deze problemen.
Alvast bedankt.

suzuki2002 25-12-14 18:51

Deze problemen ontstaan door corrosie ivm waterschade in het verleden .

janr666 26-12-14 10:06

Het moederbord is ultrasone gereinigd met alcohol. Alle connectoren zijn ook gereinigd met alcohol.
Daar zie ik geen problemen.

peerenbooms 26-12-14 12:29

alcohol reinigt enigszins maar haalt echt niet alles weg,vocht onder een chip wordt niet of nauwelijks verwijderd

En gooi maar eens een paar druppels alcohol op een schone plaat na opdrogen blijven er restanten achter,

Reinigen met alcohol op zeer gevoelige elektronica printen en vooral chips met een ball grid verbindingen blijven daardoor ongereinigd.

Dus zoals gesuggereerde werd is er ergens toch wat vocht aan het vreten geweest waardoor slechte verbindingen ontstaan.

Guest-20180925190238 26-12-14 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 988282)
...waardoor slechte verbindingen ontstaan.

...met een verhoogde Ohmse weerstand door de corrosie. :-)

janr666 28-12-14 12:03

Bedankt voor de info mensen.
Maar jammer dat niemand de info voor me had die ik nodig was.
Ik heb mijn eigen kennis gebruikt om het toestel weer in orde te krijgen.
Als jullie mijn tekst goed hadden gelezen zagen jullie ook waar het probleem zat.
Ik wilde het graag als bevestiging hebben. Ik heb het gewoon geprobeerd en met succes.

Het was de Dock-Connector!

suzuki2002 28-12-14 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janr666 (Bericht 988270)
Het moederbord is ultrasone gereinigd met alcohol. Alle connectoren zijn ook gereinigd met alcohol.
Daar zie ik geen problemen.


Vreemd , je gaf zelf aan dat alle connectors gereinigd waren en daar het probleem niet in kon zitten .


Als je zelf niet de juiste info geeft kan je ook niet verwachten dat je juiste informatie krijgt toegespeeld .

peerenbooms 28-12-14 15:59

Corrosie ontstaan op de contacten van de connector. Dus de hulp was perfect minstens drie personen hebben dit aangegeven

faire4u 28-12-14 21:57

Zo dat heb je goed gedaan. Dus nadat je de dockconnector hebt vervangen zijn alle problemen verdwenen ? Zoals snel leeg gaan van de batterij, defect/ haperende speaker, touch sensor (id). etc.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:33.