iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Touch-ID probleem met beide duimen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/161605-touch-id-probleem-beide-duimen.html)

Rigtermi 08-01-15 00:46

Touch-ID probleem met beide duimen
 
Sinds een maand heb ik een probleem als ik met mijn duimen via touch-ID m'n iPhone 6 wil unlocken.

Situatie: Ik voeg mijn duimen toe aan touch-ID. Dat gaat zonder problemen en daarna unlocked m'n iPhone gewoon met mijn beide duimen. Maar nu komt het, als ik de volgende dag probeer te unlocken met mijn duimen dan lukt dat niet meer.

Met beide wijsvingers gaat het zonder problemen en lekker soepel. Maar dan moet je je iPhone altijd met twee handen gebruiken.

Ik heb beide duimen al regelmatig als unlockmogelijkheid van mijn iPhone verwijderd en opnieuw toegevoegd. Het probleem blijft echter hetzelfde. Ook het extra 'leren' door in het touch-ID bewerkscherm je vinger op de scanner te leggen waarna de betreffende vinger iets oplicht heb ik tot vervelens toe geprobeerd. De eerste uren werkt het prima, maar de dag erna nada, noppes.

Wie herkent dit probleem, want ik wordt er gek van dat ik het niet goed werkend krijg.

Thnx

Glotter 08-01-15 09:37

Ik had er soms last van met dezelfde wijsvinger. Daarom heb ik hem nog maal ingescand - en de eerdere scan laten staan. Zodat de vinger bij (ietwat) verschillende posities toch herkend wordt.

Operafreak 08-01-15 09:52

Heb je dit al eens uitgeprobeerd? Verborgen functie maakt Touch ID trainen mogelijk | One More Thing


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rigtermi (Bericht 989216)
Sinds een maand heb ik een probleem als ik met mijn duimen via touch-ID m'n iPhone 6 wil unlocken.

Situatie: Ik voeg mijn duimen toe aan touch-ID. Dat gaat zonder problemen en daarna unlocked m'n iPhone gewoon met mijn beide duimen. Maar nu komt het, als ik de volgende dag probeer te unlocken met mijn duimen dan lukt dat niet meer.

Met beide wijsvingers gaat het zonder problemen en lekker soepel. Maar dan moet je je iPhone altijd met twee handen gebruiken.

Ik heb beide duimen al regelmatig als unlockmogelijkheid van mijn iPhone verwijderd en opnieuw toegevoegd. Het probleem blijft echter hetzelfde. Ook het extra 'leren' door in het touch-ID bewerkscherm je vinger op de scanner te leggen waarna de betreffende vinger iets oplicht heb ik tot vervelens toe geprobeerd. De eerste uren werkt het prima, maar de dag erna nada, noppes.

Wie herkent dit probleem, want ik wordt er gek van dat ik het niet goed werkend krijg.

Thnx


wollie1979 08-01-15 17:39

Inderdaad meerdere malen dezelfde duim (in jouw geval) wil ook wel eens helpen. Ik heb mijn linkerduim 2 keer gescand (linkspoot ;) ) en dat werkt super.

Rigtermi 10-01-15 23:15

Dank voor jullie reacties. Extra duim ingesteld en hij doet het na twee dagen nog steeds!

Marki3 13-01-15 03:40

Ik had dit probleem ook met mijn 5s! Goede tip trouwens van die extra duim.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:45.