//

iPh5 GPS lijkt op hol ?

iPh5 GPS lijkt op hol ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) device: iPh5 met iOS 8.1.2 Probleem: Sinds enige tijd (onduidelijk moment) lijkt mijn GPS op hol te zijn. Echter het is een voor mij volstrekt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-01-15, 12:47
Tjaco Tjaco is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 1
Question iPh5 GPS lijkt op hol ?

device: iPh5 met iOS 8.1.2
Probleem:
Sinds enige tijd (onduidelijk moment) lijkt mijn GPS op hol te zijn.
Echter het is een voor mij volstrekt onduidelijk geheel.
Situatie:
Indien ik thuis (Sneek) zonder Wi-Fi mijn lokale weer (Apple app) bekijk, blijkik mij vlgs de phone in Castricum te bevinden (zo'n 150km verderop dus). Ook in de apps 'zoek mijn vrienden', 'Google maps' en 'kaarten' is mijn positie Castricum. Zodra ik Wi-Fi aanzet wordt eea overal gecorrigeerd in de juiste positie, Sneek dus (de weer app vertoont echter dan vreemd genoeg niet de plaatsnaam maar de kreet 'lokaal weer')
Indien ik thuis zonder Wi-Fi een navigatie app start en na soms korte tijd, maar soms ook heel lang, (de fix verschijnt dan pas wanneer ik Wi-Fi activeer en weer uitschakel) een fix (3D) heb, ben ik wel gewoon op de juiste positie. Sterker nog: de hierboven genoemde apps hebben opeens allemaal wèl de juiste positie maar dit verandert weer wanneer ik de nav app heb afgesloten (echter pas na geruime tijd).
Zodra ik onderweg ben (zowel met als zonder sim actief) is mijn positie in alle apps correct.

Ergo: ik snap er totaal niets meer van.....
Is de GPS kapot? (Lijkt me niet want ik krijg in nav app gewoon een goede fix...)
Wat kan het probleem en de oplossing zijn??
Klopt t dat het GPS onderdeel niet 'eenvoudig' zelf te vervangen is (precisie soldeer aktie)?
(aangezien m'n abbo verlengd kan worden overweeg ik maar om over te stappen op de iph6..... maar ja.. ��)

Alle helpende reacties zijn welkom ,

Mvrgr
T

Laatst gewijzigd door Tjaco; 08-01-15 om 18:51.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad slaat op hol Sugamilk iPad algemeen 11 30-05-12 18:37
iPad op hol Sonic-XL iPad algemeen 16 20-08-10 14:39
hol geluid roumen10 iPhone algemeen 6 03-03-09 19:39
EDGE op hol geslagen!? frolix Base 5 31-07-08 00:36
iPhone: Iphone op hol, barts5 Jailbreak 20 24-07-08 00:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.