iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij kalibreren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/161759-batterij-kalibreren.html)

Kris1986 14-01-15 13:33

Batterij kalibreren
 
Dag,

Ik heb dus het volgende aan de hand:

Toen ik zojuist 1min aan het bellen was ging mijn batterijpercentage van 42% naar 22%. En zodra ik deze terug in stak (met de originele lader) ging het na 40sec terug naar 42%. Hij steekt nu 10min in en is al 63%.

Nu lees ik dat ik deze moet kalibreren. Maar overall staat dat deze 30min-90min na de 100% nog op de lader moet blijven maar kan het kwaad als dit langer is?
Want ik steek deze voor het slapen gaan bijvoorbeeld altijd in en dan blijft deze de hele nacht aan de lader.

Mvg
Kris

Guest-20180925190238 14-01-15 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kris1986 (Bericht 989709)
Maar overall staat dat deze 30min-90min na de 100% nog op de lader moet blijven maar kan het kwaad als dit langer is?

Dat kan geen kwaad. :)

Kris1986 14-01-15 13:39

Thx.

Dus kalibreren zou het problem moeten oplossen of zou ik hier een nieuwe batterij in moeten laten plaatsen?

En als ik de telefoon elke avond voor dat deze op de lader gaat eens een hard reset geef dan kan dit ook geen kwaad?

ihulpdotnet 14-01-15 16:28

Hoi Kris

wat vervelend zeg dat je batterij zo snel leeg gaat.
zou je eens willen kijken of je serienummer (als het om je iphone 5 gaat )
in aanmerking komt voor het replacement program ?

https://www.apple.com/support/iphone5-battery/

Kris1986 14-01-15 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ihulpdotnet (Bericht 989747)
zou je eens willen kijken of je serienummer (als het om je iphone 5 gaat )
in aanmerking komt voor het replacement program ?

https://www.apple.com/support/iphone5-battery/

Ik kom spijtig genoeg niet in aanmerking. :-)

ihulpdotnet 14-01-15 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kris1986 (Bericht 989753)
Ik kom spijtig genoeg niet in aanmerking. :-)

Hoi Kris dat is jammer . Zou je eens een forced Restore willen proberen en dan even geen Back-up terug zetten om te bepalen of het software of hardware matig is .

Is dat is gedaan kan je Apple support bellen voor een diagnostic rapport uit te laten voeren om te kijken of er iets binnen in je iPhone niet goed is .

Dan moet je daarna kijken of je nog in garantie van 1 jaar zit of dat je in de consumente recht garantie valt . In dat geval dien je dit bij je aankoop punt aan te bieden .

Ik hoop dat je met de info iets verder komt
Voor vragen Pm me gerust even .

Kris1986 14-01-15 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ihulpdotnet (Bericht 989770)
Hoi Kris dat is jammer . Zou je eens een forced Restore willen proberen en dan even geen Back-up terug zetten om te bepalen of het software of hardware matig is .

Is dat is gedaan kan je Apple support bellen voor een diagnostic rapport uit te laten voeren om te kijken of er iets binnen in je iPhone niet goed is .

Dan moet je daarna kijken of je nog in garantie van 1 jaar zit of dat je in de consumente recht garantie valt . In dat geval dien je dit bij je aankoop punt aan te bieden .

Ik hoop dat je met de info iets verder komt
Voor vragen Pm me gerust even .

Ik ga nu eerst even kijken hoe de telefoon reageerd op de kalibratie.
Binnen de garantie val ik zowiezo niet meer en de telefoon heb ik via de online apple store gekocht.
Bedankt voor de antwoorden al!

ihulpdotnet 14-01-15 22:15

In dat geval is je consumenten recht garantie ook bij Apple . Ik zou contact opnemen met hun dit kan tussen 8:00 en 20:00
0800 0200 570

En het diagnostic rapport aanvragen is binnen 2 min voldaan .

Ik hoop dat je er uit komt zo niet hoor ik het graag

MCNO 14-01-15 23:54

Kan ook aan een app(update) liggen.

Heb hier nu ook weer ineens een enorme teruggang in power, terwijl ik tot eergisteren 2 dagen met mijn 4s kon doen.

Zal morgen eens kijken wat er geupdate is.

Guest-20180925190238 15-01-15 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 989781)
Kan ook aan een app(update) liggen.

Dat kan. Zeker als het updates van apps zijn uit de Facebookstal.

Kris1986 15-01-15 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 989790)
Dat kan. Zeker als het updates van apps zijn uit de Facebookstal.

Er gebeuren geen updates via het mobiele netwerk, enkel via Wi-Fi.

Guest-20180925190238 15-01-15 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kris1986 (Bericht 989834)
Er gebeuren geen updates via het mobiele netwerk, enkel via Wi-Fi.

Een krakkemikkige update is een krakkemikkige update. Het maakt niets uit of die via het mobiele netwerk, Wi-Fi of iTunes op het toestel is terecht gekomen.

MCNO 15-01-15 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 989790)
Dat kan. Zeker als het updates van apps zijn uit de Facebookstal.

Wattsapp verdenk ik idd.
Dat is ook het enige uit die hoek wat ik helaas nog moet gebruiken...

Waar kan ik dat verbruik ook al weer zien?

En los ik het op door de App te verwijderen en opnieuw te downloaden?

Guest-20180925190238 16-01-15 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 989841)
Waar kan ik dat verbruik ook al weer zien?

Je kan het relatief verbruik zien in Settings -> General -> Usage -> Battery Usage


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:27.