//

Moet iphone eerst ontgrendelen als ik op wil hangen

Moet iphone eerst ontgrendelen als ik op wil hangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb een iphone 6 en het is daarmee altijd erg lastig als ik na een gesprek op wil hangen. Gelukkig hangen anderen bijna ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-01-15, 11:52
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard Moet iphone eerst ontgrendelen als ik op wil hangen

Hoi,

Ik heb een iphone 6 en het is daarmee altijd erg lastig als ik na een gesprek op wil hangen. Gelukkig hangen anderen bijna altijd op, maar ik moet eerst dus eerst ontgrendelen op de iphone om dan op de rode ophang knop te drukken. Kan het niet zo ingesteld worden dat hij niet vergrendelt tijdens een telefoongesprek? Ik kan in ieder geval geen instellingen daarvan vinden.

Laatst gewijzigd door vincentv75; 24-01-15 om 16:48.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-01-15, 15:41
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Gek, weet niemand hier een oplossing voor?
  #3  
Oud 26-01-15, 15:59
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Zijn dat hele lange telefoon gesprekken, ik heb daar nog nooit van gehoord. Misschien dat je de automatische vergrendeling op nooit moet zetten. Dan heb je in ieder geval niet dat je na een gesprek eerst moeit ontgrendelen om een gesprek te beëindigen, nadeel is dat je je telefoon handmatig moet locken.
  #4  
Oud 27-01-15, 00:19
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Is mij ook onbekend en gezien mijn nick op dit forum zou mij dit ook regelmatig moeten gebeuren.
  #5  
Oud 27-01-15, 09:10
toontje toontje is offline
• iOS 11.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: lanaken belgie
Berichten: 103
Standaard

Ben erg benieuwd of hier een oplossing voor is!
  #6  
Oud 27-01-15, 10:46
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Geen idee of 't werkt, maar hoe heb je de automatische lock ingesteld?
1 minuut o.i.d.?

Zet deze eens uit en geef je iphone dan een hard reset.

Van wat ik hier vaak lees lost dat de vreemdste verschijnselen op.
  #7  
Oud 27-01-15, 12:03
Youri91 Youri91 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 20
Standaard

Hoi vincentv75,

Dit is niet zoals iOS hoort te werken tijdens een telefoongesprek. Ik heb dit probleem vaker gezien en in bijna alle gevallen was een bluetooth verbinding de oorzaak van het probleem. Heb je bluetooth apparaten gekoppeld aan je iPhone waarmee je gesprekken kan beantwoorden, bijvoorbeeld een in je auto? Zou je kunnen testen of het probleem zich ook voordoet wanneer je bluetooth uitgeschakeld hebt op je iPhone?

Je kan sowieso een gesprek ophangen door op de eenmaal op de aan/uit knop van je iPhone te drukken. Misschien is dit voor jou ook al een oplossing, aangezien je aangeeft dat je het vervelend vindt de telefoon te moeten ontgrendelen om op te hangen.
  #8  
Oud 28-01-15, 12:41
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Grappig, dit is dus geen normaal verschijnsel... het is trouwens ook zonder bluetooth.

Ik heb het automatische slot op 1 minuut staan, maar bij andere mensen gaat hij niet op het slot dus begrijp ik.

Ik zal eens kijken of het met die aan/uit knop te doen is, want dan zijn we er ook
  #9  
Oud 28-01-15, 13:08
Youri91 Youri91 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 20
Standaard

Hoi vincentv75,

Als je het probleem ook hebt zonder bluetooth, dan is er waarschijnlijk iets mis met de instellingen van je iPhone. Het kan zijn dat een bestandje met instellingen beschadigd is geraakt, waardoor je iPhone nu niet doet wat hij zou moeten doen (het scherm niet vergrendelen maar alleen dimmen wanneer hij bij je oor zit) wanneer je aan het bellen bent.

