iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6 werkt niet goed meer door waterschade (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/161965-iphone-6-werkt-niet-goed-meer-door-waterschade.html)

jordymr 23-01-15 02:04

iPhone 6 werkt niet goed meer door waterschade
 
Hallo,

Ik baal er erg van dat ik dit moet vertellen. Ik heb eergisteren mijn iPhone 6 (64 gb) in het toilet laten vallen. Ik heb hem 2 dagen in rijst laten zitten en heb hem nu net aangezet om eens te testen. Ik merk dat het touchscreen heel anders reageerd en soms handelingen doet die niet de bedoeling zijn. Ik merk ook dat de back-camera niet meer opent, terwijl de frontcamera het perfect doet.

Ik heb geen verzekering genomen (pijnlijk) en ik heb hem aangekocht in Fnac België in september. Mijn vraag is nu: wat in de iphone zou er beschadigd zijn en wat is de oplossing? Ik heb iets gehoord dat je bij switch je defect toestel zou kunnen binnenbrengen en mits je een (serieus) bedrag betaalt een nieuwe iPhone zou kunnen krijgen?

Ik hoor het graag!

JM

Gonus 23-01-15 08:46

Je zou eens contact op kunnen nemen met je verzekering om te controleren of de schade gedekt is.
Als dat zo is de reparatie uit laten voeren en bedrag claimen bij verzekering.
En check voor de zekerheid bij de verzekering of je verplicht bent je telefoon bij een bepaald bedrijf te laten repareren. Sommige verzekeringen vergoeden alleen reparaties bij bedrijven die aangesloten zijn bij erkende verenigingen.

Macbookto 23-01-15 09:44

Citaat:

Ik heb geen verzekering genomen (pijnlijk)
zegt Topic Starter.

Gonus 23-01-15 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto (Bericht 990355)
zegt Topic Starter.

Sorry, misschien had ik wat duidelijker moeten zijn:

Ik heb ook geen aparte verzekering afgesloten voor mijn telefoon maar voordat ik de telefoon kocht heb ik even contact opgenomen met de verzekeringsmaatschappij waar ik andere verzekeringen heb ondergebracht.
Mijn contactpersoon vertelde mij dat schade aan mijn iPhone (en iPad) gedekt waren onder de verzekeringen die ik al had (inboedel, aansprakelijkheid, etc.).

Wellicht dat jordymr dat ook even kan controleren.

jordymr 23-01-15 13:17

En hebben jullie er een idee van wat ik net moet laten repareren? Of hoeveel dit gemiddeld kost?

faire4u 23-01-15 14:05

Ik zou hem eerst door een bedrijf laten reinigen met alcohol. De iPhone na een tijd aanzetten om te zien of die nog werkt is een fout wat velen maken. Voordat hè dat doet altijd eerst alles goed schoonmaken met alcohol ( al dan niet zelf of door special bedrijf).

RoanNeervoort 23-01-15 14:43

Laat hem vervangen bij Apple (dus inruilen tegen x-bedrag voor een nieuwe) en claim dit bij je verzekering. Waterschade kan de kop nog opsteken na een aantal maanden.

Advies: neem geen risico en vervang hem bij Apple


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:20.