iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Verkeerde adres vanuit Apple na reparatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/162034-verkeerde-adres-vanuit-apple-na-reparatie.html)

stann 26-01-15 17:37

Verkeerde adres vanuit Apple na reparatie
 
Beste,

Op mijn Iphone zat nog garantie. Vervolgens is die opgehaald door UPS. 10 dagen geleden heeft Apple de zending al retour gestuurd. Al snel bleek dat het om een verkeerd adres gaat. Ik heb hierover al na enkele dagen contact gehad. Toen hebben ze het adres veranderd. Nu heb ik de Iphone nog steeds niet terug. Net heb ik weer contact gehad. En nu gaat het goed komen zeggen ze (zeiden ze toen ook al). Weet iemand of Apple speciale compensatieregelingen heeft? Ik ben niet zo tevreden over de service namelijk.
Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld een nieuwe Iphone tegen een gereduceerde prijs. Weet iemand waar ik aan kan denken bij compensatie. Hoe ze dit doen en in welke vorm?

Guest-20180925190238 26-01-15 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stann (Bericht 990566)
Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld een nieuwe Iphone tegen een gereduceerde prijs.

Stop maar met zitten denken:

http://www.imgdumper.nl/uploads8/54c...t_18.00.10.jpg

https://www.apple.com/legal/warranty...-warranty.html

Roos79 27-01-15 09:33

Ze doen wel eens aan compensatie maar passend aan wat er gebeurd is en de regels daarin zijn enkel aangescherpt.

ballegooier 27-01-15 09:48

Huh? Begrijp ik het nou goed dat als Apple iets opstuurt naar jou en het raakt kwijt dat je dan pech hebt?
Ik dacht dat de verzender verantwoordelijk was voor hoe een product bij de ontvanger terecht komt.

Of heb je per ongeluk zelf een verkeerd adres opgegeven bij Apple / UPS, @stann?

Guest-20180925190238 27-01-15 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 990591)
Huh? Begrijp ik het nou goed dat als Apple iets opstuurt naar jou en het raakt kwijt dat je dan pech hebt?

Als Apple iets naar een verkeerd adres stuurt heeft men geen pech. Apple moet er dan voor zorgen dat het toestel naar het juiste adres verzonden wordt. En dat doet Apple blijkbaar ook.

Maar als compensatie voor de vertraagde terugzending nog een tweede toestel verlangen met korting? Dat feest gaat niet door. Daar ben ik heel zeker van.

MCNO 27-01-15 10:50

@Stann, compensatie is één, jezelf rijk rekenen is twee....

Als Apple iets fout gedaan heeft zou ik eerder een tegoed bonnetJE iTunes verwachten.

stann 27-01-15 16:30

De telefoon is gewoon opgehaald bij mij. Alleen Apple heeft dus het verkeerde adres ingevoerd bij het terugzenden. Nu staat er bij mijn track&trace code van UPS dat het pakket vermist is. Apple is dit nu ook aan het onderzoeken. Er wordt straks weer contact met me opgenomen als het goed is. Maar ik heb vanaf dag 1 al aangegeven dat het adres onjuist is. Het vervelende is ook dat mijn contactpersoon uit Nederland mij vertelt dat ik alles met een medewerker van Apple moet doen die in Ierland zit. Ze spreekt ook nog gebrekkig Nederlands. Erg vervelend allemaal....

Roos79 27-01-15 16:38

Ze zullen alles willen onderzoeken idd.
Er ziin wel Nederlanders te spreken hoor heb er twee gesproken met flink accent.
Ben wel erg benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Hou je ons op de hoogte?

faire4u 27-01-15 16:43

Als je iphone daadwerkelijk vermist is en niet meer boven water komt dan denk ik dat Apple je een nieuwe gaat geven, na de onderzoek.

Roos79 28-01-15 22:52

En nog nieuws?

ballegooier 28-01-15 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 990592)
Als Apple iets naar een verkeerd adres stuurt heeft men geen pech. Apple moet er dan voor zorgen dat het toestel naar het juiste adres verzonden wordt. En dat doet Apple blijkbaar ook.

