//

Touch-ID probleem met beide duimen

Touch-ID probleem met beide duimen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een maand heb ik een probleem als ik met mijn duimen via touch-ID m'n iPhone 6 wil unlocken. Situatie: Ik voeg mijn duimen toe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-01-15, 23:46
Rigtermi Rigtermi is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 4
Question Touch-ID probleem met beide duimen

Sinds een maand heb ik een probleem als ik met mijn duimen via touch-ID m'n iPhone 6 wil unlocken.

Situatie: Ik voeg mijn duimen toe aan touch-ID. Dat gaat zonder problemen en daarna unlocked m'n iPhone gewoon met mijn beide duimen. Maar nu komt het, als ik de volgende dag probeer te unlocken met mijn duimen dan lukt dat niet meer.

Met beide wijsvingers gaat het zonder problemen en lekker soepel. Maar dan moet je je iPhone altijd met twee handen gebruiken.

Ik heb beide duimen al regelmatig als unlockmogelijkheid van mijn iPhone verwijderd en opnieuw toegevoegd. Het probleem blijft echter hetzelfde. Ook het extra 'leren' door in het touch-ID bewerkscherm je vinger op de scanner te leggen waarna de betreffende vinger iets oplicht heb ik tot vervelens toe geprobeerd. De eerste uren werkt het prima, maar de dag erna nada, noppes.

Wie herkent dit probleem, want ik wordt er gek van dat ik het niet goed werkend krijg.

Thnx
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-01-15, 08:37
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Ik had er soms last van met dezelfde wijsvinger. Daarom heb ik hem nog maal ingescand - en de eerdere scan laten staan. Zodat de vinger bij (ietwat) verschillende posities toch herkend wordt.
  #3  
Oud 08-01-15, 08:52
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard

Heb je dit al eens uitgeprobeerd? Verborgen functie maakt Touch ID trainen mogelijk | One More Thing


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rigtermi Bekijk bericht
Sinds een maand heb ik een probleem als ik met mijn duimen via touch-ID m'n iPhone 6 wil unlocken.

Situatie: Ik voeg mijn duimen toe aan touch-ID. Dat gaat zonder problemen en daarna unlocked m'n iPhone gewoon met mijn beide duimen. Maar nu komt het, als ik de volgende dag probeer te unlocken met mijn duimen dan lukt dat niet meer.

Met beide wijsvingers gaat het zonder problemen en lekker soepel. Maar dan moet je je iPhone altijd met twee handen gebruiken.

Ik heb beide duimen al regelmatig als unlockmogelijkheid van mijn iPhone verwijderd en opnieuw toegevoegd. Het probleem blijft echter hetzelfde. Ook het extra 'leren' door in het touch-ID bewerkscherm je vinger op de scanner te leggen waarna de betreffende vinger iets oplicht heb ik tot vervelens toe geprobeerd. De eerste uren werkt het prima, maar de dag erna nada, noppes.

Wie herkent dit probleem, want ik wordt er gek van dat ik het niet goed werkend krijg.

Thnx
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 
  #4  
Oud 08-01-15, 16:39
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Inderdaad meerdere malen dezelfde duim (in jouw geval) wil ook wel eens helpen. Ik heb mijn linkerduim 2 keer gescand (linkspoot ) en dat werkt super.
  #5  
Oud 10-01-15, 22:15
Rigtermi Rigtermi is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 4
Standaard

Dank voor jullie reacties. Extra duim ingesteld en hij doet het na twee dagen nog steeds!
  #6  
Oud 13-01-15, 02:40
Marki3 Marki3 is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 39
Standaard

Ik had dit probleem ook met mijn 5s! Goede tip trouwens van die extra duim.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone heropstarten met touch id aan geeft probleem click66 iPhone algemeen 5 28-09-14 11:13
iPod touch: Raar probleem met jailbreak ipod touch 4 dutchronnie Jailbreak 0 11-02-11 09:52
Er is nu al een probleem met het scherm van de iPod touch 4G gevonden! Wiejeben iPhone algemeen 17 06-10-10 17:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:15.