iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5, regelmatig valt SMS en email belsignaal uit. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/161427-iphone-5-regelmatig-valt-sms-email-belsignaal.html)

Frank456 31-12-14 16:13

iPhone 5, regelmatig valt SMS en email belsignaal uit.
 
HELP, HELP, HELP
Mijn IPhone 5 geen 5S heeft een probleem met het (bel)geluid.
Elke nacht staat de telefoon volledig uit. Na het opstarten werkt hij altijd prima. Maar eigenlijk elke dag valt, soms na ongeveer 2 uur soms na 6 uur het belsignaal weg van de berichtenservice en ook van de binnengekomen mail krijg ik dan geen geluid meer. Het gewone belsignaal blijft het wel altijd doen..als het geluid wegvalt blijft het trilsignaal wel werken. Ook het geluid via de speakers van de muziek app doet het dan niet. Sluit ik de oortjes aan dan doet alles het prima. Trek ik de oortjes eruit dan weer geen geluid. Ik ben al maanden lang op Google aan het zoeken.. Ter info. Ik heb de oortjes ingang al schoon gemaakt. Zo ook de Dock connector. Dit gaf geen resultaat. De schakelaar om het geluid uit te zetten aan de zijkant is het ook niet. Ik moet de telefoon dan helemaal uitzetten en opnieuw opstarten om alles weer goed te laten werken. Meestal weer voor een aantal uur gaat het dan goed. Volgens mij moet het iets softwarematig zijn. Wat na het opnieuw opstarten werkt alles weer 100%. Ik heb de telefoon al een keer helemaal terug gezet naar de fabrieksinstelling. Geen resultaat. Nieuwste firmware erop gezet. 2 dagen goed gewerkt toen weer zelfde probleem. Toestel heeft geen jailbreak. De speaker kan ook niet kapot zijn zoals ik weleens heb gelezen. Want na starten is alles weer goed.
Wie kan mij helpen. Ik ben ten einde raad.
Groet
Frank

iPhoneAlot 01-01-15 09:20

Ik herken de symptomen die jij beschrijft. Alleen bij mij slechts af en toe, zeker niet dagelijks; eerder wekelijks altijd wel een keer. Maar dan werkt bij mij ook het belsignaal niet meer. Een harde reset lost het altijd wel weer op.
Het moet iets softwarematigs zijn; de iPhone 6 van de Mrs. heeft hetzelfde.
We kunnen beiden zomaar een telefoontje, SMS, WhatsApp, enz. missen als de toestellen niet in het zicht liggen. Lastig als je weet dat er een telefoontje of bericht gaat komen dat je niet wilt missen.

Zal in iOS 9 of 10 wel zijn opgelost, of anders iOS 11...

Overigens zetten wij de iPhones nooit uit, maar wel 's nachts automatisch op Niet Storen.

Frank456 01-01-15 16:49

Bedankt voor je reactie.
Wat bedoel je met een harde reset. Ik heb de telefoon al een keer naar fabrieksinstellingen gezet en zelfs de firmware er opnieuw opgezet.
Mijn beloon van het gewone bellen blijft het altijd doen.
Ik denk dat een nieuwe iOS niet zal helpen, want dan zou volgens mij iedereen er last van moeten hebben.

iPhoneAlot 02-01-15 11:33

Tik op het vraagteken achter de tekst...

trimix 02-01-15 11:39

is de Iphone ooit gevallen ?? los contact wat de speaker aan de onderkant maakt ? connector/kabel kan los zitten op het moederbord ook het contact wat de speaker maakt aan de onderkant kan niet helemaal lekker zijn los zitten

Frank456 02-01-15 19:16

Bedankt voor jullie reacties.
De iPhone is nooit gevallen. Het kan mijnsinziens geen los contactje zijn, want als de speaker het niet doet en ik laat de telefoon gewoon liggen zet hem vervolgens uit en weer aan dan is het probleem altijd over. Wel bedankt voor de tip.
IphoneAlot bedankt voor de tip van het vraagteken. Ik zit ook nog pas op het forum, zodoende..

Frank456 03-01-15 16:54

Hard reset uitgevoerd. Daarna 1 dag goed gegaan. Daarna weer zelfde probleem.
Wie heeft er nog goed suggesties.
Ik hoor ze graag.

Frank456 17-01-15 22:05

Misschien een goede tip voor anderen.
Mijn klacht is verholpen door de aansluiting voor de dock en de oortjes goed schoon te maken. Maar nog belangrijker, want toen was de klacht pas over door met hoge luchtdruk goed schoon te blazen.
Ben nu weer blij, werkt al weer 2 weken goed.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:12.