iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   link vanuit apps naar privacy instellingen iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/162023-link-vanuit-apps-naar-privacy-instellingen-iphone-5-a.html)

MarijeR 26-01-15 12:36

link vanuit apps naar privacy instellingen iPhone 5
 
Ik heb sinds kort mijn iPhone 4 voor een iPhone 5 verruild. Nu kan ik geen fotos versturen met whatsapp (whatsapp heeft geen toegang tot mijn foto's) en wordt er geen link gelegd tussen de namen in mijn contactenlijst en de telefoonnummers in mijn bellijst. Dit heeft te maken met de instellingen onder Instellingen>Privacy en dan bijvoorbeeld foto's. Daar staat de tekst : Hier staan de apps die om toegang tot uw foto's gevraagd hebben. Alleen dan staan er geen apps, terwijl ik wel degelijk heb aangegeven dat ik dit wil. Weet iemand of ik nog ergens een instelling niet goed heb staan wellicht?

Youri91 27-01-15 12:39

Hoi MarijeR,

Ik wil je graag verder helpen met dit probleem. Als ik het goed begrijp kun je na het overzetten van je gegevens naar je nieuwe iPhone geen privacyinstellingen van Whatsapp meer aanpassen, waardoor Whatsapp geen toestemming heeft om de contactpersonen en foto's van je iPhone te lezen?

Waarschijnlijk is er iets mis met de database van je privacyinstellingen. Je kan deze database eenvoudig herstellen via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel locatie en privacy. Hierdoor zullen alle privacyinstellingen worden gereset en krijg je bij het openen van elke applicatie weer een melding om toegang te verlenen, zo ook bij Whatsapp.

Laat maar weten of het probleem zo is opgelost.

MarijeR 27-01-15 13:54

Dankjewel voor je reactie Youri91, helaas is dit niet de oplossing!

Youri91 27-01-15 14:06

Hoi MarijeR,

Jammer dat het niet heeft geholpen, het was de makkelijkste en meest voor de hand liggende oplossing maar zeker niet de enige oplossing.

Kreeg je bij je andere applicaties wel opnieuw een melding van de privacyinstellingen? Heb je al eens geprobeerd Whatsapp opnieuw te installeren? We kunnen je iPhone een handje helpen, door de privacyinstellingen van Whatsapp handmatig in de database toe te voegen. Hiervoor moet je wel een beetje handig zijn met de computer.

Laat me maar weten als je het echt niet lukt en ik je daarmee kan helpen.

MarijeR 27-01-15 14:09

Het gaat om een nieuwe iPhone en hij heeft het nooit gedaan. Whatsapp zegt gewoon dat hij geen toegang heeft tot foto's of mijn contacten en dat ik dat onder instellingen>privacy kan inschakelen. Ga ik daar echter heen dan staan er geen apps onder contacten of foto's die om toegang hebben gevraagd.

Youri91 27-01-15 14:17

Hoi Marije,

Als het om een nieuwe iPhone gaat, heb je dan nog de mogelijkheid deze helemaal helemaal te herstellen naar fabrieksinstellingen? Of heb je dit liever niet? Dan gaan namelijk al je andere instellingen en foto's ook verloren, maar dat lost het probleem denk ik wel meteen op.

Ik kan je nog op weg helpen met twee dingen. Heb je restricties op je iPhone staan? Zorg ervoor dat Instellingen -> Algemeen -> Beperkingen op UIT staat. Heb je andere applicaties op je iPhone geinstalleerd? Hoe gek het ook klinkt, misschien moet je nog eens een andere applicatie installeren die toegang nodig heeft tot je contacten en foto's (bijvoorbeeld Facebook Messenger). Vaak triggert een nieuwe applicatie de privacyinstellingen waardoor de andere app er ook opeens bij staat tussen de privacy instellingen.

Als beide bovenstaande dingen niet werken rest eigenlijk alleen het handmatig toevoegen van Whatsapp aan je privacyinstellingen via de computer of het herstellen naar fabrieksinstellingen van je iPhone.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:48.