iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone Backup zonder fotos mogelijk? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/161762-iphone-backup-zonder-fotos-mogelijk.html)

DJF3 14-01-15 15:21

iPhone Backup zonder fotos mogelijk?
 
Hi,

Mijn huidige iPhone backup: bijna 20 GB (!!)
Na het extracten van deze backup kwam ik er achter dat 80% door fotos komt.

Q: Wat is het officiele statement over foto's in backups?
- Photostream foto's? (waarom, staan toch al in cloud+computer?)
- Camera roll foto's?
- Albums? (waarom, staan toch op computer met itunes?)

Eigenlijk wil ik geen enkele foto, muziek of app in mijn backups zien. Die staan toch allemaal online of op de computer waar itunes op draait.

Heb nu al mijn camera roll foto's van de iphone afgehaald en in een 'normaal' album gezet. Dat lijkt al wat uit te maken. (los van het feit dat video's hier niet meer in staan)

Q: Is er een mogelijkheid om de foto's niet te backuppen of uit de backup te halen?

Groeten!
Dirk

Guest-20180925190238 14-01-15 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DJF3 (Bericht 989716)
Mijn huidige iPhone backup: bijna 20 GB (!!)

Een iTunes backup is een incrementele backup. Hetzelfde principe als een Time Machine backup.

Citaat:

Q: Wat is het officiele statement over foto's in backups?
Een "officieel statement" kan ik niet geven, wel een "educated guess". In een iTunes backup staat alleen data die niet met "iets" gesynchroniseerd wordt. Dus, geen Fotostream plaatjes, wel plaatjes uit de Filmrol. Geen apps, wel de (Sandbox) data van apps. Enz... enz... enz...

ihulpdotnet 14-01-15 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DJF3 (Bericht 989716)
Hi,

Mijn huidige iPhone backup: bijna 20 GB (!!)
Na het extracten van deze backup kwam ik er achter dat 80% door fotos komt.

Q: Wat is het officiele statement over foto's in backups?
- Photostream foto's? (waarom, staan toch al in cloud+computer?)
- Camera roll foto's?
- Albums? (waarom, staan toch op computer met itunes?)

Eigenlijk wil ik geen enkele foto, muziek of app in mijn backups zien. Die staan toch allemaal online of op de computer waar itunes op draait.

Heb nu al mijn camera roll foto's van de iphone afgehaald en in een 'normaal' album gezet. Dat lijkt al wat uit te maken. (los van het feit dat video's hier niet meer in staan)

Q: Is er een mogelijkheid om de foto's niet te backuppen of uit de backup te halen?

Groeten!
Dirk

Hoi Dirk vraagje voordat ik je antwoord geef.

maak je de backup via een windows PC of MAC ?

Guest-20180925190238 14-01-15 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ihulpdotnet (Bericht 989724)
maak je de backup via een windows PC of MAC ?

Dat maakt voor een iTunes backup absoluut niets uit. Beide systemen gebruiken dezelfde onderliggende iTunes functies om backups te maken.

ihulpdotnet 14-01-15 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 989725)
Dat maakt voor een iTunes backup absoluut niets uit. Beide systemen gebruiken dezelfde onderliggende iTunes functies om backups te maken.

Beste timosha
bedankt voor je reply helaas klopt je redenering niet helemaal
laat me dit voor je ophelderen.

aangezien dit wel degelijk wat uit maakt. Bij een Mac kan je namelijk via iPhoto eerst de photos downloaden op de mac en daarna verwijderen van je iphone dit zal dan een foto vrije iphone achterlaten. (waardoor zijn backup aanzienlijk lager zou uitvallen)

Bij een Pc gaat dit iets anders vandaar ook mijn vraag.

Guest-20180925190238 14-01-15 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ihulpdotnet (Bericht 989730)
Bij een Mac kan je namelijk via iPhoto eerst de photos downloaden op de mac en daarna verwijderen van je iphone dit zal dan een foto vrije iphone achterlaten.

En uiteraard ook met Image Capture (Fotolader). :rolleyes: En op een Windows PC kan dat ook met Windows Explorer en de Windows USB P-n-P drivers.

De vraag van de TS ging over de iTunes backups. Ergo, mijn redenering wat iTunes backups betreft klopt dus wel. Succes verder. :)

Mireille005 14-01-15 16:14

Bij het aansluiten op de windows pc krijg ik altijd de vraag of ik de foto's wil importeren van de iPhone. Dit doe ik, daarna open ik iTunes. En dan is het dus wel hetzelfde verhaal :)
Of ik zie het verkeerd

ihulpdotnet 14-01-15 16:40

Hey Drik ik hoop dat je wat aan onze antwoorden hebt gehad.
ik heb eventueel een stappenplan voor je .
mocht je nog vragen hebben PM me gerust even en dan zal ik je zo goed mogelijk verder helpen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.