Waarschijnlijk werkt het ophangen met de aan/uit knop wel, maar wanneer je echt heel veel last van het probleem hebt adviseer ik je om te proberen je iPhone terug te zetten naar fabrieksinstellingen en daarna een reservekopie terug te zetten. Wellicht dat het probleem dan verleden tijd is.
  #10  
Oud 28-01-15, 15:01
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Ik heb voor de zekerheid bluetooth uitgeschakeld, maar nog steeds hetzelfde probleem. En ophangen met aan/uit knop werkt niet.

Iemand nog suggesties?
  #11  
Oud 28-01-15, 15:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincentv75 Bekijk bericht
En ophangen met aan/uit knop werkt niet.
Dat is heel raar. Ben jij zeker dat je op die iPhone 6 geen backup met jailbreak restanten hebt teruggezet. Dat kan ook een oude backup zijn die je al een hele tijd meesleept. Aangezien de iPhone 6 heel andere hardware heeft dan de vorige modellen kan het zijn dat dit nu eerst optreedt.

Alle symptomen die jij beschrijft kunnen op jailbreak restanten wijzen. Meer bepaald op restanten van sommige hardware tweaks. Je kan dit uitsluiten door de iPhone te herstellen met iTunes en voorlopig geen backup terug te zetten. Als jet dan wel werkt ken je de oorzaak van het probleem. Succes gewenst.
  #12  
Oud 29-01-15, 06:00
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Nee, nooit met Jailbreak gewerkt op deze (of eerdere telefoons). Klinkt als aardig wat werk, ik ga voorlopig eens kijken of ik zonder automatische vergendeling kan werken, misschien is dat ook te doen.

Dank voor al jullie reacties!
  #13  
Oud 29-01-15, 07:58
kimiferrari kimiferrari is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 19
Standaard

Misschien denk ik er te makkelijk over, maar is het niet gewoon een slecht werkende proximity sensor?

Als je namelijk wilt bellen en je gaat met je iPhone naar je oor, dan gaat het scherm uit. Ben je vervolgens klaar met bellen en haal je je iPhone weg bij je oor dan gaat het scherm weer aan.
  #14  
Oud 29-01-15, 10:17
vincentv75 vincentv75 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 17
Standaard

Nou, dat klinkt wel erg logisch. Ik heb even gezocht en dat zou ook met een bug te maken kunnen hebben in IOS. Die had ik nog niet geupdate, heb ik net gedaan. Nu even een telefoontje van minimaal 1 minuut ontvangen en dan weet ik het. Keep u posted...
  #15  
Oud 07-02-17, 12:47
bart12345 bart12345 is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2017
Berichten: 2
Standaard

ik heb dit probleem ook.
bovenstaande lezend denk ik dat het misschien komt door instellingen die mijn bedrijf erop heeft gezet om mij bedrijfs-e-mail te kunnen laten lezen, via vmware airwatch.
  #16  
Oud 21-03-17, 11:23
iSlick iSlick is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 1
Standaard

Als je met iemand belt, dan staat ook na vergrendeling zijn naam in het venster. Tap erop en je kan gelijk daarna de verbinding verbreken.
  #17  
Oud 11-04-17, 10:58
bart12345 bart12345 is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2017
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Als je met iemand belt, dan staat ook na vergrendeling zijn naam in het venster. Tap erop en je kan gelijk daarna de verbinding verbreken.
je hebt gelijk, bedankt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn iPhone 4 wil sim kaart niet ontgrendelen Iphone4dummy iPhone algemeen 14 11-09-13 23:30
Waar moet ik mijn imeinummer naar toe mailen voor als ik de offerte wil van unlocken? afcnortier iPhone algemeen 1 09-06-13 20:12
Moet er een hoofdcomputer zijn wanneer je nieuwe iphone voor het eerst opstart? Lindai iPhone algemeen 1 23-06-11 09:20
Als ik foto's op mijn iPhone wil zetten, verwijdert iTunes eerst mijn oude! avdmdj iTunes 0 12-08-10 01:56
Hoe moet ik de tekst:ontgrendelen veranderen?? hakkie05 Archief 1 29-04-10 15:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.