Dat klinkt een stuk vertrouwder in de oren. Ik heb dan toch dat stukje reglement verkeerd zitten interpreteren :)
Hele opluchting.

En ik dacht dat @stann akkoord wilde gaan met zelf nog een keer een iPhone kopen weliswaar tegen gereduceerd tarief. Maar nu lees ik dat @stann dit als compensatie wil hebben, naast/bovenop dat hij zijn zoekgeraakte toestel vervangen krijgt.

Lezen is toch een kunst :)

stann 29-01-15 13:46

Heb helaas nog steeds niks gehoord. In mijn track&trace code staat nog steeds dat het pakket vermist is. Dinsdag zou mijn contactpersoon terugbellen. Is ook niet gedaan. Heb een mail gestuurd en al paar keer voicemail ingesproken, maar nog steeds geen reactie...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 januari 2015 om 14:51 ----------

Net contact gehad. Ze had het doorgegeven aan de 'directeur' zei ze. Er is alleen niks gebeurd. Om 5 uur neemt ze weer contact met mij op. Dan heeft ze als het goed is ook nog contact gehad met UPS.

Roos79 29-01-15 16:05

Ze doen in ieder geval hun best om te achterhalen waar het fout gaat.
Zomaar een nieuwe sturen is niet gelijk de eerste stap eerst uitzoeken waar het mis is gegaan.

Roos79 29-01-15 21:13

En ben je gebeld?

stann 30-01-15 13:26

Ik ben gebeld. Ze gaan eindelijk een nieuwe sturen naar het goede adres! Als het goed is ontvang ik die maandag. Als ik de telefoon ontvang dan kan ik terugbellen en gaat ze kijken wat ze nog voor me kan doen.

Roos79 30-01-15 13:34

Op zich niet verkeerd om een hele nieuwe te krijgen toch?

Ben beneiwud of ze je nog wat extra s aanbieden maar dat moet je dus nog even afwachten!

stann 30-01-15 15:33

Is zeker niet verkeerd. Maar het zou ook raar zijn als ze niks zouden doen toch? En meestal is het toch een refurbished die ze sturen toch? Ik zal jullie op de hoogte houden wat de compensatie betreft!

jevamo 05-02-15 20:24

Inmiddels al wat nieuws?

Roos79 07-02-15 13:28

@Stann en hoe is het afgelopen?

stann 10-02-15 20:56

Heb gisteren eindelijk een nieuwe Iphone 5s gekregen. Moet nog contact opnemen voor de compensatie. Heb er nog geen tijd voor gehad..

Roos79 11-02-15 10:27

Fijn dat je een geheel nieuwe heb gehad nu hopen op een leuk kadootje!

stann 21-02-15 14:23

nieuwe telefoon
 
Ik heb een nieuwe iphone 5s teruggestuurd gekregen. Verder is er geen compensatie. Had hier nog wel op gehoopt. Gisteren is het laatste telefoontje geweest. Heb aangegeven dat ik erg ontevreden ben over de service, omdat ik het pas heel laat te horen krijg. Dit hadden ze in mijn ogen ook binnen een week kunnen laten weten.

Roos79 21-02-15 14:42

Vreemd eigenlijk al is het fijn een werkende terug te hebben je hoopt na al die ellende toch op een klein extraatje oid.

MCNO 21-02-15 14:52

Hij heeft i.p.v. een gebruikte een nieuwe teruggekregen, wat wil je nog meer?

Rupsje-nooit-genoeg?

Roos79 21-02-15 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 992576)
Hij heeft i.p.v. een gebruikte een nieuwe teruggekregen, wat wil je nog meer?

Rupsje-nooit-genoeg?

Nou er zijn behoorlijke fouten gemaakt en het duurde even voor dat hersteld was dus ja dan verwacht je toch enige compensatie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.